Od verze 3.0.0. je vyžadována instalace .NET Desktop Runtime 8.x. Pokud není na počítači k dispozici, pak dojde k doinstalování. Více informací o .NET naleznete zde.
Pokud není na počítači, ze kterého je IS ENVITA spouštěna, nainstalován .NET Desktop Runtime 8.x, pak je uživatel při spuštění programu vyzván k jeho doinstalování. Toto nastává v případě, že je program spouštěn ze sdíleného síťového disku.
Verze IS ENVITA 3.0.0 vyžaduje novou registraci licence. Pokud pracujete se síťovou verzí (více uživatelů se společnou databází), pak stačí provést registraci na jednom z počítačů.
Objednání servisního zásahu přímo z programu ENVITA - v hlavním menu přidána nová ikona "Objednat podporu"
V přehledu Uživatelé přidáno tlačítko Přehled oprávnění, kde lze zobrazit aktuální oprávnění uživatele - jak celkové, tak po členství ve skupinách.
V Nastavení jsou nyní jednotlivé parametry rozděleny do záložek Globální nastavení a Uživatelská nastavení.
Subjekty
Na formuláři pro editaci subjektů u položek, kde je k dispozici našeptávač, se zobrazuje nápověda.
Tlačítko pro rychlé dosazení DIČ podle IČO na formuláři subjektu.
Tlačítko pro dosazení DIČ a statusu plátce DPH z ARES na formuláři subjektu
Provozní deník
Nová hlavička pro tisk provozního deníku z Odpady, Autovraky, Sklad.
Nový tisk Provozního deníku z odpadů je možný i souhrnně za vykazovací celek.
V deníku z agendy Odpady jsou zobrazeny/tisknuty také záznamy vytvořené v modulu Autovraky.
Přidán popisek našeptávače pro pole Štítky.
V Nastavení / Zobrazení přidána možnost nastavení zalamování textů v přehledech dat. Zároveň lze zalamování přepínat v kontextovém menu přímo v přehledech.
Přidána možnost definice rolí kontaktů navázaných na subjekt, aktuálně pouze role Výchozí předávající osoba.
Přidány nové sloupce Název provozu a Kód provozu do detailu kontaktu.
Změněno
Rychlá volba období v agendě Provozní deník a Výskyt subjektu pouze nastaví období, ale nespustí další akci.
Úprava přístupnosti funkcí pro Nastavení databází a jejich zálohování v hlavní nabídce IS ENVITA.
Po najetí kurzorem myši na záložku se zobrazí popisek s vybraným evidentem. Na zapamatovaných záložkách je zobrazení aktivní až po tom, co je poprvé po startu záložka aktivována a jsou na ni načtena data.
Vyhledávání v Nastavení - oprava chování klávesy Esc.
Oprava zobrazení Titulní stránky při spuštění programu.
Oprava zobrazení štítků při nastavení většího písma v programu.
Korektní načtení uživatelských parametrů při přihlášení přes Přihlásit se jako jiný.
U smazání a změny subjektu byly doplněna obnova seznamu po provedení akce.
Optimalizace načítání panelu detailu subjektu.
Oprava chování kláves Enter a Tab na formuláři Subjektu v poli Kód provozu při nezadaném IČO a našeptaném pouze jednom záznamu.
Subjekty
Oprava chyby na formuláři Subjekty - po přepnutí ze Zahraničního subjektu zmizela možnost výběru Ulice, Obce a PSČ u Subjektu bez IČO.
Zrychlení načítání přehledu Kontaktů.
Historie subjektu nyní zaznamenává také změny v polích Plátce DPH a DIČ.
Úprava kontroly na vyplněné DIČ při ukládání subjektu.
Opravena rozbitá grafika v detailu Subjektu.
Oprava dostupnosti funkce přiřazení a filtrování štítků v agendě Subjekty.
Úprava zadávání a kontrol bankovních účtů u subjektů.
Úprava kontroly na duplicitu při ukládání průkazů u občanů a kontaktů s průkazy
Úprava a zrychlení načítání dat do seznamu Kontaktů, sjednocení seznamu Kontaktů s propojením na subjekty - rozšíření o výpis propojených subjektů.
Úprava výběru evidentů pro export podle rozsahu období na formuláři exportu.
Nastavení databáze - redukce mezer mezi názvem serveru a číslem portu
Úprava kontroly v rámci registraci při založení evidenta pro jedno IČO při změně IČO v průběhu roku.
Záloha před hromadnými operacemi - opraveno ukládání zálohy.
Active Directory - opraveno zjišťování AD skupin při přihlašování do programu
Nastavení - změna oprávnění ze 'Vstup do nastavení' na 'Měnit nastavení'.
Povoleno - lze měnit globální nastavení i uživatelská nastavení jiných uživatelů.
Odepřeno - lze měnit pouze uživatelská nastavení aktuálně přihlášeného uživatele.
Přístup do Nastavení je umožněn vždy.
Pamatování vybraných cest pro adresáře (export hlášení, apod.).
Po záloze hlavní DB, pokud v dané relaci aplikace nebyla zálohována přílohová DB, se zobrazí dotaz také pro zálohu přílohové DB.
Přehled oprávnění uživatele - opraveno zobrazení po skupinách, kde se zobrazovaly všechny skupiny.
Propojení Subjekt - Kontakt - zobrazení adres a mazání.
Oprava přihlašování do ISPOP/SEPNO (inicializace komponenty WebView) pokud přihlašovací jméno uživatele v IS ENVITA obsahuje diakritiku.
Opravena nefunkční editace uživatele, který má nastavené heslo.
ODPADY
Přidáno
Příprava na novou legislativu - změny v katalogu odpadů od 1. 1. 2025
Úprava chování formulářů v agendě Odpady v návaznosti na nové 8místné kódy odpadů.
Úprava tiskových sestav v návaznosti na 8místné kódy odpadu - rozšíření polí.
Do menu Ostatní operace přidána možnost založit nebo upravit přijatý ZPO/PIO z dávky odpadů.
Při hromadné ABC korekci přidáno zobrazení průběhu operace.
Na dávce odpadu při výběru Partnera ze subjektů přidána možnost zapnout filtr Zobrazit jen subjekty s IČZ / IČOB / IČS.
Při použití kódu nakládání xN3 je filtr aktivní - omezuje rozsah na oprávněné osoby.
Do panelu detailu dávky odpadu přidána položka ZÚJ a označení typu identifikátoru (IČP, IČZ, IČOB nebo IČS).
Karta partneři - přidány tisky Potvrzení o předání/převzetí odpadu.
Roční hlášení
Do Parametrů hlášení v menu Kontroly a odeslání přidána možnost zjištění čísla řádného podání z ISPOP pro potřeby následné tvorby doplněného hlášení.
Do menu Kontroly doplněna ikona ISPOP u položky Odeslání.
Do výsledku kontrol INISOFT přidána nápověda o možnosti vypnutí kontroly v Nastavení (kde je to možné).
V přehledu přidán popisek pro stav evidence = Kombinace, což znamená, že evidence odpadů obsahuje záznamy, ale zároveň je nastaveno nulové hlášení.
Implementována funkce Zobrazení hlášení v ISPOP
Nový odpad ze šablony - přidán našeptávač do číselníkových polí.
Oprávnění skupin - pro Odpady (dávky) lze omezit vytváření, změnu či mazání dávek dle stáří dávky (týden, měsíc, kvartál, rok či počet dní)
Změněno
Oprava chyby při přiřazení Identifikačního čísla obchodníka u subjektu a nastavením typu evidence.
Úprava v Nastavení pro párové a partnerské dávky.
Na formuláři dávky odpadu přidána nová volba pro možnost negenerovat párovou nebo partnerskou dávku, přestože je tato volba v Nastavení zvolena. Slouží k opravám evidence.
Společný parametr pro oznámení o vygenerování dávky. Zároveň byl odstraněn parametr na dotazování.
Úprava chování dávky odpadů při generování partnerské dávky a nastavení Nezakládat evidenta.
Dávka odpadů s nevyplněnými poli Příjmy / Výdaje - nově se do databáze ukládají vždy jako prázdné hodnoty. Současně upravujeme v existujících dávkách z 0,00 na prázdné hodnoty.
Meziroční převody - pokud je generován počáteční zůstatek na jiný typ evidence, je zobrazen dotaz na pokračování.
Po vytvoření nebo zadání Osvědčení mimo období data na dávce je uživatel upozorněn s možností opravy.
Roční hlášení
Upraveno uložení subjektu (konzervace po hlášení) dle hodnot v napojené databázi RES Plus.
Oprava kontroly ID = 57 na vyplněné kusy - nekontrolovat v případě Ostatních autovraků.
Oprava zobrazení a načtení parametrů Vykazovacích celků s odpady nebo nulovým hlášením při přepnutí období.
Opravena ztráta nastavení filtrovacího řádku při změně období.
Na formulářích hlášení za zařízení a OZD upravena validace na povinnost u položek Jméno, Příjmení pro Typ subjektu - Fyzická osoba oprávněná k podnikání.
Drobná úprava protokolu kontrol INISOFT - uvádíme Datum tisku místo verze programu.
Pokud je zaškrtnuta (označena) alespoň jedna jiná dávka odpadu, než aktuálně vybraná, při pokusu o smazání dotaz informuje uživatele, že hromadné mazání je dostupné ve funkci Označené nebo Hromadné operace. Analogicky i pro Evidenty odpadů.
Nový odpad ze šablony - Uložit a nový - oprava chyby při ukládání dávek.
Oprava chyby na Kartě odpadů, kde se velmi dlouho načítala data v případě evidence s Autovraky.
Karta partneři - oprava správného nastřelení partnera při editaci/nový.
Oprava chování pole Kódu odpadu napříč moduly - akceptování zápisu celé existující hodnoty při použití klávesy Enter/Tab.
Změna názvu sloupce čísla hlášení na Ev.č.řád.hl.
Doplnění názvu okna validace ISPOP.
Oprava textu validační hlášky pro platnost Upřesnění.
Dávka odpadu
Nastavení výchozího nastavení pro generování párové dávky A00.
Oprava zobrazení volby pro generování párových/partnerských dávek v případě, že uživatel vybere "Negenerovat....", aby se to při změně kódu nakládání udrželo.
Oprava v generování párových/partnerských dávek, kdy při změně Kategorie odpadu nedocházelo k vygenerování dávky.
Opraveno, aby v poli Předávající osoba byl vždy zobrazen průkaz, pokud byl vybrán (i při úpravě dávky).
Dávka odpadů - oprava chyby zobrazování nápovědy.
Opraveno pomalé mazání evidence v Evidenti odpady / Ostatní operace
SKLAD A OBCHOD
Přidáno
Historie záznamů:
Skladový doklad - přidáno vypořádání
Odpad - odlišen vznik dávky při převodu do evidence
Sklad - přidány změny kapacit zařízení
Kontrola limitů zařízení pro jednotlivé sklady.
Implementace propojení s modulem ZPO.
Umožněn převod do odpadů pro více skladů.
Na formuláře skladových dokladů Příjem a Výkup přidáno tlačítko pro dosazení Výchozí předávající osoby (Kontakt s touto rolí přiřazený u subjektu Dodavatele).
Přidána možnost definice kontroly přijatého ZPO v závislosti na typu subjektu (Občané x Neobčané).
Změněno
V agendě Subjekty z modulu Sklad a Obchod nastaven stejný mazací dotaz jako na přehledu Subjekty v ostatních agendách.
Zvětšení textu čísla účtu na tiscích výkup převodem.
Oprava a úprava volání funkce pro dosazení množství zůstatků (klávesa F9) na interním skladovém dokladu (skladový úbytek).
Úprava Souhrnného přehledu položek skladu.
Opraveno, pokud v rámci editace skladového dokladu byla odebrána skladová položka z dokladu, nešel takto upravený skladový doklad uložit.
Oprava zobrazení průkazu předávající osoby na formuláři skladového dokladu při editaci.
Upraveny výpočty kapacity zařízení - zahrnuje také meziskladové převodky.
Úprava výpočtu a upozorňování na překročení kapacity zařízení.
Oprava editace (odebrání položek) převodek.
Opraveno - při vypořádání poštovní poukázkou (složenkou) typu B nebylo možné zadat číslo odesílatele (6-místný údaj ze smlouvy s Českou poštou) začínající nulou nebo nulami.
VÁŽNÍ LÍSTKY
Přidáno
Přidána kontrola na datum odjezdu vs. datum příjezdu.
Změněno
Oprava exportu výstupu dat do XLS
Oprava funkce mazání pro agendu Místa vážení.
AUTOVRAKY
Přidáno
Provozní deník
Do tisku provozního deníku z autovraků přidána možnost tisknout Kód odpadu.
Tisk z modulu autovraky, umožňuje vytisknout i záznamy pořízené v agendě Odpady.
V hromadném generování evidence z autovraků (zpracovat a předat) v případě AN5 přidána možnost ponížit hmotnost pro každý autovrak.
Fotografie
Formulář fotografií - sjednocena velikost náhledů i s ohledem na orientaci.
Přidáno tlačítko pro otočení (neodeslané) fotografie o 90° doprava.
Po smazání neodeslaného autovraku, jsou také smazány jeho fotografie z přílohové databáze.
Opraveno zmenšení fotografie na MA ISOHem potřebnou velikost již při nahrání do DB.
Změněno
Oprava možnosti změnit jednorázové heslo do MA ISOH.
Oprava při ručním zápisu Značky autovraku o délce 4 znaků.
Upozornění v autovracích Modul Odpady není registrován, generování odpadů z modulu Autovraky nebude možné se již nezobrazuje, pokud modul Odpady není v licenci.
Vytvoření bianko potvrzení je nyní podmíněno oprávněním jako běžný záznam.
Oprava ukládání v Nastavení za Evidenta - volba Uložit neukládala změněné hodnoty.
Oprava chyby u hromadné manipulace se štítky. Nové štítky nebyly přidány a stávající se nezobrazily.
WEBOVÉ FORMULÁŘE
Přidáno
Vytvořen nový modul Webové formuláře pro komunikaci s mobilními IT zařízeními a IS ENVITA (předávání dat).
ILNO
Přidáno
Příprava na novou legislativu - změny v katalogu odpadů od 1. 1. 2025
Úprava tiskových sestav - rozšíření kolonky pro katalogové číslo odpadu.
Přidáno upozornění při tisku štítků pro Označení sběrových prostředků, pokud se na štítek nevejdou všechny symboly nebezpečných vlastností.
Přidána možnost tisku štítků pro Označení sběrových prostředků i za označené.
Přidána funkce Ostatní operace > Hromadně upravit označená ILNO. Umožní uživatelům zkopírovat ILNO a hromadně změnit např. katalogové kódy, které budou používat od roku 2025. Hromadná úprava umožňuje měnit i další vybrané položky.
ZPO / PIO
Přidáno
Příprava na novou legislativu - změny v katalogu odpadů od 1. 1. 2025
Připraveno pro zadávání 8místného kódu odpadu.
Změněno
Je kontrolována existence přijatého ZPO dle kódu a kategorie.
Ošetřeno, aby nešel smazat evident ZPO, který vede evidenci jen v přijatých ZPO.
Oprava chyby našeptávače Upřesnění u Vystaveného ZPO.
EKO-KOM
Přidáno
Číselník Pravidla EKO-KOM
Přidána možnost výběru Evidenta - zobrazí se pouze pravidla vyhovující podmínkám pro daného evidenta. Je možné snadno spouštět pravidla postupně za jednotlivé evidenty.
Přidáno Pořadí v jakém se budou pravidla při generování aplikovat. Opakované spuštění Pravidel se tedy provede vždy ve stejném pořadí bez ohledu na seřazení zobrazení.
Drobná oprava protokolování - počítání změněných dávek a zpřehlednění protokolu.
Úprava zobrazení vybraného vykazovacího celku v přehledu Pravidel EKO-KOM, aby byl shodný jako na editačním formuláři.
Záznamy pravidel uplatňují globální a agendová oprávnění skupin.
Optimalizace načítání dat do přehledu dat.
Změněno
Funkce za označené Aplikovat pravidla EKO-KOM aplikuje pravidla konzistentně dle vyhodnoceného pořadí (nový sloupec Pořadí v číselníku Pravidla EKO-KOM).
Číselník nádob pro EKO-KOM rozšířen o možnost zadat k nádobě také partnera (svozovku), následný rozpočet ".... podle typu sběru (dle nádob)" výkazu komunálních odpadů bude rozpočítávat celkové množství odpadu dle nádob i podle partnera, pokud je u nádoby partner vyplněn.
IMPORT
Přidáno
Přidána oprávnění pro přístup k exportním a importním funkcím.
Kontrola a nástroj na opravu chybějících atributů v autovrakových a elektroodpadových evidencích při importu.
Změněno
Oprava importu bankovních účtů u subjektů.
Oprava mazání dat po nedokončeném importu
Ošetření neúplného mazání importu z modulu Sklad a Obchod s daty, která se používají v IS ENVITA.
Oprava hierarchie zakládání záznamů při importu subjektů.
Oprava přístupnosti funkcí pro opravu odpadů v náhledu importovaných dat
Úprava kontroly verze a struktury importního souboru - odebrání nadbytečného upozornění.
Oprava nesprávných upozornění na chyby v odpadech při importu.
Oprava kontroly na neplatné ZÚJ při importu subjektů.
PARTNER
Změněno
Export virtuální průběžné evidence partnera byl sloučen do jednoho formuláře, ze kterého lze exportovat všechny typy a kombinace výstupních dat.
Byla přemístěna volba pro připojení souboru XLSX u exportu Partnerské evidence do PDF, a to přímo na formulář pro export.
Export virtuální partnerské evidence - změněn výchozí typ exportu z PDF na "envita.data + PDF"
OLPNO
Přidáno
Příprava na novou legislativu - změny v katalogu odpadů od 1. 1. 2025
Připraveno pro zadávání 8místného kódu odpadu. Lze včas upravit šablony pro následující rok.
Přidána možnost použití subjektu obchodníka:
Přidána možnost vést evidenci přepravy i pro obchodníky (subjekty s IČOB).
Přidána možnost zadat obchodníka (subjekt s IČOB) jako účastníka přepravy.
DŮLEŽITÉ: obě výše uvedené změny se týkají pouze OLPNO s odpady kategorie Ostatní (neohlašovaných do SEPNO).
Přidáno - na odpady OLPNO (v sekci ADR) je možno zadat ručně údaj Počet litrů celkem (po odemčení pole).
Změněno
Nastavení / OLPNO - obsah sekce Obecné přesunut do sekce OLPNO.
Oprava labelu v Nastavení OLPNO v Automatické dosazování dopravce - SPZ nahrazeno RZ.
Při přidání nového odpadu nebo místa nakládky na ohlášené OLPNO se nezobrazoval indikátor potřeby synchronizace se SEPNO (ikona blesku ve sloupci Stav).
U autovraků kategorie "Ostatní autovraky" je možné zadat libovolnou/vlastní tovární značku.
Opraveno - pokud se při ohlášení do SEPNO nevrátila ze SEPNO odpověď, zda došlo/nedošlo k ohlášení v SEPNO, tak se nenastavil příznak blesku a při opětovném pokusu o ohlášení nedocházelo k upozornění na možnost vzniku duplicity a výzvě ke kontrole v SEPNO.
UŽIVATELSKÉ PŘEHLEDY
Přidáno
Implementována Správa šablon.
Implementována skupinová práva.
Změněno
Nyní se na výstupu uživatelského přehledu zobrazují překategorizace v korektním formátu - N/O a O/N.
Upraveny volby pro podmínku Datum: Vybrané datum / Vybrané období / Dle období
Nová volba dle nastaveného Období je nyní výchozí pro nové přidané podmínky.
Upraveno rozložení tlačítek v menu.
OBEC
Přidáno
Na záložku OH Obce přidána agenda Hlídač RZO.
Změněno
Statistiky
Upraven design formuláře statistik.
Výstup statistiky byl rozšířen o záložku s grafem. Tato záložka je dostupná pro všechny současné typy přehledů (kromě obecného přehledu).
Statistiky rozšířeny o přehledy za předání odpadu.
RES Plus
Přidáno
Ve funkci Kontrola subjektů podle RES přidána možnost nastavení data omezení subjektu (nebo hromadně - označeným) .
Změněno
Instalátor RES - přejmenování a úprava checkboxu Neověřovat certifikát serveru na Důvěřovat certifikátu serveru. Nově vždy nezaškrtnutý a zaškrtnutý pouze pro velký SQL server.
Upraveno zobrazení platnosti zařízení v přehledu zařízení, obchodníků, skladů a provozoven subjektu.
Oprava vyhledávání v RES podle typu zařízení.
Oprava zobrazení adresy stacionárních zařízení ve funkci Vyhledávání subjektů podle RES.
Do funkce Vyhledávání subjektů v RES podle povolených odpadů doplněna podpora pro 8místná katalogová čísla.
Přidán filtr pro vyřazení z kontroly dle DES neplatných (omezených) subjektů.
Oprava načítání subjektů v kontrole podle RES.
Oprava načítání dat do panelů ve výsledcích kontroly subjektů podle RES.