Horizontal_line |
---|
Styl | 2px solid |
---|
Top | -9 |
---|
Color | #b6d545 |
---|
|
Panel |
---|
borderColor | #B6D545 |
---|
borderWidth | 2 |
---|
|
Column |
---|
Awesome Icon |
---|
color | #B6D545 |
---|
size | 80px |
---|
monospace | true |
---|
icon | fa-exclamation |
---|
|
|
Column |
---|
UpozorněníZ důvodu změn v mechanismu pamatování si otevřených záložek dojde k uzavření všech otevřených záložek, bude tedy nutné si využívané záložky znovu otevřít. |
|
Přidáno
- Zaslání dotazu do Helpdeskového systému společnosti INISOFT s.r.o. přímo z programu. Na záložce ENVITA se po kliknutí na tlačítko Napište nám Helpdesk zobrazí formulář, který umožňuje napsat požadavek včetně přiložení kopie obrazovky nebo logů aplikace, databáze a dalších souborů. Zároveň musí dojít i k přiložení informací o konfiguraci aplikace a počítače. Odeslání těchto informací musí uživatel potvrdit (odesílané informace lze v programu zobrazit).
- Přidána podpora automatické zálohy databáze při ukončení aplikace. Po spuštění aplikace je uživatel upozorněn, že není nastaveno zálohování databáze v nastavení aplikace. Uživatel je při startu upozorňován do té doby, než v nastavení zvolí jednu z možností, kterou je i nezálohovat. To je v případě, kdy se o zálohu databáze nebo celého databázového serveru stará IT oddělení v dané společnosti. Nastavení zálohování může provést v aplikaci pouze uživatel s právy administrátora a je platné pro všechny uživatele systému.
Před provedením ruční obnovy databáze ze zálohy je nově provedeno automatické zálohování aktuální databáze. V případě, že si uživatel obnoví nevhodnou zálohu, nepřijde o aktuální stav databáze.
Pokud je aplikace provozována na databázovém serveru LocalDB, pak v případě dlouhé nečinnosti došlo k odpojení od databáze a následným chybovým hláškami. Nyní se již odpojení při nečinnosti IS ENVITA nerealizuje.
- Zamezení přepsání existující databáze novou ze zálohy v případě ručního zásahu do konfiguračního souboru aplikace.
- Optimalizace rychlosti startu aplikace pomocí generátoru nativních bitových kopií. Generování bitových kopii je zahrnuto do instalátoru aplikace. Informace, zda je aplikace spuštěna z bitových kopií, je indikováno na stavovém řádku aplikace. Generování bitových kopií je možné vyvolat na záložce ENVITA volbou O programu, kde se nachází tlačítko Optimalizovat pro výkon.
- Aplikace při startu kontroluje, zda jsou načteny některé její části z jiného, než výchozího umístění. Pokud ano, tak je uživatel při startu upozorněn na možné problémy s během aplikace a vyzván ke kontaktování podpory INISOFT s.r.o.
- V modálním režimu aplikace byla zrušena možnost minimalizace oken. Aplikace jako taková v modálním režimu pracuje pouze s aktuálním oknem, které zamkne všechny ostatní. Při minimalizaci aktuálního okna docházelo k uživatelsky nepřehledné situaci, kdy uživatel nemusel vždy intuitivně nalézt správně místo v aplikaci, kde provede maximalizaci okna, aby mohl dále pracovat.
Změněno
Horizontal_line |
---|
Styl | 2px solid |
---|
Color | #b6d545 |
---|
|
Přidáno
- Nová tisková sestava Potvrzení o převzetí odpadu, kterou lze tisknout z jedné vybrané dávky odpadu v průběžné evidenci, nebo za označené dávky.
- Nové parametry programu pro přenos dat na automaticky generovanou párovou dávku. Můžete si nastavit přenos údajů Poznámka, Štítky, Příjmy a výdaje.
- Nová funkce v agendě Evidenti odpadů pro smazání celé evidence za vybrané období. V případě aktivních hromadných operací lze mazat za vybrané evidenty hromadně.
- Nový odpad ze šablony a funkce vygenerovat data dle kalendáře - v případě, že je vybrána volba Opakování měsíčně, jsou položky Měsíce a Dny povinné pro vyplnění.
Změněno
- Číselník Upřesnění názvu odpadů je nově společný napříč subjekty.
- Tisk průběžné evidence vyplňoval do pole IČZ/IČP interní kód provozu. Nyní vyplňuje kód pro vykazování (tedy IČZ/IČOB/IČS/IČP).
- Parametry programu pro nastavení generovaní párových dávek v případě zadání minusové dávky odpadu Bxx a generování plusové dávky B00 je možné zadat partnera.
- Veškeré hromadné operace již nejsou realizované za zobrazené záznamy, ale za označené. V přehledu odpadů přibyl první označovací sloupec (zaškrtávátko). Můžete využít funkcionalitu vyfiltrování požadovaných záznamů a kliknutí na zaškrtávací pole v záhlaví, které zajistí zaškrtnutí všech zobrazených polí. Samozřejmě je vhodné nejprve všechny záznamy odškrtnout (opakovaným kliknutím na zaškrtávací pole v záhlaví).
- Funkce Vložit jinak, Hromadně změnit a Nový ze šablony mají v záhlaví okna novou funkci Validace. Slouží k vyvolání opětovné kontroly dat zadaných ve formuláři, stejně jako se děje při samotném vkládání a uložení.
- Při odesílání hlášení OZD (činnost nebo provoz Obchodníka / Zařízení / Dopravce) pomocí ISDS upraven popisek, aby odpovídal typu ohlašované činnosti.
- Při odesílání hlášení údajů o provozu zařízení provedeny úpravy validace a na formuláři.
- Záložka EKO-KOM (zadání jedné dávky i při hromadném zadávání ze šablony) - výběr informací pro hlášení EKO-KOM pomocí číselníků, v nichž se zobrazují možnosti, které přichází do úvahy pro daný kód odpadu, kód nakládání a typ subjektu.
- Komunální odpady - agenda bere v potaz nastavení práv pro agendu Odpady.
- Upraveno načítání dat ve volbě Karta odpadů a Partneři.
Horizontal_line |
---|
Styl | 2px solid |
---|
Color | #b6d545 |
---|
|
Přidáno
- Subjekty - v menu Ostatní operace je nově funkce Detail subjektu v RES, která zobrazí informace o provozovně z databáze RES. Lze použít klávesovou zkratku CTRL+F6.
Změněno
- Opravena chyba zobrazení volby pro nastavení databáze RES v agendě Odpady, menu RES, přestože uživatel nemá právo "Vstup do nastavení databáze Res".
Horizontal_line |
---|
Styl | 2px solid |
---|
Color | #b6d545 |
---|
|
Změněno
- Úprava menu Přílohy - přibyly nové ikony a došlo ke změně pojmenování
Horizontal_line |
---|
Styl | 2px solid |
---|
Color | #b6d545 |
---|
|
Přidáno
- Možnost evidence pro více evidentů - lze zobrazit a následně tisknout ILNO za označené evidenty.
- Možnost kopírovat ILNO více evidentům - pokud máte vytvořeno ILNO pro určitého evidenta, pak je možné jedno nebo více identifikačních listů zkopírovat i pod jiné evidenty.
- Nový tisk ILNO více evidentům aniž by bylo nutné ILNO pro jednotlivé evidenty zakládat
Změněno
- Úpravy v tisku ILNO na 1 a 2 strany. Doplněno upozornění, že na 1 stranu se vše nevejde s doporučením používat tisk na 2 strany.
- Úpravy formátu tisku ILNO. V některých případech nebyla nastavena správná velikost stránky A4.
Horizontal_line |
---|
Styl | 2px solid |
---|
Color | #b6d545 |
---|
|
Přidáno
- Další hromadné operace (modul HO OLPNO)
- Hromadné kopírování
- Hromadné ohlášení do SEPNO, oprava v SEPNO, potvrzení v SEPNO
- Hromadná synchronizace dle SEPNO
- Hromadný tisk (OLPNO, dodací list, ADR doklad)
- Porovnání evidence OLPNO x SEPNO
- Převod do evidence odpadů vyžaduje registraci modulu Odpady
- Kontrola nevalidního nastavení na formuláři pro převod do evidence odpadů
- Optimalizovány tiskové výstupy
Změněno
- Filtrování ILNO pro dosazení ADR atributů na odpady OLPNO
- Tisk speciálního OLPNO s ostatními odpady (neohlašuje se do SEPNO) - nadpis tiskové sestavy upraven na: Doklad pro přepravu ostatních odpadů po území ČR
- Změněno - formulář OLPNO - kontrola na neurčený způsob přepravy (pro ADR - výpočet podlimitního množství) změněna z tvrdé (zákaz uložení) na měkkou (upozornění)
Horizontal_line |
---|
Styl | 2px solid |
---|
Color | #b6d545 |
---|
|
Přidáno
- V případě autovraku kategorie Ostatní lze zapsat i jinou tovární značku, než je uvedeno v oficiálním číselníku MA ISOH. V případě, že uživatel odesílá do MA ISOH i autovraky kategorie Ostatní je u těchto vlastních značek vozidel do MA ISOH odeslána značka <neuvedena značka> a při případné opětovné synchronizaci z MA ISOH je zachována uživatelem zadaná značka v programu.
- Nyní lze k potvrzení o přijetí autovraku přidat libovolné souborové přílohy pro interní potřeby. Tyto přílohy nejsou odesílány do MA ISOH a neslouží k přikládání povinných fotografických příloh vyžadovaných legislativou.
Změněno
- Při odeslání potvrzení o přijetí autovraku do MA ISOH se přepsal datum přijetí datumem odeslání. Nyní zůstává původně zadané datum na formuláři.
- V seznamu potvrzení o přijetí autovraků se zobrazoval sloupec kategorie, který nabýval hodnot Vybraný, nebo Ostatní. Nově se doplňuje i M1, nebo N1.
- Pokud u potvrzení o převzetí autovraku nebyly přiložené a odeslané fotografie, nebylo možné je po uběhnutí více než 96 hodin již přidávat a odesílat. Nově lze fotografie přidat i po limitu 96 hodin a odeslat. Po tomto limitu ale fotografie nelze vyměnit.
- Při změně nastaveného období v aplikaci nedocházelo k automatickému načtení dat a tedy se zobrazovala potvrzení mimo nastavený rozsah období.
- Úprava menu Přílohy - nové ikony a změna pojmenování.
- Úprava synchronizace dat se systémem MA ISOH, který neobsahuje veškeré položky, které lze vyplnit v IS ENVITA. Tedy pokud byl autovrak zaslán do MA ISOHu z jiného SW, pak je uživatel upozorněn při stahování do IS ENVITA, že nebudou vyplněny všechny položky (např. Typ hmotnosti).
- Nově je umožněno editovat zpětně vloženou poznámku k autovraku pomocí tlačítka .
- Upraven tisk potvrzení o převzetí autovraku v německém jazyce.
Horizontal_line |
---|
Styl | 2px solid |
---|
Color | #b6d545 |
---|
|
Přidáno
Přidán nový výkaz platný od II.Q 2022
Nový interní číselník pro popis kódů nakládání, komodit a zpracování s ohledem na jednotlivé výkazy. Tento číselník umožní lépe zapracovávat nové změny výkazů a dále bude použit v případě exportu/importu odpadů.
V modulu EKO-KOM doplněna možnost tvorby BĚŽNÉHO / OPRAVNÉHO výkazu.
Do názvu výkazu v XLS doplněn název subjektu
Změněno
Upraveno generování stávajících výkazů. Dle informací z EKO-KOMu budou další změny výkazů až v 1Q/2023.
Úpravy na dávce odpadu v záložce EKO-KOM - výběr informací pro EKO-KOM pomocí nových číselníků, v nichž se zobrazují možnosti, které přichází do úvahy pro daný kód odpadu, kód nakládání atd.
- Upraveno ukládání dávky odpadu s označením EKO-KOM v rámci jednoho IČO u typu subjektu Obec.