Video v plném rozlišení lze spustit na samostatné stránce po kliknutí na název videa nebo logo Youtube v okně přehrávače.
Základní funkcionality
Datum vydání: 23. 8. 2022
Upozornění
Z důvodu změn v mechanismu pamatování si otevřených záložek dojde k uzavření všech otevřených záložek, bude tedy nutné si využívané záložky znovu otevřít.
Přidáno
Zaslání dotazu do Helpdeskového systému společnosti INISOFT s.r.o. přímo z programu. Na záložce ENVITA se po kliknutí na tlačítko Napište nám Helpdesk zobrazí formulář, který umožňuje napsat požadavek včetně přiložení kopie obrazovky nebo logů aplikace, databáze a dalších souborů. Zároveň musí dojít i k přiložení informací o konfiguraci aplikace a počítače. Odeslání těchto informací musí uživatel potvrdit (odesílané informace lze v programu zobrazit).
Přidána podpora automatické zálohy databáze při ukončení aplikace. Po spuštění aplikace je uživatel upozorněn, že není nastaveno zálohování databáze v nastavení aplikace. Uživatel je při startu upozorňován do té doby, než v nastavení zvolí jednu z možností, kterou je i nezálohovat. To je v případě, kdy se o zálohu databáze nebo celého databázového serveru stará IT oddělení v dané společnosti. Nastavení zálohování může provést v aplikaci pouze uživatel s právy administrátora a je platné pro všechny uživatele systému.
Před provedením ruční obnovy databáze ze zálohy je nově provedeno automatické zálohování aktuální databáze. V případě, že si uživatel obnoví nevhodnou zálohu, nepřijde o aktuální stav databáze.
Pokud je aplikace provozována na databázovém serveru LocalDB, pak v případě dlouhé nečinnosti došlo k odpojení od databáze a následným chybovým hláškami. Nyní se již odpojení při nečinnosti IS ENVITA nerealizuje.
Zamezení přepsání existující databáze novou ze zálohy v případě ručního zásahu do konfiguračního souboru aplikace.
Optimalizace rychlosti startu aplikace pomocí generátoru nativních bitových kopií. Generování bitových kopii je zahrnuto do instalátoru aplikace. Informace, zda je aplikace spuštěna z bitových kopií, je indikováno na stavovém řádku aplikace. Generování bitových kopií je možné vyvolat na záložce ENVITA volbou O programu, kde se nachází tlačítko Optimalizovat pro výkon.
Aplikace při startu kontroluje, zda jsou načteny některé její části z jiného, než výchozího umístění. Pokud ano, tak je uživatel při startu upozorněn na možné problémy s během aplikace a vyzván ke kontaktování podpory INISOFT s.r.o.
V modálním režimu aplikace byla zrušena možnost minimalizace oken. Aplikace jako taková v modálním režimu pracuje pouze s aktuálním oknem, které zamkne všechny ostatní. Při minimalizaci aktuálního okna docházelo k uživatelsky nepřehledné situaci, kdy uživatel nemusel vždy intuitivně nalézt správně místo v aplikaci, kde provede maximalizaci okna, aby mohl dále pracovat.
Změněno
Subjekty - opravena funkcionalita při změně pole ZÚJ u fyzické osoby. Při následné volbě Neměnit Obec a PSČ došlo i tak k automatické změně.
Kontakty lze nově přiřazovat i k dalším typům subjektů - Občan, Zahraniční subjekt, Občane obce, Subjekt bez IČO.
Výskyt subjektu - opravena tisková sestava, kde se netisknul správně název agendy, období přehledu a subjekt, za který byl výskyt spuštěn.
Vylepšena detekce dostupnosti protokolu TLS 1.2 poskytujícího možnost zabezpečené komunikace se SW třetích stran nově rozlišuje zda TLS 1.2 není na PC vůbec dostupný, nebo zda je jen v konfiguraci počítače vypnutý. Bez aktivního TLS 1.2 nemůže aplikace komunikovat se svým okolím (registrace produktu, dotaz do Helpdesku, ENVIAM, CRŽP, ISPOP, SEPNO). Kontrola je realizována při spuštění instalátoru i při každém spuštění aplikace.
Upraveno odeslání logů aplikace mohlo v případě úpravy systémové proměnné TEMP ve Windows skončit chybou. Nyní se proměnná pro cestu k uživatelskému TEMP bere z jiné proměnné v systému.
Upravena kontrola oprávnění aktuálního uživatele při otevírání zapamatovaný záložek včetně revize zapamatovaných hodnot, které se při startu znovu aplikují. Po aktualizaci programu se veškeré otevřené záložky zavřou.
V aplikaci nebylo možné smazat skupinu uživatelů, pokud měla definované nějaké oprávnění a/nebo pokud skupina obsahovala alespoň jednoho uživatele. Nyní taková skupina lze smazat po potvrzení příslušného upozornění před samotným mazáním.
Zdokonalena kontrola dostatečných práv na SQL serveru před zahájením upgrade databáze pro bezproblémový průběh aktualizace.
V instalátoru byla upravena obrazovka pro potvrzení licenčního ujednání. V určitých konfiguracích rozlišení a DPI nebyla viditelná funkce pro potvrzení licenčních podmínek a nešlo pokračovat v instalaci programu.
Jednotlivé části aplikace jsou v nainstalovaném adresáři nově rozřazeny do adresářové struktury (podadresáře).
Upravena instalace potřebných fontů, která se nově provádí v tichém režimu a licenční ujednání je součástí aplikace ENVITA. Není tedy nutné samostatně potvrzovat.
Instalátor aplikace nově zapisuje logy do stejného adresáře jako samotná aplikace ENIVTA. Umístění společných logů je ve složce C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\INISOFT s.r.o\IsEnvita\Logs. Současně se mění název instalačního logu na ISEnvitaInstall_YYYY-MM-DD_hh-mm-ss.log.
Při spuštění opraveno načítání cesty k aplikaci, pokud je uložena na síťovém disku.
Pro aktualizaci databáze upraveny některé skripty - doplněno defaultní schema [dbo].
Upravena aktualizace položky upřesnění.
Upraven tisk obrázků, pokud je v systému nastaveno vyšší DPI. Problém se projevoval nejčastěji u tisku grafických symbolů v agendě ILNO.
ODPADY
Přidáno
Nová tisková sestava Potvrzení o převzetí odpadu, kterou lze tisknout z jedné vybrané dávky odpadu v průběžné evidenci, nebo za označené dávky.
Nové parametry programu pro přenos dat na automaticky generovanou párovou dávku. Můžete si nastavit přenos údajů Poznámka, Štítky, Příjmy a výdaje.
Nová funkce v agendě Evidenti odpadů pro smazání celé evidence za vybrané období. V případě aktivních hromadných operací lze mazat za vybrané evidenty hromadně.
Nový odpad ze šablony a funkce vygenerovat data dle kalendáře - v případě, že je vybrána volba Opakování měsíčně, jsou položky Měsíce a Dny povinné pro vyplnění.
Tisk průběžné evidence vyplňoval do pole IČZ/IČP interní kód provozu. Nyní vyplňuje kód pro vykazování (tedy IČZ/IČOB/IČS/IČP).
Parametry programu pro nastavení generovaní párových dávek v případě zadání minusové dávky odpadu Bxx a generování plusové dávky B00 je možné zadat partnera.
Veškeré hromadné operace již nejsou realizované za zobrazené záznamy, ale za označené. V přehledu odpadů přibyl první označovací sloupec (zaškrtávátko). Můžete využít funkcionalitu vyfiltrování požadovaných záznamů a kliknutí na zaškrtávací pole v záhlaví, které zajistí zaškrtnutí všech zobrazených polí. Samozřejmě je vhodné nejprve všechny záznamy odškrtnout (opakovaným kliknutím na zaškrtávací pole v záhlaví).
Funkce Vložit jinak, Hromadně změnit a Nový ze šablony mají v záhlaví okna novou funkci Validace. Slouží k vyvolání opětovné kontroly dat zadaných ve formuláři, stejně jako se děje při samotném vkládání a uložení.
Při odesílání hlášení OZD (činnost nebo provoz Obchodníka / Zařízení / Dopravce) pomocí ISDS upraven popisek, aby odpovídal typu ohlašované činnosti.
Při odesílání hlášení údajů o provozu zařízení provedeny úpravy validace a na formuláři.
Záložka EKO-KOM (zadání jedné dávky i při hromadném zadávání ze šablony) - výběr informací pro hlášení EKO-KOM pomocí číselníků, v nichž se zobrazují možnosti, které přichází do úvahy pro daný kód odpadu, kód nakládání a typ subjektu.
Upraveno načítání dat ve volbě Karta odpadů a Partneři.
RES Plus
Přidáno
Subjekty - v menu Ostatní operace je nově funkce Detail subjektu v RES, která zobrazí informace o provozovně z databáze RES. Lze použít klávesovou zkratku CTRL+F6.
Změněno
Opravena chyba zobrazení volby pro nastavení databáze RES v agendě Odpady, menu RES, přestože uživatel nemá právo "Vstup do nastavení databáze Res".
ZPO / PIO
Změněno
Úprava menu Přílohy - přibyly nové ikony a došlo ke změně pojmenování
ILNO
Přidáno
Možnost evidence pro více evidentů - lze zobrazit a následně tisknout ILNO za označené evidenty.
Možnost kopírovat ILNO více evidentům - pokud máte vytvořeno ILNO pro určitého evidenta, pak je možné jedno nebo více identifikačních listů zkopírovat i pod jiné evidenty.
Nový tisk ILNO více evidentům aniž by bylo nutné ILNO pro jednotlivé evidenty zakládat
Změněno
Úpravy v tisku ILNO na 1 a 2 strany. Doplněno upozornění, že na 1 stranu se vše nevejde s doporučením používat tisk na 2 strany.
Úpravy formátu tisku ILNO. V některých případech nebyla nastavena správná velikost stránky A4.
Kontrola nevalidního nastavení na formuláři pro převod do evidence odpadů
Optimalizovány tiskové výstupy
Změněno
Filtrování ILNO pro dosazení ADR atributů na odpady OLPNO
Tisk speciálního OLPNO s ostatními odpady (neohlašuje se do SEPNO) - nadpis tiskové sestavy upraven na: Doklad pro přepravu ostatních odpadů po území ČR
Změněno - formulář OLPNO - kontrola na neurčený způsob přepravy (pro ADR - výpočet podlimitního množství) změněna z tvrdé (zákaz uložení) na měkkou (upozornění)
AUTOVRAKY
Přidáno
V případě autovraku kategorie Ostatní lze zapsat i jinou tovární značku, než je uvedeno v oficiálním číselníku MA ISOH. V případě, že uživatel odesílá do MA ISOH i autovraky kategorie Ostatní je u těchto vlastních značek vozidel do MA ISOH odeslána značka <neuvedena značka> a při případné opětovné synchronizaci z MA ISOH je zachována uživatelem zadaná značka v programu.
Nyní lze k potvrzení o přijetí autovraku přidat libovolné souborové přílohy pro interní potřeby. Tyto přílohy nejsou odesílány do MA ISOH a neslouží k přikládání povinných fotografických příloh vyžadovaných legislativou.
Změněno
Při odeslání potvrzení o přijetí autovraku do MA ISOH se přepsal datum přijetí datumem odeslání. Nyní zůstává původně zadané datum na formuláři.
V seznamu potvrzení o přijetí autovraků se zobrazoval sloupec kategorie, který nabýval hodnot Vybraný, nebo Ostatní. Nově se doplňuje i M1, nebo N1.
Pokud u potvrzení o převzetí autovraku nebyly přiložené a odeslané fotografie, nebylo možné je po uběhnutí více než 96 hodin již přidávat a odesílat. Nově lze fotografie přidat i po limitu 96 hodin a odeslat. Po tomto limitu ale fotografie nelze vyměnit.
Při změně nastaveného období v aplikaci nedocházelo k automatickému načtení dat a tedy se zobrazovala potvrzení mimo nastavený rozsah období.
Úprava menu Přílohy - nové ikony a změna pojmenování.
Úprava synchronizace dat se systémem MA ISOH, který neobsahuje veškeré položky, které lze vyplnit v IS ENVITA. Tedy pokud byl autovrak zaslán do MA ISOHu z jiného SW, pak je uživatel upozorněn při stahování do IS ENVITA, že nebudou vyplněny všechny položky (např. Typ hmotnosti).
Nově je umožněno editovat zpětně vloženou poznámku k autovraku pomocí tlačítka .
Upraven tisk potvrzení o převzetí autovraku v německém jazyce.
Nový interní číselník pro popis kódů nakládání, komodit a zpracování s ohledem na jednotlivé výkazy. Tento číselník umožní lépe zapracovávat nové změny výkazů a dále bude použit v případě exportu/importu odpadů.
V modulu EKO-KOMdoplněna možnost tvorby BĚŽNÉHO / OPRAVNÉHO výkazu.
Do názvu výkazu v XLS doplněn název subjektu
Změněno
Upraveno generování stávajících výkazů. Dle informací z EKO-KOMu budou další změny výkazů až v 1Q/2023.
Úpravy na dávce odpadu v záložce EKO-KOM - výběr informací pro EKO-KOM pomocí nových číselníků, v nichž se zobrazují možnosti, které přichází do úvahy pro daný kód odpadu, kód nakládání atd.
Upraveno ukládání dávky odpadu s označením EKO-KOM v rámci jednoho IČO u typu subjektu Obec.