Ve formuláři kalendáře u vygenerovaných dat nově zobrazujeme zkratkou i den v týdnu.
Helpdesk - při odesílání odeslání přílohy, která je otevřena v jiném programu, je zobrazena informace o tom, že je nutné před odesláním přílohu uzavřít.
V uživatelském nastavení lze vypnout pamatování záložek.
Pokud je import dat, který byl spuštěn pomocí kliknutí na soubor *.envita-data, zablokován (např. kvůli modálnímu oknu), zařadí se do zásobníku čekajících importů. Tyto importy lze následně spustit přes tlačítko Čekající importy na spodní hlavní liště programu.
Má-li subjekt nastavené omezení platnosti mimo zvolené období (částečně či zcela), pak při výběru tohoto evidenta se zobrazí informativní dotaz pro potvrzení takového výběru. Evident s částečnou neplatností subjektu je podbarven žlutě, s úplnou neplatností subjektu pak červeně.
Do programu DBUpdater přidáno tlačítko Test připojení k databázi.
Přidána podpora pro databázi MS SQL verze 2025.
Při duplicitním spuštění aplikace místo zobrazení varovné hlášky dojde k přepnutí do okna již spuštěné aplikace.
Nápověda - při zmáčknutí klávesy F1 v programu se otevře odpovídající stránka v Centru informací.
V Nastavení přidána možnost zapnout pamatování filtrů v přehledech záznamů - všude nebo individuálně.
Subjekty
Přidána funkce pro hromadné přiřazení rolí kontaktům.
Detail subjektu nyní obsahuje také historii subjektu tak, jak byla provozovna ohlašována za jednotlivé roky.
Změněno
Active Directory - oprava ověřování expirace doménového účtu.
Při nastavení přihlašování pouze doménovými účty doplněny případné chybové hlášky a záznamy v historii přihlašování před zobrazením login dialogu, pokud automatické přihlášení z nějakého důvodu selže.
V instalačním souboru byla provedena oprava detekce .Net8 (vyloučení .Net9+).
Zrušeno duplicitní tlačítko Smazat heslo na kartě uživatele.
Oprava filtrování podle štítků.
Opraveno zobrazování oken při použití více monitorů.
Opraven tisk a export oprávnění skupin, vždy se brala data skupiny Admin.
Skrytí tlačítek (upravit, smazat) v systémovém číselníku.
Oprava chyby při tisku vodoznaku.
Sjednocení podoby a obsahu tlačítka Tisk - volby Tisk zobrazených dat a Export zobrazených dat.
Opravy chyby, kdy nešla změnit nově založená provozovna s činností na území ORP.
Sjednocení vykreslování ikony příloh.
V hromadném přiřazení rolí kontaktů se zobrazují pouze provázané kontakty a nedochází k vytváření nových vazeb kontaktů na subjekty.
ODPADY
Přidáno
Nový odpad ze šablony
Při zakládání nového odpadu ze šablony je nyní použit výběrový formulář s možností třídění šablon podle různých kritérií.
Nově je také dostupná volba Oblíbené šablony, kde lze šablony označit a mít je následně rychle k dispozici pro výběr.
Kontroly ENVITA před odesláním hlášení za rok 2025
Kontrola ID = 5 - přidáno převzetí A10, A20, A30.
Kontrola ID = 17 - změna v evidenčních kódech.
Kontrola ID = 20 - upraveno vzhledem k předání do zpětného odběru (AN33, IČP).
Kontrola ID = 24 - kontrola katalogových čísel odpadů přebíraných od občanů, A10.
Kontrola ID = 25 - změny evidenčních kódů.
Kontrola ID = 26 - úpravy s ohledem na podmínky příjmu kovových odpadů a osmimístné odpady.
Kontrola ID = 27 - úprava evidenčních kódů.
Kontrola ID = 28 - úprava evidenčních kódů.
Kontrola ID = 30 - kontrola odpadu 180101 a 180201 s kategorií O.
Kontrola ID = 31 - kontrola použití kódu XN53 (inventurní rozdíl) , nahrazení BN30.
Kontrola ID = 34 - změna evidenčního kódu na xR10a.
Kontrola ID = 35 - zrušena.
Kontrola ID = 37 - změna evidenčního kódu BN30.
Kontrola ID = 38 - kód nakládání BN30 nahrazen kódem A30, přidána kontrola kódů odpadu zpětného odběru.
Kontrola ID = 43 - kód nakládání BN30 nahrazen evidenčními kódy A10,A30. Přidán kód odpadu 180201 (O).
Kontrola ID = 44 - úprava evidenčních kódů a přidání nových.
Kontrola ID = 45 - změna evidenčních kódů, které vstupují do této kontroly.
Kontrola ID = 48 - změna kódu nakládání xR13 na kód xR13a.
Kontrola ID = 51 - zrušena.
Kontrola ID = 53 - rozšířeno o osmimístná katalogová čísla odpadů.
Kontrola ID = 54 - úprava vyhodnocení blance - zrušena značka autovraku a evidenční kód xN33.
Kontrola ID = 55 - zrušena kontrola bilance na značku autovraku.
Kontrola ID = 56 - změna evidenčního kódu xN9 na xR12g.
Kontrola ID = 57 - úprava evidenčních kódů.
Kontrola ID = 65 - záměna kódu nakládání BN30 za kódy A30, B00.
Kontrola ID = 66 - úprava pro List č. 4 za vybrané autovraky vzhledem k nové podobě listu.
Kontrola ID = 67 - náhrada kódů nakládání BN30, AN9, BN9 atd.
Kontrola ID = 70 - kontrola úplnosti adres - PSČ.
Kontrola ID = 71 - změna kódu nakládání xD1 za kód xD1a, kódu nakládání xN11 za xR5f.
Kontrola ID = 75 - upraven kód nakládání xN9 na kód xR12g.
Kontrola ID = 76 - kód nakládání xD1 nahrazen kódem xD1a, xN11 nahrazeno kódem xR5f.
Kontrola ID = 77 - kód nakládání xD1 nahrazen kódem xD1a.
Kontrola ID = 80 - výměna kódů nakládání BN18 a BN9 za nové evidenční kódy.
Kontrola ID = 82 - zrušena.
Kontrola ID = 83 - úprava evidenčních kódů.
Kontrola ID = 84 - upravena dle aktuální legislativy předání kovových odpadů do mobilního zařízení.
Kontrola ID = 85 - zrušení některých evidenčních kódů.
Kontrola ID = 87 - použití katalogového čísla odpadů 160104, 16010401 a evidenčního kódu A10.
Kontrola ID = 88 - použití evidenčního kódu xN33 a partnera bez IČP.
Kontrola ID = 89 - použití katalogového čísla odpadů 160106, 16010601 a evidenčních kódů A10, A30.
Kontrola ID = 90 - kontrola odpadu 180101, 180102 a 180201 s kategorií O/N.
Kontrola ID = 91 - použití evidenčního kódu xN33 a předávaného odpadu v hlášení F_ODP_PROD_EL.
Kontrola ID = 92 - použití evidenčního kódu xN33 a předávaného odpadu v hlášení F_ODP_PROD_AV.
Kontrola ID = 93 - kontrola na přiložený List č. 4, pokud se jedná o skládku (dle databáze RESPlus) s nulovým hlášením.
Kontrola ID = 94 - množství odpadu obsahující perzistentní látky v průběžné evidenci.
Kontrola ID = 95 - použití evidenčních kódů A20 a B22 při převzetí léčiv (200131 a 200132).
Kontrola ID = 96 - vyplnění Listu č. 1.
Kontrola ID = 97 - kontrola cílů opětovného použití a recyklace na Listu č. 4 hlášení za autovraky.
Dávka odpadů - pokud není pro daný evidenční kód nastavena párová dávka, je tato informace s popisem, kde nastavit, zobrazena v záhlaví formuláře.
Před provedením manuální konzervace subjektů je zobrazena hláška s doporučením provést nejprve kontrolu a opravu dle databáze RES.
Evidenti odpadů - přidány volitelné sloupce se záznamy počtu POPs a PCB.
Při mazání evidenta se kontroluje, zda má evidenci v PCB a POPs.
Přidána možnost přidat přílohy v provozním deníku v odpadech.
Hromadné přidání evidentů do dalšího roku - Ostatní operace > Převést označené evidenty do následujícího roku
Agenda PCB - přidán tisk průběžné evidence
Přidán tisk průběžné evidence do agendy Persistentních organických látek (POPs).
Nová validace pro kovy s upozorněním (pro TP), že průkaz musí být jen OP,CP,TP.
V hromadných operacích přidána funkce Hromadně zpracovat autovraky 160104 pro dávky B00.
Hlášení odpady
Přidány dvě funkce v sekci Kontroly
Kontrola ohlašovací povinnosti za Partnery.
Kontrola ohlašovací povinnosti za Evidenty.
Přidána možnost odstranit nepoužité subjekty v zakonzervovaných datech.
Nová funkce pro vytvoření nulových hlášení.
Katalogová čísla léčiv 200131, 200132 nejsou standardně zahrnuta do hlášení lékáren (náklady proplácí KÚ). Přidán globální parametr v evidenci odpadů, který umožňuje léčiva do hlášení zahrnout.
Rozpad multikomodity v hlášení pro třídící linky se zadáním evidenčních kódů pro úpravu. Zadávají se v číselníku multikomodit.
Povolen export a odeslání oznámení o komunálních odpadech obcím za rok 2025.
Do kontroly meziprovozních vztahů přidáno převzetí A10, A20, A30, aby takové dávky nevyjížděly.
Exportovat podkladových dat pro IRZ do MS Excel.
Pro tisk průběžné evidence byl v Nastavení zaveden nový parametr, podle kterého se zobrazuje formulář s volbami tisku.
Změněno
Parametry hlášení
Načtení a uložení parametrů z předchozího období.
Přidána možnost vyplnit poznámku k hlášení podle loňského roku.
Upraven List č. 1 podle datového standardu ISPOP - přidána nová pole pro vyplnění.
Upraven List č. 1 - přidáno načtení údajů z registru zařízení.
Upraven List č. 3 - kaly.
Upraven List č. 4 - upraven vzhled a popisky.
Upraven List č. 4 pro VUŽ - generování údajů.
Parametry na Listu č. 4 - odstraněna desetinná místa u finančních částek.
Upraven List č. 5 pro VUŽ šrédr - generování údajů.
Úprava na kartě List č. 5 - nakládání s Komunálním odpadem.
Upraven List č. 5 pro obce - možnost exportu a importu listu pro vyplňování mimo IS ENVOTA (MS Excel, ISPOP, ruční zápis).
Vytvořen List č. 6 - POP´s.
Vytvořen List č. 8 - třídící linka.
Hromadné operace - oprava drobné chyby, kdy se neobnovoval text kódu odpadu.
Oprava chyb při hromadném vyplnění a mazání ohlašovatele hlášení o odpadech.
Text o konzervaci subjektů byl doplněn o obecné informace pro ohlašovací povinnost.
Funkce pro kontrolu Ohlašovací povinnosti - upraven text, pokud není žádná provozovna povinna ohlašovat.
Úprava parametrů hlášení pro List č. 7 a jeho generování (tisk) z číselníku PCB.
Sjednoceny informační hlášky při odesílání hlášení do datové schránky.
Oprava chyby, kde se nezapočítávaly do meziroční bilance odpady s evidenčním kódem xR13a.
potřeby provozní evidence zařízení typu skládka (1. fáze - dle § 37, Zákona č. 541/2021 Sb.),
definice skládkových atributů na skladových položkách (katalog),
výpočet skládkovacího poplatku a rekultivační rezervy na skladových dokladech (příjem) podle platné legislativy,
tisk dokladů, včetně detailních informací o skládkovacím poplatku a rekultivační rezervě,
fakturace skládkových příjemek s možností tisku podrobné skládkové přílohy s rozpisem výpočtu skládkovacího poplatku a rekultivační rezervy,
možnost definovat (a hlídat) limity pro uplatňování tzv. "třídící slevy" za uložení komunálního odpadu pro jednotlivé obce (podle § 157, Zákona č. 541/2020),
nástroje pro kontrolu ukládky TZS vůči celkové ukládce na skládku (pro hlídání limitu osvobození od skládkovacího poplatku dle § 105, Zákona č. 541/2020) (TZS = odpad uložený jako materiál na technické zabezpečení skládky),
funkce na hromadné zaskládkování (D1a) / využití TZS (D1b),
přehledy o skládkovacích poplatcích, rekultivační rezervě a TZS s možnostmi konfigurace, filtrování, tisku a exportu do MS Excel
Přidáno vypořádání výkupu převodem pro typ Multicash.
Přidána funkce vážení hmotnosti na dokladu skladového dokladu.
Implementace vážení na interních dokladech.
Přidán tisk průvodky odpadu.
Změněno
Upraveno chování zobrazení vážního panelu - zobrazuje se staticky, pokud je povolené jeho použití.
Formuláře skladových dokladů a poskytnutých služeb - tlačítko Dnes na komponentě Datum a čas dosazuje i aktuální čas.
Souhrnný přehled stavu skladu - oprava funkce volby posledního záznamu pro přehled.
V přehledu Souhrnný přehled stavu skladu se nezobrazovala správná hodnota ve sloupci Skladová cena.
PŘEVOD DO ÚČETNICTVÍ
Přidáno
Nová volba v exportu skladových dokladů do IS Pohoda - exportovat výkupy jako ostatní závazky.
VÁŽNÍ LÍSTKY
Přidáno
Exporty VERA do XLSX - přidány do rozpadu tlačítka Tisk (Subjekty, Vážní lístky, Výkup a příjem - materiály).
Přidán nový sloupec, který zobrazuje katalogové číslo propojeného odpadu.
WEBOVÉ FORMULÁŘE
Změněno
Změna názvů záložek.
Upraven QR kód, aby bylo možné přímé přihlášení k webovým formulářům na PC i mobilním zařízení.
AUTOVRAKY
Změněno
Oprava pamatování si nastavení volby Nastavit datum likvidace autovraku na formuláři zneškodnění.
Úprava zaokrouhlování při hromadném zpracování autovraků.
OLPNO
Přidáno
Na přepravním dokladu ADR tiskneme informaci, zda jde o kyvadlovou přepravu a počet jízd.
Filtry pro místo nakládky a dopravce nyní nabízejí pouze účastníky přepravy, kteří jsou obsaženi v datech vybraného období.
Nově je možné v nastavení předvyplnit připojené doklady, které se automaticky použijí při založení nové přepravy.
Doplnění tlačítek Obnovit a Označení v přehledech dat.
Pro evidenta typu 2 (mobilní zařízení) v roli Odesílatele - je umožněno negenerovat párovou dávku B00. Nastavení lze předvolit.
Odeslání dokumentů přepravy se zapisuje do logovací tabulky.
Změněno
Přejmenování položky menu. Kopie OLPNO ze šablony.
IMPORT
Přidáno
Rozšíření importu/exportu dat o evidence PCB a POP's.
Rozšíření importu a exportu o kompletní skladovou evidenci (sklady, skladové položky, služby, skladové doklady, poskytnuté služby), s podporou skládek.
Při importu subjektů je možné v náhledu dat ručně propojit importované subjekty s existujícími, je indikován budoucí stav subjektu po importu (včetně použití SynchroKód).
Změna ikon pro akce subjektů v náhledu importu dat.
ILNO
Změněno
Změna názvu parametru pro tisk provozovny.
Oprava chyby při otevírání ILNO a Šablon ILNO.
Oprava tisku sekce 9.
Oprava nefungujícího tisku při skrytí detailu.
ZPO / PIO
Změněno
Sjednocen výběr evidentů (obdobně jako u ILNO). Nyní je již pouze jedna volba.
EKO-KOM
Přidáno
Nový živnostenský výkaz za 4Q - nové komodity.
PARTNER
Přidáno
Volbou Odeslání průběžné evidence je nyní možné odeslat průběžnou evidenci označených Evidentů odpadů za vybrané období. Lze zvolit formát PDF, envita-data nebo obojí současně. E-mailové adresy se načítají podle rolí v partnerské evidenci.
Pravidla EKO-KOM - položka typ sběru podbarvena bíle.
UŽIVATELSKÉ PŘEHLEDY
Přidáno
Přidáno nastavení tisku zvolených podmínek filtrování.
UŽIVATELSKÉ PŘEHLEDY - SKLAD A OBCHOD
Přidáno
Přidány atributy skládek, které jsou zobrazeny pouze, pokud je registrován odpovídající modul.
OBEC
Přidáno
Přidán pohled na sídla a provozovny na území obce.
Sídla a provozovny na území obce - přidána volba pro přechod na podnikatele.
Podnikatelé obce - implementováno odesílání zpráv do datové schránky.
Změněno
Upraveny Indikátory pro rok 2025 - rozšířeno o nová katalogová čísla odpadů. Metodika pro výpočet však zatím ze strany MŽP vydána nebyla a je tedy pravděpodobné, že se budou indikátory ještě měnit.
Opraveno zobrazení správné záložky při otevření Indikátorů OH.
RES Plus
Přidáno
Ve funkci Kontrola subjektů podle RES je možné přidat sloupec se zobrazením štítků subjektů. U sídel je možné vybrat režim zobrazení pod tlačítkem Nastavení.
Při ověřování plátcovství DPH ze systému ARES/ADIS je upozorňováno na speciální statusy subjektů - identifikovaná osoba, nespolehlivá osoba, nespolehlivý plátce DPH. Tyto atributy se nenabízí v databázi RES - nejsou dodávány.
Úprava hlášky po testu připojení k databázi RES.
ReUse
Přidáno
Modul ReUse přepracován na webové formuláře.
K jednotlivým sazbám lze nastavit barvu (ta by měla odpovídat barvě použitého QR kódu). Barva se následně zobrazuje v přehledech s předměty ve sloupečku Kód.
Zobrazení je možné vypnout v Nastavení / ReUse / Zobrazovat barvu QR kódů v gridech.
V číselníku skupin přidán detailní přehled - rozpis katalogových položek přiřazených k dané skupině. Tyto lze skrze detailní přehled přidávat a odebírat. Skupina pak slouží pro potřeby filtrace na veřejném webu reuse centra.
Kód předmětů je ve formátu kód.sazba, kde kód i sazba jsou libovolným alfanumerickým řetězcem, spolu musejí být unikátní pro dané Reuse centrum. Sazba není povinnou součástí kódu, v tom případě kód nesmí obsahovat ani tečku.