Tato část umožňuje nastavit obecné parametry.
Určuje, podle jakého režimu se bude program chovat. Více o tomto parametru naleznete na stránce Modální a nemodální režim aplikace. Změna tohoto parametru se projeví až po restartu aplikace.
Umožňuje přizpůsobit chování kurzoru, který se může nastavit buďto na první záznam nebo do pole ve filtrovacím řádku.
Při ukončení programu zobrazí dotaz, zdali chcete program vypnout.
Tyto parametry určují, jak bude nastaven program po jeho zapnutí.
Kontrola, zda je v systému (OS Windows) obsažen správný typ fontu pro zobrazování textů v programu.
Při zaškrtnutí tohoto parametru bude program vždy nejprve zobrazovat titulní stránku, která obsahuje novinky od společnosti INISOFT s.r.o. a odkaz s vyhledáváním v Centru informací.
Umožňuje nastavit orientaci tiskové sestavy při tisku zobrazených dat v přehledu. Možnosti orientace jsou:
Zaškrtnutím tohoto parametru zajistíte, že při exportu dat ve formátu MS Excel dojde nejprve k uložení do souboru. Pokud nebude parametr zaškrtnut, tak se MS Excel pouze zobrazí.
Umožňuje nastavení zálohy databáze před prováděním hromadných operací s daty.
Sekce Parametry
Tato část umožňuje upravit nastavení výchozího období pro zobrazování dat.
Každý uživatel si může určit individuálně období, které bude nastaveno po spuštění programu.
Sekce Výchozí období
Tato část umožňuje nastavit pravidla integrované aktualizace.
Nastavení nabízení aktualizací programu. Lze nastavit jednu ze tří možnosti:
Nastavení nabízení aktualizací databáze RES. Lze nastavit jednu ze tří možnosti:
Tímto parametrem lze určit, zdali budou aktualizace umožněné pouze uživatelům, kteří jsou přiřazeni do skupiny Admin, nebo všem uživatelům.
Sekce Aktualizace
Tato část umožňuje nastavení četnosti zálohování databáze.
Vyberte si adresář (složku), kam budou ukládány záložní soubory. Doporučujeme provádět zálohování na jiný disk, než kde je uložena databáze (možnost zálohy na síťové a externí disky je až od MS SQL verze 2019). Do zálohování lze zařadit i databázi příloh.
Pokud máte databázi umístěnu na serveru, kde se o zálohování stará správce IT, pak můžete vybrat volbu Nezálohovat.
Nastavení zálohování databáze může provádět pouze uživatel s oprávněním Administrátor a je platné jednotně pro všechny uživatele.
Sekce Zálohování databáze
V této sekci je možné nastavit logování Historie záznamů.
V horní části okna je možné zvolit úroveň, v jaké se bude historie záznamů ukládat. Na výběr zde uživatel má:
V této sekci je možné smazat historii záznamů dle přednstavených podmínek.
Jako první je možné nastavit rozsah záznamů, u kterých bude historie smazána. Na výběr zde je možnost Jen data smazaných záznamů, která smaže historii záznamů v databázi. Druhá volba Všechna data ke dni vyžaduje vyplnění datumu záznamů, ke kterému budou data historie smazána.
Následující zatrhávací pole umožňují zachovat konkrétní záznamy historie a vytvářet zálohu databáze před mazáním.
Kliknutím na tlačítko Smazat historii záznamů se spustí samotné mazání.
Sekce Historie záznamů
V této sekci je popsána možnost přihlašování pomocí Active Directory.
Je-li PC v doméně, lze zapnout možnost přiřazovat uživatelským účtům doménové účty a skupinám pak doménové skupiny.
Při přihlášení uživatele, který má přiřazen doménový účet, je u daného doménového účtu kontrolováno následující:
Pokud má nějaká skupina přiřazenou doménovou skupinu, při přihlášení dochází k přidání (nebo naopak odebrání) uživatele do/ze skupiny, dle členství doménového účtu v doménové skupině.
Doménové účty
Pokud dojde k situaci, kdy je zapnutá možnost Povolit přiřazování doménových účtů a skupin, ale PC není v doméně, chování je dle omezení Povolit přihlášení pouze uživatelům s přiřazeným doménovým účtem
Zda je při spuštění aplikace provedeno automatické přihlášení nebo se zobrazí přihlašovací obrazovka je ovlivněno hned několika faktory:
Automatické přihlašování zapnuto
Aby k automatickému přihlášení při spuštění programu skutečně došlo, musí být splněny následující podmínky:
Automatické přihlašování vypnuto
Tento režim přihlašování kombinuje oba výše popsané režimy, tedy lze využít spárování doménových účtů a doménových skupin a současně zachovat možnost přihlašování uživatelů bez přiřazených doménových účtů.
Možnost Při dalším spuštění se automaticky přihlásit je v tomto režimu dostupná.
Pokud je nastavení Povolit přiřazování doménových účtů a skupin zapnuto, při spuštění programu může být vytvořen nový uživatelský účet s přiřazeným doménovým účtem zcela automaticky vč. přidání uživatele do skupin.
Musí k tomu být splněny všechny následující podmínky:
Tato sekce umožňuje nastavení odesílání e-mailů z různých částí programu.
Nastavení této sekce konzultujte s Vaším IT.
Uveďte e-mailovou adresu, která bude nastavena jako odesílatel
Zadejte název SMTP serveru, port a určení, zda má být použito SSL šifrování
Přihlašovací jméno k e-mailovému účtu.
Heslo k e-mailovému účtu.
Umožňuje odeslat testovací e-mail, který ověří správnost nastavení.
Sekce Konfigurace SMTP
Tato sekce umožňuje nastavení vzhledu aplikace.
Umožňuje změnit grafické rozhraní programu.
Umožňuje nastavit větší velikost písma a řádkování, aby byla data přehlednější.
V této části si můžete nastavit, které informace se budou zobrazovat ve spodní části přehledu.
Provedete resetování nastavení všech přehledů do výchozí podoby (zobrazené sloupečky, jejich pořadí a šířka atd.).
Sekce Zobrazení