Přejít na konec metadat
Přejít na začátek metadat

Přehled novinek v programu ENVITA ve verzi 2.1.16

Všechny vydané verze 2.1.16

Video
 Klikněte pro zobrazení videa, které Vás seznámí s novinkami ve verzi

 

Video v plném rozlišení lze spustit na samostatné stránce po kliknutí na název videa nebo logo Youtube v okně přehrávače.


Přidáno

  • Nastavení
    • Je možné si nastavit „Výchozí období“, které se bude uživateli zobrazovat při spuštění programu.
    • Přidán vyhledávač parametrů pod levým menu. Vyhledává výrazy v popiscích parametrů a zvýrazňuje nalezené prvky (klávesami Enter - další a Ctrl + Enter - předchozí)
  • Subjekty
    • Přidána možnost označovat subjekty.
      • To má nyní návaznost na hromadné úpravy (omezení subjektu, viz níže) a tisky (detaily subjektů).
      • Příprava na budoucí hromadné funkce.
    • V přehledech, kde se vyskytují subjekty, byla přidána pole s jednotlivými údaji z adresy (Obec, Okres, PSČ, ZÚJ a Stát) pro lepší možnosti filtrování.
      • Jedná se o přehled subjektů pro Odpady, subjektů pro Sklad a Obchod
      • V modulu Odpady o přehled Dávky, Všechny odpady a Všechny odpady za více evidentů.
    • Přidáno omezení platnosti, kdy se bude subjekt nabízet. Takto omezený subjekt je potom zvýrazněný červenou barvou jak v přehledech, tak i v našeptávači.

      • Lze i hromadně za označené

      • Na výběrových formulářích Subjekty je nově také filtr pro zobrazení všech nebo jen těch v daném období neomezených.

  • Kontakty
    • Nově se zde zobrazují i kontakty převedených ze Subjektů typu Fyzická osoba. Primárně se zobrazují kontakty přiřazené k subjektu. Pokud se jako partner zakládá fyzická osoba, je možné ho vybrat jako vlastní kontakt
    • Přidány sloupce:
      • Typ kontaktu
      • Aktivní průkazy
  • Štítky
    • Filtr štítků lze otevřít pouhým kliknutím do filtračního řádku ve sloupci „Štítky“. Barevná ikona nastavení filtru štítků zobrazuje zvolený typ filtrování.
  • Období
    • Ve výběru období pod tlačítkem Týden je doplněno pořadí týdnů v roce.
  • Označovací pole záznamů nyní ukazují počet aktuálně vybraných záznamů.
  • „Zobrazovat vyhledávací panel“ pro vyhledávání ve všech sloupcích (kl. F3) lze nyní zobrazit jednoduše pomocí lupy v levém horním rohu přehledu dat. Dalšími novými cestami otevřené panelu je přes kontextové menu v záznamech a kontextovém menu filtrovacího řádku.
  • Při použití funkce Seskupení dat na libovolným přehledem lze na seskupeném řádku ve sloupcích s číselnými hodnotami použít funkce pro zobrazení součtu, maxima, minima, počtu a průměru.
  • Přibyla možnost Zalamovat obsah buněk pomocí kontextového menu. Tím dochází k rozšíření řádku a zobrazení celého textu. Zapnutá či vypnutá funkce má také důsledky na základní tisk.

Změněno

  • Zálohování

    • automatická záloha DB před obnovou DB - nově se provádí záloha do adresáře pro zálohování (Nastavení / Zálohování).

      • Pokud tato záloha selže, program se pokusí o zálohu do adresáře, kde je umístěn BAK soubor pro obnovu. Pokud selže i tato záloha, zobrazí se varovný dotaz, zda provést obnovu bez předchozí zálohy.

      • Je-li před obnovou úspěšně provedena záloha, v informativní hlášce o úspěšné obnově je uvedeno umístění automaticky vytvořené zálohy.

  • Helpdesk
    • opravena validace emailu
    • upraveny chybové hlášky
    • přidány chybové ikony s nápovědami
  • Ve dvou-tabulkovém přehledu (například Karta odpadů) se obnovují data při zadávání filtru v horním přehledu. A stav operace je zobrazen textem přímo v přehledu (např. Nastavenému období anebo filtru neodpovídají žádné záznamy).
  • Tabulka zobrazující, že program pracuje, je opět neprůhledná, ale je umožněn její posun
  • Ve filtrovacím řádku se štítky (pokud je filtr se štítky nastaven) názvy štítků nemizí, ale jen se zkrátí text. V zobrazení nastavení filtru se toto nastavení také vypíše společně s dalším nastavením filtru.
  • Opravena chyba ve Správě klientů, kdy po otevření správy šel smazat klient, i když nebyl odregistrovaný. Nyní již jdou správně mazat jen odregistrovaný klient.
  • Tiskové sestavy - nyní jsou všechny ve výchozím nastavení „přizpůsobit na stránku“, a měly by fungovat správně i po změnách v náhledu.
  • Subjekty
    • Opravena chyba „Odkaz na objekt …“ při kliknutí na záložku „Detail“ nebo „Kontakty celé IČO“, pokud byl kurzor ve filtrovacím řádku
    • Ošetřeno ukládání a také hromadná změna/nastavení parametrů subjektu. Pokud se nepodaří do parametrů subjektu ke statutárnímu orgánu nebo zodpovědné osobě uložit soubor s podpisem, je vypsán i důvod proč se to nepodařilo.

ODPADY


Přidáno

  • Nový číselník v Odpadech - Multikomodita
    • Zde je možné evidovat procentuální poměry v rámci multikomodity po jednotlivých kvartálech. Bude využito při generování hlášení a ve výkazech EKO-KOM.
    • V detailu karty odpadů přidána možnost součtování jen za upřesnění xxxx99 a Multiukomoditu. Zohledňuje se i při tisku Přehledu odpadů ...
  • Předávající osoba na dávce odpadu nově navázána na Kontaky.
  • U Autovraků 160104 a 160106 a nastavení Kategorie vozidla jako „O – ostatní autovraky“ již není povinné vyplnění kusů. Aplikováno na Dávce odpadů, Nový odpad ze šablony, a také v Hromadných operacích s odpady.
  • Nastavení
    • Přidány nové parametry do Evidence odpadů: "Odpady ze zdravotnictví (180101, 180201) vždy překategorizovat O/N". Funguje jak na dávce odpadu tak šabloně.
  • Hromadné změny pro evidence autovraků
    • před zahájením akce se provádí zálohování databáze. 
    • Zda se zálohuje nebo ne je řešeno pomocí dotazu. Lze vypnout nebo zapnout v Nastavení.
  • Sumář
    • Funkce Sumář nad průběžnou evidencí byla rozšířena o všechny údaje v dávek odpadů - jsou přidány do výběru v Pokročilém režimu. 
      • Pouze pole Kusy se chová jako Množství - úprava znaménka dle „směru“. Ostatní pole jako např. Příjmy/Výdaje znaménko nemění.
  • Evidenti
    • Evidenti - odpady - přidány tisky Průběžné evidence a Průběžné evidence po odpadech. Obě sestavy je možné tisknout i za označené + možnost uložit do PDF.

Změněno

  • Nebylo možné zneplatnit evidenta (odebrat z daného roku), pokud měl v některém jiném období zadané Osvědčení.
  • Hlášení o Zařízení a Z/O/D - oprava chyby "Odkaz na objekt..."
  • Pro ohlášení Z/O/D a zařízení byla položka Typ subjektu předělána na povinnou, aby ji ohlašovatel musel vyplnit
  • Oprava chyby v Meziprovozních vztazích kdy po spuštění nové dávky byl formulář na konkrétním odpadu bez vyplněného kódu odpadu.
  • Oprava chyby v Meziprovozních vztazích kde při smazání dávky z detailu se neudrželo vybrané pořadí v gridu.
  • Automatické zaokrouhlení množství, počtu kusů na 6 desetinných míst při ukládání dávky odpadu (pro jistotu)
  • Zvětšeno razítko na tisku Potvrzení o převzetí/předání odpadu
  • Úprava našeptávače u pole Předávající osoby - zobrazení adresy a čísla průkazu (číselník Kontakty)
  • Opraveno načítání dat z gridu do funkce Sumář, pokud byla už vstupní data seskupena. Zabalené řádky se nenačetly všechny.
  • Na dávce odpadu upraveno zobrazování položek pro EKO-KOM kvůli funkčnosti Multikomodita
  • Meziroční převody zůstatků - pro kódy 160104 a 160106 a kategorie vozidla O - Ostatní autovraky, již není povinné vyplnění položky kusy. Kuse se převádí stejně jako u ostatních odpadů.
  • Hlášení odpady - odstraněno nadbytečné připojování do databáze při INISOFT kontrole

OLPNO


Přidáno

  • Doplněna Historie příloh

Změněno

  • Oprava chyby „Odkaz na objekt“ při zavření číselníku Elektroskupina na formuláři odpadu v modulu OLPNO

EKO-KOM


Přidáno

  • Nový obecní výkaz pro komunální odpady 4.5.01 a nový typ Zpracování U. Platný od 1Q/2024
  • Číselník multikomodit rozšířen o třetí přehled a možnost rozpadnout odpad poměrově i na typ komodity, který má EKO-KOM pro své výkaznictví. Pokud není registrován modul EKO-KOM, tak se třetí přehled nezobrazuje.
  • Číselník multikomodit dopracován do finální podoby i pro zadávání komodit EKO-KOM.
  • V Historii u dávky odpadu doplněna historie údajů EKO-KOM
  • Multikomoditní rozpočet na výkazu za Obec se uplatní i při rozpočítání podle nádob
  • Přidány nové kontroly na multikomodity. 
    • Kontroluje se jen pokud se tvoří hlášení s rozpočtem multikomodit. 
    • Kontroluje se jen daný kvartál výkazu a jen pokud jsou v evidenci příslušné odpady s MK upřesněním.
  • Pravidla EKO-KOM - přidána možnost volby partnera jako konkrétního subjektu, nebo vykazovacího celku, nebo sídla = IČO ... pro které se má aplikovat pravidla při zápisu do evidence.

Změněno

  • Oprava zobrazení názvu obce v detailu kontrol EKO-KOM. Původně se chybně zobrazoval název svozové firmy, ale měl tam být název obce.
  • Upraven export výkazu za komunální odpady s možností rozpočítat multikomodity.
    • Pokud číselník multikomodit není správně pro daný kvartál vyplněn, kontrola na to upozorní, ale výkaz je přesto sestaven způsobem jako by to multikomodita nebyla, resp. jako by to bylo 100% daného kódu odpadu. Tzn. z výkazu se množství neztratí a celkové množství by mělo být stejné.
  • Opraveno uložení protokolu o aplikování pravidel v přehledů Odpady.

AUTOVRAKY


Přidáno

  • Přidána barva k autovraku
  • Na formuláři autovraku, pokud je předávající subjekt typu Občan, je povolena editace údajů předávajícího subjektu i v případě, že je předávající subjekt vybrán z číselníku (z našeptávače)

  • Doplněna Historie příloh

  • V parametrech Nastavení > Autovraky přidána možnost mazání nastavených datumů pomocí červeného křížku.
  • V předávající osobě v autovracích je možno vybírat i kontakty typu Občan ze subjektů.
  • Před tiskem potvrzení o převzetí autovraku - pokud je vyplněna poznámka, je zobrazen dotaz, zda se má tisknout.
  • Při tisku z Autovraků se nově při volbě „Záznamy o nakládání s odpadem“ tisknou všechny odpady, sumarizované dle kódu nakládání. 
    • Stejná funkčnost jako v EVI 8.

IMPORT


Přidáno

  • Přemístění všech exportních a importních funkcí mezi moduly do záložky Import / Export.

    • sjednocení vzhledu

  • Možnost zadat ke každému exportu slovní popis, který se zapíše do exportního souboru a následně zobrazí ve Spráci importů v cílové Envitě.

  • Možnost zpětně upravit slovní popis provedených importů ve Správci importů.

  • Ve Správci importů lze do přehledu přidat sloupec se seznamem importovaných evidencí (výčet evidentů).

  • Výchozí přípona importních/exportních souborů byla změněna na *.envita-data
    • Nově jsou již exporty ukládány v tomto formátu ale při výběru importního souboru je nabízen i formát *.dat.

  • Upozorňování na staré, již neplatné kódy ZÚJ při importu subjektů

Změněno

  • Oprava importu štítků u odpadů
  • Optimalizace exportu subjektů
  • Úprava znění informační hlášky o výsledku importu a jeho zápisu do logu
  • Úprava importu předávající osoby - přizpůsobení změnám v databázi (nově má vazbu na kontakt, ne na subjekt)

  • Úprava importu a exportu předávající osoby na odpadech - přizpůsobení změně vazby ze subjektu na kontakt

  • Oprava exportu čísla průkazu totožnosti u kontaktů

  • Optimalizace hromadného mazání subjektů v náhledu importu

  • Byla vytvořena funkce pro automatickou registraci přípony exportních/importních souborů s koncovkou .envita-data.

  • Registrace přípony proběhne po startu ISENVITA a pokud se registrace nepodaří např. z důvodu nedostatečných práv je k dispozici tlačítko v modulu Import/Export.

  • Oprava zaokrouhlování hmotnosti a počtu kusů při importu dávek odpadů - sjednocení s formulářem Dávky

  • Oprava importu občanů, pokud byl specifickým způsobem nastaven výchozí typ subjektu

  • Úprava importu a exportu v souvislosti se změnou vazby předávající osoby na dávce odpadu (ze subjektu na kontakt)

PARTNER


Přidáno

  • Umožněn tisk i export virtuální evidence za vykazovací celky.
  • V modulu Partnerské sestavy je nyní možnost odpady partnerů exportovat ve formátu envita-data pro následný import dat v Envitě partnera
  • Tisk Virtuální evidence lze nyní již tisknout hromadně také za označené.
  • V exportu přidána možnost "Sloučit sestavy dle emailu", která v případě, že se odesílá více sestav na stejný email, tak je odešle všechny sestavy v jednom e-mailu.
  • Export partnerských sestav - dialog s parametry exportu je skryt po stisku tlačítka Exportovat

Změněno

  • Export partnerských sestav - opraveno nefunkční odškrtnutí partnerů po úspěšném exportu
  • Pro tisk virtuální evidence, export a úpravy e-mailů byly vyloučeny subjekty typu O - občan a B - občané obce

ILNO


Přidáno

  • Přidána funkčnost Historie záznamů

Změněno

  • Při otevření výběru z číselníku (evident, kód odpadu, zpracoval,…), je označen záznam, který již byl vybrán (místo chybného označení prvního záznamu v číselník)

ZPO / PIO


Přidáno

  • Přidána funkčnost Historie záznamů
  • Přidána možnost mazání za označené jak u přijatých tak i u vystavených ZPO/PIO. Při mazání vystavených ZPO s vazbou na přijaté ZPO se tato vazba po dotazu odstraňuje - propojená Přijatá ZPO se nemažou.
  • Přijaté ZPO/PIO - pro pole „Vystavený ZPO/PIO“ a „Upřesnění“ doplněny našeptávače
  • Dávky odpadů
    • přímo z dávky odpadů lze nyní pořídit Přijatý ZPO. 
    • Podmínkou je že je v nastavení aktivována kontrola na existenci a platnost ZPO.
  • Byla přidána možnost vystavit Přijaté nebo Vystavené ZPO z kontextového menu přímo na vybrané dávce v přehledu a také z lišty Ostatní operace.

Změněno

  • Přijaté ZPO - pole Poznámka předěláno na textové pole

RES Plus


Přidáno

  • Funkce se přesunuly mezi moduly do záložky RES.
  • Kontrola subjektů podle RES upozorňuje na zaniklé subjekty a provozovny s ukončenou činností.
  • Ve funkci Vyhledávání subjektů v RES jsou odpady zadávány včetně kategorie (O, N, O/N, N/O).
  • Při ukládání dávky odpadu je upozorňováno, pokud je vyplněný partner zaniklý, neexistující, má ukončenou činnost apod. (kontrola podle RES)
  • Nové funkce v kontrole subjektů podle RES: Hromadné mazání, individuální nebo hromadné přiřazení štítků

Změněno

  • Potlačeno nové vyhledávání subjektu v RES při úpravě subjektu - změně názvu, pokud je již zadáno IČO
  • Úprava typu kurzoru při probíhajícím načítání seznamu provozoven a zařízení podle RES
  • Po změně připojení k RES bylo nutné aplikaci ručně restartovat
  • Vylepšeno našeptávání z RES na formuláři subjektů (zrychlení, výběr a řazení záznamů, formátování)
  • Oprava ukládání subjektů s příliš dlouhým názvem dosazeným z RES
  • Ve funkci vyhledávání subjektů v RES upraveno zobrazování subjektů v mapě (došlo k technologické změně na serveru Mapy.cz)

UŽIVATELSKÉ PŘEHLEDY


Přidáno

  • Při importu šablony se předvyplní její název dle názvu souboru
  • Formuláře „Výběr položek pro výběr dat“ a „Výběr položek pro zobrazení výstupu“ mají nyní standardně zobrazené vyhledávací pole (Ctrl+F)
  • U sady dat Evidenta a Partnera byl přidán nový uzel parametrů „Údaje z RES“, které je možné zobrazit ve výstupu. 

    • Jedná se o parametry Typ zařízení a Povolené činnosti pro podporu ESG reportingu

ReUse


Přidáno

  • Optimalizována synchronizace položek z cloudu - zpracování dle data založení.

Změněno

  •  Pokud byl v cloudu nalezen rozpracovaný záznam, provedou se opakovaně pokusy o stažení s prodlevou, aby byl záznam kompletní. Pokud záznam není v reálné době uložen, uloží se neúplný jako dosud.