Přejít na konec metadat
Přejít na začátek metadat

Přehled novinek v programu ENVITA ve verzi 3.0.7

Video
 Klikněte pro zobrazení videa, které Vás seznámí s novinkami ve verzi

Přidáno

  • Ve formuláři kalendáře u vygenerovaných dat nově zobrazujeme zkratkou i den v týdnu.
  • Helpdesk - při odesílání odeslání přílohy, která je otevřena v jiném programu, je zobrazena informace o tom, že je nutné před odesláním přílohu uzavřít.
  • V uživatelském nastavení lze vypnout pamatování záložek.
  • Pokud je import dat, který byl spuštěn pomocí kliknutí na soubor *.envita-data, zablokován (např. kvůli modálnímu oknu), zařadí se do zásobníku čekajících importů. Tyto importy lze následně spustit přes tlačítko Čekající importy na spodní hlavní liště programu.
  • Má-li subjekt nastavené omezení platnosti mimo zvolené období (částečně či zcela), pak při výběru tohoto evidenta se zobrazí informativní dotaz pro potvrzení takového výběru. Evident s částečnou neplatností subjektu je podbarven žlutě, s úplnou neplatností subjektu pak červeně.
  • Do programu DBUpdater přidáno tlačítko Test připojení k databázi.
  • Přidána podpora pro databázi MS SQL verze 2025.
  • Při duplicitním spuštění aplikace místo zobrazení varovné hlášky dojde k přepnutí do okna již spuštěné aplikace.
  • Nápověda - při zmáčknutí klávesy F1 v programu se otevře odpovídající stránka v Centru informací.
  • V Nastavení přidána možnost zapnout pamatování filtrů v přehledech záznamů - všude nebo individuálně.
  • Subjekty
    • Přidána funkce pro hromadné přiřazení rolí kontaktům.
    • Detail subjektu nyní obsahuje také historii subjektu tak, jak byla provozovna ohlašována za jednotlivé roky.

Změněno

  • Active Directory - oprava ověřování expirace doménového účtu.
  • Při nastavení přihlašování pouze doménovými účty doplněny případné chybové hlášky a záznamy v historii přihlašování před zobrazením login dialogu, pokud automatické přihlášení z nějakého důvodu selže.
  • V instalačním souboru byla provedena oprava detekce .Net8 (vyloučení .Net9+).
  • Zrušeno duplicitní tlačítko Smazat heslo na kartě uživatele.
  • Oprava filtrování podle štítků.
  • Opraveno zobrazování oken při použití více monitorů.
  • Opraven tisk a export oprávnění skupin, vždy se brala data skupiny Admin.
  • Skrytí tlačítek (upravit, smazat) v systémovém číselníku.
  • Oprava chyby při tisku vodoznaku.
  • Sjednocení podoby a obsahu tlačítka Tisk - volby Tisk zobrazených dat a Export zobrazených dat.
  • Opravy chyby, kdy nešla změnit nově založená provozovna s činností na území ORP.
  • Sjednocení vykreslování ikony příloh.
  • V hromadném přiřazení rolí kontaktů se zobrazují pouze provázané kontakty a nedochází k vytváření nových vazeb kontaktů na subjekty.

ODPADY


Přidáno

  • Nový odpad ze šablony
    • Při zakládání nového odpadu ze šablony je nyní použit výběrový formulář s možností třídění šablon podle různých kritérií.
    • Nově je také dostupná volba Oblíbené šablony, kde lze šablony označit a mít je následně rychle k dispozici pro výběr.
  • Kontroly ENVITA před odesláním hlášení za rok 2025
    • Kontrola ID = 5 - přidáno převzetí A10, A20, A30.
    • Kontrola ID = 17 - změna v evidenčních kódech.
    • Kontrola ID = 20 - upraveno vzhledem k předání do zpětného odběru (AN33, IČP).
    • Kontrola ID = 24 - kontrola katalogových čísel odpadů přebíraných od občanů, A10.
    • Kontrola ID = 25 - změny evidenčních kódů.
    • Kontrola ID = 26 - úpravy s ohledem na podmínky příjmu kovových odpadů a osmimístné odpady.
    • Kontrola ID = 27 - úprava evidenčních kódů.
    • Kontrola ID = 28 - úprava evidenčních kódů.
    • Kontrola ID = 30 - kontrola odpadu 180101 a 180201 s kategorií O.
    • Kontrola ID = 31 - kontrola použití kódu XN53 (inventurní rozdíl) , nahrazení BN30.
    • Kontrola ID = 34 - změna evidenčního kódu na xR10a.
    • Kontrola ID = 35 - zrušena.
    • Kontrola ID = 37 - změna evidenčního kódu BN30.
    • Kontrola ID = 38 - kód nakládání BN30 nahrazen kódem A30,  přidána kontrola kódů odpadu zpětného odběru.
    • Kontrola ID = 43 - kód nakládání BN30 nahrazen evidenčními kódy A10,A30. Přidán kód odpadu 180201 (O).
    • Kontrola ID = 44 - úprava evidenčních kódů a přidání nových.
    • Kontrola ID = 45 - změna evidenčních kódů, které vstupují do této kontroly.
    • Kontrola ID = 48 - změna kódu nakládání xR13 na kód xR13a.
    • Kontrola ID = 51 - zrušena.
    • Kontrola ID = 53 - rozšířeno o osmimístná katalogová čísla odpadů.
    • Kontrola ID = 54 - úprava vyhodnocení blance - zrušena značka autovraku a evidenční kód xN33.
    • Kontrola ID = 55 - zrušena kontrola bilance na značku autovraku.
    • Kontrola ID = 56 - změna evidenčního kódu xN9 na xR12g.
    • Kontrola ID = 57 - úprava evidenčních kódů.
    • Kontrola ID = 65 - záměna kódu nakládání BN30 za kódy A30, B00.
    • Kontrola ID = 66 - úprava pro List č. 4 za vybrané autovraky vzhledem k nové podobě listu.
    • Kontrola ID = 67 - náhrada kódů nakládání BN30, AN9, BN9 atd.
    • Kontrola ID = 70 - kontrola úplnosti adres - PSČ.
    • Kontrola ID = 71 - změna kódu nakládání xD1 za kód xD1a, kódu nakládání xN11 za xR5f.
    • Kontrola ID = 75 - upraven kód nakládání xN9 na kód xR12g.
    • Kontrola ID = 76 - kód nakládání xD1 nahrazen kódem xD1a, xN11 nahrazeno kódem xR5f.
    • Kontrola ID = 77 - kód nakládání xD1 nahrazen kódem xD1a.
    • Kontrola ID = 80 - výměna kódů nakládání BN18 a BN9 za nové evidenční kódy.
    • Kontrola ID = 82 - zrušena.
    • Kontrola ID = 83 - úprava evidenčních kódů.
    • Kontrola ID = 84 - upravena dle aktuální legislativy předání kovových odpadů do mobilního zařízení.
    • Kontrola ID = 85 - zrušení některých evidenčních kódů.
    • Kontrola ID = 87 - použití katalogového čísla odpadů 160104, 16010401 a evidenčního kódu A10.
    • Kontrola ID = 88 - použití evidenčního kódu xN33 a partnera bez IČP.
    • Kontrola ID = 89 - použití katalogového čísla odpadů 160106, 16010601 a evidenčních kódů A10, A30.
    • Kontrola ID = 90 - kontrola odpadu 180101, 180102 a 180201 s kategorií O/N.
    • Kontrola ID = 91 - použití evidenčního kódu xN33 a předávaného odpadu v hlášení F_ODP_PROD_EL.
    • Kontrola ID = 92 - použití evidenčního kódu xN33 a předávaného odpadu v hlášení F_ODP_PROD_AV.
    • Kontrola ID = 93 - kontrola na přiložený List č. 4, pokud se jedná o skládku (dle databáze RESPlus) s nulovým hlášením.
    • Kontrola ID = 94 - množství odpadu obsahující perzistentní látky v průběžné evidenci.
    • Kontrola ID = 95 - použití evidenčních kódů A20 a B22 při převzetí léčiv (200131 a 200132).
    • Kontrola ID = 96 - vyplnění Listu č. 1.
    • Kontrola ID = 97 - kontrola cílů opětovného použití a recyklace na Listu č. 4 hlášení za autovraky.
  • Dávka odpadů - pokud není pro daný evidenční kód nastavena párová dávka, je tato informace s popisem, kde nastavit, zobrazena v záhlaví formuláře.
  • Před provedením manuální konzervace subjektů je zobrazena hláška s doporučením provést nejprve kontrolu a opravu dle databáze RES.
  • Evidenti odpadů - přidány volitelné sloupce se záznamy počtu POPs a PCB.
  • Při mazání evidenta se kontroluje, zda má evidenci v PCB a POPs.
  • Přidána možnost přidat přílohy v provozním deníku v odpadech.
  • Hromadné přidání evidentů do dalšího roku - Ostatní operace > Převést označené evidenty do následujícího roku
  • Agenda PCB - přidán tisk průběžné evidence
  • Přidán tisk průběžné evidence do agendy Persistentních organických látek (POPs).
  • Nová validace pro kovy s upozorněním (pro TP), že průkaz musí být jen OP,CP,TP.
  • V hromadných operacích přidána funkce Hromadně zpracovat autovraky 160104 pro dávky B00.
  • Hlášení odpady
    • Přidány dvě funkce v sekci Kontroly
      • Kontrola ohlašovací povinnosti za Partnery.
      • Kontrola ohlašovací povinnosti za Evidenty.
    • Přidána možnost odstranit nepoužité subjekty v zakonzervovaných datech.
    • Nová funkce pro vytvoření nulových hlášení.
  • Katalogová čísla léčiv 200131, 200132 nejsou standardně zahrnuta do hlášení lékáren (náklady proplácí KÚ). Přidán globální parametr v evidenci odpadů, který umožňuje léčiva do hlášení zahrnout.
  • Rozpad multikomodity v hlášení pro třídící linky se zadáním evidenčních kódů pro úpravu. Zadávají se v číselníku multikomodit.
  • Povolen export a odeslání oznámení o komunálních odpadech obcím za rok 2025.
  • Do kontroly meziprovozních vztahů přidáno převzetí A10, A20, A30, aby takové dávky nevyjížděly.
  • Exportovat podkladových dat pro IRZ do MS Excel.
  • Pro tisk průběžné evidence byl v Nastavení zaveden nový parametr, podle kterého se zobrazuje formulář s volbami tisku.

Změněno

  • Parametry hlášení 
    • Načtení a uložení parametrů z předchozího období.
    • Přidána možnost vyplnit poznámku k hlášení podle loňského roku.
    • Upraven List č. 1 podle datového standardu ISPOP - přidána nová pole pro vyplnění.
    • Upraven List č. 1 - přidáno načtení údajů z registru zařízení.
    • Upraven List č. 3 - kaly. 
    • Upraven List č. 4 - upraven vzhled a popisky.
    • Upraven List č. 4 pro VUŽ - generování údajů.
    • Parametry na Listu č. 4 - odstraněna desetinná místa u finančních částek.
    • Upraven List č. 5 pro VUŽ šrédr - generování údajů.
    • Úprava na kartě List č. 5 - nakládání s Komunálním odpadem.
    • Upraven List č. 5 pro obce - možnost exportu a importu listu pro vyplňování mimo IS ENVOTA (MS Excel, ISPOP, ruční zápis).
    • Vytvořen List č. 6 - POP´s.
    • Vytvořen List č. 8 - třídící linka.
  • Hromadné operace - oprava drobné chyby, kdy se neobnovoval text kódu odpadu.
  • Oprava chyb při hromadném vyplnění a mazání ohlašovatele hlášení o odpadech.
  • Text o konzervaci subjektů byl doplněn o obecné informace pro ohlašovací povinnost.
  • Funkce pro kontrolu Ohlašovací povinnosti - upraven text, pokud není žádná provozovna povinna ohlašovat.
  • Úprava parametrů hlášení pro List č. 7 a jeho generování (tisk) z číselníku PCB.
  • Sjednoceny informační hlášky při odesílání hlášení do datové schránky.
  • Oprava chyby, kde se nezapočítávaly do meziroční bilance odpady s evidenčním kódem xR13a.
  • Oprava tisků provozních deníků - dosazení ohlašovatele.
  • Evidenti - úprava chování volitelných sloupců s počty záznamů POPs a PCB - respektují nastavení voleb jako Odpady.
  • POPs - rozšířena evidence o 4 nové způsoby nakládání
    • Počátek, Konec, Produkce, Zpracování/odstranění.
    • POPs - čísla CAS a ES jsou nyní povinná.
  • Oprava chyby při tisku přehledu Multikomodity.
  • Oprava chyby prokliku na kostičku provedené kontroly v Hlášení.
  • Odpady / Hlášení - opraven dvojklik pro otevření parametrů hlášení.
  • Opravena chybně zobrazená jednotka (Kč) v sumáři odpadů.
  • Upraven tisk přehledu multikomodit z odpadů - doplněny evidenční kódy pro třídící linky.
  • Oprava ořezávání tisků ZPO.
  • Konzervace subjektů – drobné úpravy funkcionality.
  • Export podkladů pro IRZ - úprava v rozsahu načítaných odpadů a evidenčních kódů.
  • Oprava chyby ve funkci Hromadně zpracovat autovraky v odpadech.

SKLAD A OBCHOD


Přidáno

  • Modul Skládka
    • potřeby provozní evidence zařízení typu skládka (1. fáze - dle § 37, Zákona č. 541/2021 Sb.),
    • definice skládkových atributů na skladových položkách (katalog),
    • výpočet skládkovacího poplatku a rekultivační rezervy na skladových dokladech (příjem) podle platné legislativy,
    • tisk dokladů, včetně detailních informací o skládkovacím poplatku a rekultivační rezervě,
    • fakturace skládkových příjemek s možností tisku podrobné skládkové přílohy s rozpisem výpočtu skládkovacího poplatku a rekultivační rezervy,
    • možnost definovat (a hlídat) limity pro uplatňování tzv. "třídící slevy" za uložení komunálního odpadu pro jednotlivé obce (podle § 157, Zákona č. 541/2020),
    • nástroje pro kontrolu ukládky TZS vůči celkové ukládce na skládku (pro hlídání limitu osvobození od skládkovacího poplatku dle § 105, Zákona č. 541/2020) (TZS = odpad uložený jako materiál na technické zabezpečení skládky),
    • funkce na hromadné zaskládkování (D1a) / využití TZS (D1b),
    • přehledy o skládkovacích poplatcích, rekultivační rezervě a TZS s možnostmi konfigurace, filtrování, tisku a exportu do MS Excel

  • Přidáno vypořádání výkupu převodem pro typ Multicash.

  • Přidána funkce vážení hmotnosti na dokladu skladového dokladu.
  • Implementace vážení na interních dokladech.
  • Přidán tisk průvodky odpadu.

Změněno

  • Upraveno chování zobrazení vážního panelu - zobrazuje se staticky, pokud je povolené jeho použití.
  • Formuláře skladových dokladů a poskytnutých služeb - tlačítko Dnes na komponentě Datum a čas dosazuje i aktuální čas.
  • Oprava funkcí pro tisk.
  • Úprava kontroly typu průkazu dle metodického pokynu MŽP.
  • Souhrnný přehled stavu skladu - oprava funkce volby posledního záznamu pro přehled.
  • V přehledu Souhrnný přehled stavu skladu se nezobrazovala správná hodnota ve sloupci Skladová cena.

PŘEVOD DO ÚČETNICTVÍ


Přidáno

  • Nová volba v exportu skladových dokladů do IS Pohoda - exportovat výkupy jako ostatní závazky.

VÁŽNÍ LÍSTKY


Přidáno

  • Exporty VERA do XLSX - přidány do rozpadu tlačítka Tisk (Subjekty, Vážní lístky, Výkup a příjem - materiály).
  • Přidán nový sloupec, který zobrazuje katalogové číslo propojeného odpadu.

WEBOVÉ FORMULÁŘE


Změněno

  • Změna názvů záložek.
  • Upraven QR kód, aby bylo možné přímé přihlášení k webovým formulářům na PC i mobilním zařízení.

AUTOVRAKY


Změněno

  • Oprava pamatování si nastavení volby Nastavit datum likvidace autovraku na formuláři zneškodnění.
  • Úprava zaokrouhlování při hromadném zpracování autovraků.

OLPNO


Přidáno

  • Na přepravním dokladu ADR tiskneme informaci, zda jde o kyvadlovou přepravu a počet jízd.
  • Filtry pro místo nakládky a dopravce nyní nabízejí pouze účastníky přepravy, kteří jsou obsaženi v datech vybraného období.
  • Nově je možné v nastavení předvyplnit připojené doklady, které se automaticky použijí při založení nové přepravy.
  • Doplnění tlačítek Obnovit a Označení v přehledech dat.
  • Pro evidenta typu 2 (mobilní zařízení) v roli Odesílatele - je umožněno negenerovat párovou dávku B00. Nastavení lze předvolit.
  • Odeslání dokumentů přepravy se zapisuje do logovací tabulky.

Změněno

  • Přejmenování položky menu. Kopie OLPNO ze šablony.

IMPORT


Přidáno

  • Rozšíření importu/exportu dat o evidence PCB a POP's.
  • Rozšíření importu a exportu o kompletní skladovou evidenci (sklady, skladové položky, služby, skladové doklady, poskytnuté služby), s podporou skládek.
  • Při importu subjektů je možné v náhledu dat ručně propojit importované subjekty s existujícími, je indikován budoucí stav subjektu po importu (včetně použití SynchroKód).
  • Změna ikon pro akce subjektů v náhledu importu dat.

ILNO


Změněno 

  • Změna názvu parametru pro tisk provozovny.
  • Oprava chyby při otevírání ILNO a Šablon ILNO.
  • Oprava tisku sekce 9.
  • Oprava nefungujícího tisku při skrytí detailu.

ZPO / PIO


Změněno

  • Sjednocen výběr evidentů (obdobně jako u ILNO). Nyní je již pouze jedna volba.

EKO-KOM


Přidáno

  • Nový živnostenský výkaz za 4Q - nové komodity.

PARTNER


Přidáno

  • Volbou Odeslání průběžné evidence je nyní možné odeslat průběžnou evidenci označených Evidentů odpadů za vybrané období. Lze zvolit formát PDF, envita-data nebo obojí současně. E-mailové adresy se načítají podle rolí v partnerské evidenci. 
  • Pravidla EKO-KOM - položka typ sběru podbarvena bíle.

UŽIVATELSKÉ PŘEHLEDY


Přidáno

  • Přidáno nastavení tisku zvolených podmínek filtrování.

UŽIVATELSKÉ PŘEHLEDY - SKLAD A OBCHOD


Přidáno

  • Přidány atributy skládek, které jsou zobrazeny pouze, pokud je registrován odpovídající modul.

OBEC


Přidáno

  • Přidán pohled na sídla a provozovny na území obce.
  • Sídla a provozovny na území obce - přidána volba pro přechod na podnikatele.
  • Podnikatelé obce - implementováno odesílání zpráv do datové schránky.

Změněno

  • Upraveny Indikátory pro rok 2025 - rozšířeno o nová katalogová čísla odpadů. Metodika pro výpočet však zatím ze strany MŽP vydána nebyla a je tedy pravděpodobné, že se budou indikátory ještě měnit.
  • Opraveno zobrazení správné záložky při otevření Indikátorů OH.

RES Plus


Přidáno

  • Ve funkci Kontrola subjektů podle RES je možné přidat sloupec se zobrazením štítků subjektů. U sídel je možné vybrat režim zobrazení pod tlačítkem Nastavení.
  • Při ověřování plátcovství DPH ze systému ARES/ADIS je upozorňováno na speciální statusy subjektů - identifikovaná osoba, nespolehlivá osoba, nespolehlivý plátce DPH. Tyto atributy se nenabízí v databázi RES - nejsou dodávány.
  • Úprava hlášky po testu připojení k databázi RES.

ReUse


Přidáno

  • Modul ReUse přepracován na webové formuláře.
  • K jednotlivým sazbám lze nastavit barvu (ta by měla odpovídat barvě použitého QR kódu). Barva se následně zobrazuje v přehledech s předměty ve sloupečku Kód.
    • Zobrazení je možné vypnout v Nastavení / ReUse / Zobrazovat barvu QR kódů v gridech.
  • V číselníku skupin přidán detailní přehled - rozpis katalogových položek přiřazených k dané skupině. Tyto lze skrze detailní přehled přidávat a odebírat. Skupina pak slouží pro potřeby filtrace na veřejném webu reuse centra.
  • Kód předmětů je ve formátu kód.sazba, kde kód i sazba jsou libovolným alfanumerickým řetězcem, spolu musejí být unikátní pro dané Reuse centrum. Sazba není povinnou součástí kódu, v tom případě kód nesmí obsahovat ani tečku.

Změněno

  • Opravena chyba při generování prodejního dokladu.