Nastavení lze otevřít pomocí příslušného tlačítka na horním panelu na záložce ENVITA. Umožňuje nastavit chování programu pro určité situace tak, aby to více vyhovovalo práci přihlášeného uživatele.
Umístění tlačítka na hlavním panelu
Oblasti programu jsou umístěny v levé části (stromová struktura), jednotlivé parametry pro dané oblasti pak na pravé straně. Po kliknutí pravým tlačítkem lze sbalit či rozbalit jen zvolenou nebo všechny oblasti. Veškeré změny, které provede, je potřeba uložit, aby došlo k jejich uchování. Pokud chcete ukončit nastavení bez uložení změn, pak použijte tlačítko Zavřít. Pokud by se změna parametru projevila až po restartu aplikace, program na tuto skutečnost upozorní a nabídne i možnost okamžitého restartu.
Obecné parametry
Tato část umožňuje nastavit obecné parametry.
Obecné
Vybraný skin
Umožňuje změnit grafické rozhraní programu na jednu ze tří variant.
Režim modality aplikace
Určuje, podle jakého režimu se bude program chovat. Více o tomto parametru naleznete na stránce Modální a nemodální režim aplikace. Změna tohoto parametru se projeví až po restartu aplikace.
Při otevření nové záložky
Umožňuje přizpůsobit chování kurzoru, který se může nastavit buďto na první záznam nebo do pole ve filtrovacím řádku.
Obnovit zobrazení přehledů do výchozího nastavení
Zruší nastavení zobrazení všech přehledů.
Před ukončením aplikace zobrazit dotaz
Při ukončení programu zobrazí dotaz, zdali chcete program vypnout.
Automatické načítání zobrazovaných dat
V této části si můžete nastavit, zda se budou opakovaně načítat data při přechodech mezi již otevřenými záložkami. Tuto volbu využijete v případě síťového provozu a chcete-li u sebe zajistit maximální možnou aktuálnost dat, která zadává kolega na jiném počítači. Nevýhodou je samozřejmě drobné zdržení při každém opakovaném načítání dat. V patě přehledů lze vidět, kdy naposledy došlo k automatickému obnovení.
Po spuštění
Tyto parametry určují, jak bude nastaven program po jeho zapnutí.
Kontrola fontu
Kontrola, zda je v systému (OS Windows) obsažen správný typ fontu pro zobrazování textů v programu.
Začínat na titulní stránce
Při zaškrtnutí tohoto parametru bude program vždy nejprve zobrazovat titulní stránku, která obsahuje novinky od společnosti INISOFT s.r.o. a odkaz s vyhledáváním v Centru informací.
Zobrazení informací v patě gridu
V této části si můžete nastavit, které informace se budou zobrazovat ve spodní části přehledu.
Tisk - Orientace tiskové sestavy obecného tisku zobrazených dat
Umožňuje nastavit orientaci tiskové sestavy při tisku zobrazených dat v přehledu. Možnosti orientace jsou:
- Na výšku
- Na šířku
Sekce Parametry
Subjekty
Tato část umožňuje nastavit parametry pro agendu Subjekty.
Výchozí nastavení na formuláři
Typ nového subjektu
Určuje jaký typ bude přednastaven při zakládání nového subjektu.
Na výběr jsou možnosti:
- Subjekt s IČO (s výjimkou obcí)
- Občan
- Občané obce
- Obec
- Zahraniční subjekt
- Subjekt bez IČO
Pozice kurzoru
Určuje, na jakém poli se bude nacházet kurzor po otevření formuláře subjektu.
Na výběr jsou možnosti:
- Typ subjektu
- IČO
- Název firmy
Sekce Subjekty
Evidenti
Tato část umožňuje nastavit parametry pro Evidenty.
Automatický výběr evidenta
Při zaškrtnutí tohoto parametru použije program posledního použitého evidenta při otevírání agend.
Sekce Evidenti
Evidence odpadů
Tato část umožňuje nastavit parametry modulu Odpady.
Dávka odpadu - předvyplnění hodnot
Předvyplnění data
Možnosti jsou:
- Aktuální datum a přesunout kurzor na údaj kód odpadu
- Aktuální datum a nechat kurzor na údaji datum
- Naposledy použité datum a přesunout kurzor na údaj kód odpadu
- Naposledy použité datum a nechat kurzor na údaji datum
Předvyplnit kód nakládání
Určení, jaký kód nakládání se předvyplní při pořizování dávky odpadu.
Hromadné zadávání dávek odpadů - předvyplnění hodnot
Předvyplnit aktuální datum
Určení, zdali se předvyplní aktuální datum při pořizování dávek odpadů ze šablony.
Předvyplnit kód nakládání
Určení, jaký kód nakládání se předvyplní při pořizování dávek odpadů ze šablony.
Sekce Evidence odpadů
Konfigurace ohlašování
Konfigurace ISPOP
V této sekci jsou uvedeny webové adresy jednotlivých služeb pro přihlášení přes CRŽP a komunikaci s ISPOP + ID datové schránky.
Přihlašovací údaje do ISPOP
Zde lze nastavit údaje do ISPOP, které se následně předvyplní při každém přihlašování přes CRŽP.
Konfigurace ČSÚ
V této sekci jsou uvedeny e-mail a ID datové schránky ČSÚ.
Konfigurace datových schránek
V této sekci je uvedena adresa webové služby ISDS.
Sekce Konfigurace ohlašování
Kontroly
Kontrola na povolené převzetí odpadu podle RES
V této sekci lze nastavit, zdali má být prováděna kontrola při ukládání dávky odpadu a v jakém rozsahu.
Sekce Kontroly
Párové dávky
Pokud bude některý z parametrů aktivní, objeví se o tom na formuláři dávky odpadu informace
.Po zadání plusové dávky odpadu generovat mínusovou dávku odpadu
Aplikovat pro Axx
Nastavení kódu nakládání a případného partnera pro párovou dávku k dávce s kódem nakládání začínajícím písmenem A.
Aplikovat pro Bxx
Nastavení kódu nakládání a případného partnera pro párovou dávku k dávce s kódem nakládání začínajícím písmenem B.
Aplikovat pro Cxx
Nastavení kódu nakládání a případného partnera pro párovou dávku k dávce s kódem nakládání začínajícím písmenem C.
Po zadání mínusové dávky odpadu generovat plusovou dávku odpadu
Aplikovat pro Axx
Nastavení kódu nakládání a případného partnera pro párovou dávku k dávce s kódem nakládání začínajícím písmenem A.
Aplikovat pro Bxx
Nastavení kódu nakládání a případného partnera pro párovou dávku k dávce s kódem nakládání začínajícím písmenem B.
Aplikovat pro Cxx
Nastavení kódu nakládání a případného partnera pro párovou dávku k dávce s kódem nakládání začínajícím písmenem C.
Na párovou dávku přenášet cenu za dopravu a zneškodnění
Výdaje a příjmy
Určení, zdali se budou na párovou dávku přenášet údaje o výdajích a příjmech, kdy dojde k logickému prohození hodnot.
Poznámka
Určení, zdali se bude na párovou dávku přenášet poznámka pro dávku odpadu.
Štítky
Určení, zdali se budou na párovou dávku přenášet štítky přiřazené k dávce odpadu.
Sekce Párové dávky
Partnerská evidence
Pokud bude některý z parametrů aktivní, objeví se o tom na formuláři dávky odpadu informace .
Po zadání převzetí dávky odpadu od partnera (kód B00) generovat do partnerské evidence
Dávku produkce - kód nakládání: A00
Určení, zdali se bude do evidence partnera generovat dávka produkce odpadu s kódem nakládání A00.
Dávku předání - kód nakládání: AN3
Určení, zdali se bude do evidence partnera generovat dávka předání odpadu s kódem nakládání AN3.
Po zadání předání dávky odpadu partnerovi (kód xN3) generovat do partnerské evidence
Dávku převzetí - kód nakládání: B00
Určení, zdali se bude do evidence partnera generovat dávka příjmu odpadu s kódem nakládání B00.
Dotazovat se před vygenerováním dávek
Při zaškrtnutí bude program před každým generováním partnerské evidence vyžadovat potvrzení.
Oznámit úspěšné vygenerování dávek
Při zaškrtnutí bude vždy po vygenerování zobrazena informační hláška.
Do partnerské evidence přenášet cenu za dopravu a zneškodnění
Výdaje a příjmy
Určení, zdali se budou do partnerské evidence přenášet údaje o výdajích a příjmech, kdy dojde k logickému prohození hodnot.
Poznámka
Určení, zdali se bude do partnerské evidence přenášet poznámka pro dávku odpadu.
Štítky
Určení, zdali se budou do partnerské evidence přenášet štítky přiřazené k dávce odpadu.
Sekce Partnerská evidence
Autovraky
Tato část umožňuje nastavit parametry modulu Autovraky.
Parametry subjektu
Jako první je zde výběr evidenta, kterého se budou týkat následující parametry
Přihlášení do MA ISOH
Nastavení uživatelského jména a hesla do MA ISOH
Pokud jste ztratili či zapomněli přístupové údaje, stačí zajít na nebližší pobočku CzechPONIT (obvykle např. pošta), kde Vám sdělí Vaše uživatelské jméno a vygenerují nové, jednorázové heslo, pomocí kterého si nastavíte své nové heslo
Odesílat do MA ISOH také ostatní autovraky
Zde můžete určit, zdali bude možné do MA ISOH odesílat i autovraky kategorie Ostatní
Souhlas k provozování zařízení ke sběru autovraků
Zde můžete vyplnit tyto informace o souhlasu k provozování zařízení ke sběru autovraků:
- Který krajský úřad souhlas vydal
- Číslo jednací
- Datum vydání souhlasu
- Datum platnosti souhlasu
Tyto hodnoty se tisknou na potvrzení o převzetí autovraku.
Osoba přejímající autovrak na provozovně
Informace o tom, kdo autovraky na provozovně (vybraný evident) přejímá. Jméno lze zapsat nebo vybrat z číselníku kontaktů pomocí
Přejímající osobu přednastavit
Určuje, zdali se osoba přejímající autovrak bude načítat z výše uvedeného parametru evidenta nebo přihlášeného uživatele.
Sekce Autovraky
Konfigurace MA ISOH
Zde je nastavení služby MA ISOH.
Adresa služby MA ISOH
Pomocí tlačítka
lze nastavit adresu pro připojení ke službě pro odesílání autovraků.Pomocí tlačítka
lze otestovat připojení ke službě. Pokud ke spojení nedojde, bude potřeba upravit nastavení přístupu na internet s Vaším správcem IT.Timeout
Lze nastavit hodnotu v sekundách, po kterou bude program testovat připojení ke službě MA ISOH. Čím menší číslo, tím rychleji budete informováni o nedostupnosti služby. Na druhou stranu při pomalejším připojení k internetu může u malého čísla docházet k nesprávnému oznámení o nedostupnosti služby.
Sekce Konfigurace MA ISOH
Aktualizace
Tato část umožňuje nastavit pravidla integrované aktualizace.
Aktualizace systému
IS Envita
Nastavení nabízení aktualizací programu. Lze nastavit jednu ze tří možnosti:
- Nabízet automaticky při spuštění
- Nabízet pouze na vyžádání
- Nenabízet aktualizace (nedoporučujeme)
Databáze RES
Nastavení nabízení aktualizací databáze RES. Lze nastavit jednu ze tří možnosti:
- Nabízet automaticky při spuštění
- Nabízet pouze na vyžádání
- Nenabízet aktualizace (nedoporučujeme)
Spuštění instalace umožnit pouze skupině Admin
Tímto parametrem lze určit, zdali budou aktualizace umožněné pouze uživatelům, kteří jsou přiřazeni do skupiny Admin, nebo všem uživatelům.
Sekce Aktualizace
OLPNO
Tato část umožňuje nastavit parametry modulu OLPNO.
Přihlášení do SEPNO
Konfigurace SEPNO
V této sekci jsou uvedeny webové adresy jednotlivých služeb pro přihlášení přes CRŽP a komunikaci se SEPNO.
Přihlašovací údaje do SEPNO
Zde lze nastavit údaje do SEPNO, které se následně předvyplní při každém přihlašování přes CRŽP.
Sekce Přihlášení do SEPNO
Tisk
Obecné
Počet kopií
Určení, kolik kopií bude vytištěno
Zobrazovat náhled před tiskem
Určení, zdali se před tiskem zobrazí náhled dokumentu
Netisknout hmotnost odpadů a počet kusů
Pokud se na ohlašovacích listech nemá tisknout hmotnost odpadů a počet kusů, zaškrtne se tento parametr
Tisknout součty množství a kusů
Určení, zdali se na ohlašovacích listech budou tisknout součty množství a kusů
Netisknout na doklady datum a čas ukončení přepravy
Pokud se na ohlašovacích listech nemá tisknout datum a čas ukončení přepravy, zaškrtne se tento parametr
OLPNO
Počet prázdných řádků v seznamu odpadů u míst nakládky
Určení, kolik prázdných řádků navíc se bude tisknou v seznamu odpadů u míst nakládky.
Tisknout sloupec "Korekce množství (t)"
Určení, zdali se bude tisknout sloupec Korekce množství (t), který umožňuje ruční zápis skutečné hmotnosti pro následnou opravu OLPNO.
ADR
Počet prázdných řádků v seznamu odpadů
Určení, kolik prázdných řádků navíc se bude tisknou v seznamu odpadů. Tato volba umožňuje dopsat do OLPNO další odpady, které jsou převáženy, pro následnou opravu OLPNO.
Tisknout sloupec "Korekce množství (t)"
Určení, zdali se bude tisknout sloupec Korekce množství (t), který umožňuje ruční zápis skutečné hmotnosti pro následnou opravu OLPNO.
Tisknout údaj Zvláštní ustanovení
Určení, zdali se na ohlašovacím listu bude tisknou údaj Zvláštní ustanovení a jaký bude text.
Tisknout vlastní sloupec na seznamu položek
Určení, zdali se na ohlašovacím listu bude tisknou vlastní sloupec a jaký bude jeho název.
Součtovat shodné odpady
Pokud je žádoucí sčítat množství stejných kódů odpadů, zaškrtne se tento parametr.
Na přepravním dokladu ADR provádět výpočet podlimitního množství
Pokud je žádoucí provádět výpočet podlimitního množství na přepravním dokladu ADR, zaškrtne se tento parametr.
Tisk přepravního dokladu pro
Určení, pro jaký typ se bude tisknout přepravní doklad.
Možnosti jsou:
- Vyprázdněný nevyčištěný kontejner
- Vyprázdněná nevyčištěná cisterna
Automaticky dosazovat
Určení, zdali se bude zvolený typ používat automaticky.
Sekce Tisk
Zadávání / dosazování
Parametry uživatele
Datumy (zahájení/ukončení) - automaticky dosazovat
Určení, zda a jaký datum se bude automaticky předvyplňovat při zadávání nového OLPNO.
Poznámka k ADR
Určení, zda se poznámka k ADR na ohlašovacím listu předvyplní a jaký bude text.
Poznámka evidenta
Určení, zda se poznámka evidenta na ohlašovacím listu předvyplní a jaký bude text.
Parametry evidenta
Evident
Určení, pro kterého evidenta budou do formuláře OLPNO automaticky dosazovány údaje uvedené níže.
Sekce Zadávání / dosazování
Hlídání legislativních lhůt
Typ kontroly
Určení, pro jaké akce budou legislativní termíny hlídány.
Možnosti jsou:
- Ohlášení záznamu OLPNO
- Oprava záznamu OLPNO
- Potvrzení záznamu OLPNO
Typ termínu
Určení, jaké stavy termínů budou hlídány.
Možnosti jsou:
- Blížící se termíny pro provedení akce
- Po termínu - akce již měla být provedena
Kontrola se vztahuje k subjektu
Určení, k jakým subjektům se bude kontrola termínů vztahovat.
Možnosti jsou:
- Evident záznamu
- Evident záznamu + partner
Upozorňovat na problematické evidence při startu programu
Určení, zdali bude kontrola prováděna již při startu programu a případně zobrazeno upozornění na problematická OLPNO.
Sekce Hlídání legislativních lhůt
Převod do evidence odpadů
Obecné
Určení, zdali bude při tvorbě evidence odpadů použito vlastní nastavení. Zaškrtnutím se zpřístupní následující volby.
Role evidenta: Odesílatel
Vlastní nastavení jednotlivých údajů pro případ, kdy bude evident v OLPNO uveden jako odesílatel.
Role evidenta: Příjemce
Vlastní nastavení jednotlivých údajů pro případ, kdy bude evident v OLPNO uveden jako příjemce.
Tvorba pro typy 3 a 4
Určení, podle čeho bude probíhat tvorba evidence v případě, kdy je typ odesílatele 3 nebo 4. Možnosti jsou podle:
- míst nakládky
- odesílatele
Ostatní
Přenos interního čísla
Určení, zdali bude interní číslo OLPNO přeneseno na dávku odpadu jako údaj Číslo zakázky.
Přenos poznámky
Určení, zdali bude přenesena poznámka OLPNO na dávku odpadu.
Sekce Převod do evidence odpadů
Základní popis odpadu
Tato část umožňuje nastavit parametry modulu ZPO / PIO.
Tisknout "Název ZPO" na formulář ZPO/PIO
Určení, zdali se bude na formuláře tisknout i název ZPO
Tisknout "Údaje o předávající / odpovědně osobě" na formulář ZPO/PIO
Určení, zdali se budou na formuláře tisknout i údaje o předávající nebo odpovědné osobě
Sekce Základní popis opadu
Zálohování databáze
Tato část umožňuje nastavení četnosti zálohování databáze. Vyberte si adresář (složku), kam budou ukládány záložní soubory. Doporučujeme provádět zálohování na jiný disk, než kde je uložena databáze (možnost zálohy na síťové a externí disky je až od MS SQL verze 2019). Do zálohování lze zařadit i databázi příloh.
Pokud máte databázi umístěnu na serveru, kde se o zálohování stará správce IT, pak můžete vybrat volbu Nezálohovat.
Nastavení zálohování databáze může provádět pouze uživatel s oprávněním Administrátor a je platné jednotně pro všechny uživatele.
Sekce Zálohování databáze