Skip to end of metadata
Go to start of metadata
Video
 Klikněte pro zobrazení videa, které Vás seznámí s novinkami ve verzi

Přidáno

  • Ve správě příloh doplněno tlačítko s funkcemi pro označené záznamy.
  • Přidána možnost vložení jednoduchého grafického podpisu pro uživatele programu. 
  • Přidána historie záznamů v Provozním deníku a Pravidel opakujících se událostí.
  • Do Provozního deníku přidána položka Datum změny a možnost hromadně smazat.
  • V Nastavení / Parametry programu / Historie záznamů přidáno zobrazení celé historie s možností pohledu přes různé agendy.
  • V průkazech kontaktů a subjektů občanů přidán typ řidičský průkaz.
  • Do číselníku Měny přidány BGN, DKK, HUF, PLN, RON, SEK, CHF, GBP.
  • Pokročilou definici filtru lze vyvolat klávesovou zkratkou Ctrl+Alt+F
    • Pokročilý filtr zobrazuje také textovou podobu pro možnost zapsání definice.
    • Na výběrový filtr z Excelu bylo přidáno tlačítko pro vložení dat "Ze schránky" (sloupec z Excelu, nebo odřádkovaná data).

Změněno

  • Zlepšení tisku zobrazených dat při zalamování textu a menší velikosti písma.
  • Oprava registrace licence.
  • Pokud název provozovny obsahuje název sídla, pak při jeho opravě u sídla jsou v názvu provozovny zachovány části před a za názvem sídla.
  • Oprava chybné detekce WebView pro připojení k ISPOP nebo SEPNO.
  • Oprávnění skupin
    • při výběru skupiny a použití tlačítek v menu prostřední části zůstává vybrán stejný záznam (konkrétní právo nebo uzel).
    • opraveno řazení záznamů ve spodní části okna při přidávání / odebírání záznamů.
    • okno si nyní pamatuje vertikální rozložení (výšku) jednotlivých částí.
  • Pokud je v databázi registrováno více klientů, než povoluje licence, v okně Registrace licence se zobrazí vlevo dole tlačítko Správa klientů, kde lze zaregistrované klienty odregistrovat.
  • Provedli jsme aktualizaci svátků používaných při generování dat z kalendáře. 
  • Pokud není SQL server v placené edici a současně dosáhne nějaký databázový soubor velikosti větší než 9.5 GB, zobrazí se při startu aplikace varování s možností ne/pokračování do aplikace.
  • Převod evidencí - přidána validace na kombinaci typu zdrojového a cílového subjektu.
  • Oprava chyby při hromadném zakládání evidentů ve všech typech agend.
  • Oprava problému při pádu MS Outlook při odesílání mailu z programu.
  • Při automatickém vytváření evidentů v novém roce doplněna kontrola na počet evidencí v licenci.
  • Subjekt bez registrované RES - u funkce Načíst adresu z Registru zařízení se místo Kód provozu bere v potaz IČZ.
  • Úprava rozlišení ne/přečtených novinek na titulní stránce a zobrazení dle kategorií.
  • Výskyt subjektu (F6) - upraveno menu Tisk, aby se zobrazovaly jen sestavy, které mají smysl dle toho, zda zobrazuji výskyt subjektu jako evidenta, nebo partnera.
  • Aktualizace číselníků ADR 2025. V číselníku zvláštních ustanovení přidán do přehledu dat sloupeček Platnost a možnost Zobrazení jen aktuálních.
  • Oprava popisu u šipek pro nastavování období.
  • Úprava detekce protokolu TLS, zohlednění TLS 1.3 na Windows 11 / Server 2022 a vyšší.
  • Oprava chyby, která vznikla na Subjektu při vytvoření nového kontaktu a při pokusu o následné přiřazení Role kontaktu.
  • V oknech pro výběr subjektů jsou aplikována oprávnění uživatele.
  • Z výběrových formulářů byly odebrány volby "Ostatní operace", "Zámek" a doplněna "Historie".
  • Oprava chyby v právech ke Kontaktům.
  • V nastavení parametrů upraven vzhled okna a funkční prvky.
  • V historii subjektu zahrnuta historie výchozího kontaktu (u občanů průkazy atp.).
  • Oprava napojení na Active Directory.
  • Oprava pravidel při ukládání duplicitního průkazu u občanů (je možné uložit průkaz, který je již evidován u kontaktu)
  • Oprava nežádoucího duplikování záložek při startu
  • Oprava nefunkčního tlačítka Zavřít v Kontrolách INISOFT při nemodálním režimu.

  • Oprava chyby, kdy se za určité situace nekontrolovala data při odesílání Oznámení o komunálních odpadech obci do datové schránky.

  • Oprava práce s přístupem do přílohové DB. -> mohlo způsobovat zamrzání ISE na formulářích při ukládání

     

ODPADY


Přidáno

  • Nový parametr na evidenta v Nastavení pro odpady - Nevyplňovat doplňující údaje pro kovy. Tento parametr použijete pouze v případě, že máte průběžnou evidenci vedenu jinde. V opačném případě důrazně nedoporučujeme tuto legislativní povinnost vypínat.
  • V odpadech, kartě odpadů, kartě partneři  byla přidána do menu Kontroly funkce Kontrola propojených dávek.
  • Vytvořen nový parametr v Evidenci odpadů pro přeskočení kategorie odpadu na dávce.
  • Nová validace na dávce pro použití kódu nakládání B22.
  • Karta odpadu - ve spodní části přidána značka autovraku a elektroskupina do výběru sloupců. 
  • Nové validace na dávce pro elekto a autovrakařské kódy odpadu a nakládání
    • elektroodpady - upozornění při ukládání dávky, že by (dle vyjádření kolektivních systémů) neměl do evidence zaznamenávat 8mimístná kat. č. 20013501 a 20013601
    • autovraky - osmimístná katalogová čísla 16010401 a 16010601 by měl používat provozovatel demontující vozidla kromě silničních (jedná se o standardní hlášení dle přílohy č. 13). Naopak 160104 a 160106 by do evidence měl zapisovat jen ten, kdo má zároveň modul autovraky tj. dělá evidenci a hlášení v rozsahu přílohy č. 4 vyhlášky 345/2021 Sb. 
    • upozornění je v případě použití A30, B00 - tedy při příjmu a i v případě demontáže xR12g, xR12h.
  • Nový parametr pro přejímací osobu - Podle posledního použitého jména. Nastaví se při založení nového autovraku.
  • Do tisku Provozního deníku přidán dialog s rozsahem dat (sjednocení obsahu tisku z více agend).
  • V parametrech a odpadech rozšířena možnost generování partnerských dávek i pro léčiva 200131, 200132 a evidenční kódy A20, B22.
  • V nastavení pro Evidence odpadů - Tisk přidán nový uživatelský parametr - Tisknout partnera v průběžné evidenci jako v ročním hlášení.
  • Na dávce odpadu s kovy přidána nová volba (jen v případě příjmu do zařízení od obce) Výjimka při převzetí kovového odpadu, kdy není nutné vyplňovat jinak povinné údaje ke kovům - případ, kdy je zařízení v systému obce.
  • Na dávce odpadu B00/160104 přidána možnost (na parametr) zadání zpracování a zpětného odběru.
  • Nové validace pro zpětný odběr na dávce odpadu.
  • Přidány číselníky Předvolené odpady a evidenční kódy
    • Při výběru evidenčních kódů a kódu odpadu přidána volba pro Filtr předvolených kódů, který je řízen novým parametrem v evidenci odpadů.
    • Přidány validace i možnost založení kombinace odpadu a evidenčního kódu do číselníku předvolených odpadů.
    • Logika předvolených odpadů funguje i při generování párových/partnerských dávek.
    • Každý záznam musí mít evidenční kód a případně kód odpadu. 
    • Lze nastavit platnost od-do (s ohledem na platnosti katalogů).
  • Přidána práva pro Odpady s PCB, POP´S a Předvolené kódy. Zrušena kontrola práv na Osvědčení a Upřesnění.
  • Nový odpad ze šablony napojen na novou funkčnost Kalendáře - možnost uložit nastavený kalendář jako šablonu.
  • V číselníku Předvolených odpadů je funkce Přidat dle evidence, tzn. možnost hromadného přidání podle aktuální průběžné evidence pro zpětné naplnění číselníku. Po zvolení se zobrazí použité kombinace evidenční kód a kód odpadu ve stávající evidenci, označí se ty, které nejsou v číselníku, a umožní  se hromadné přidání.

Změněno

  • Opravena chyba, kdy po změně období v přehledu odpadů s vybraným evidentem bylo možné přidat evidenta do nového období přes odepření oprávnění vytvářet záznamy.
  • Postupně měníme dle nové legislativy Kód nakládání na Evidenční kód.
  • V nastavení parametrů přejmenována záložka pro parametry evidenta - Evident nastavení.
  • Nastavení párových dávek - byl upraven výběr evidenčních kódů pro jednotlivé bilance ABC jak plusových, tak i minusových párových dávek. 
  • Dávka odpadů a Nový odpad ze šablony - bylo upraveno chování informace o vygenerování dle pravidla EKO-KOM na nové dávce.  
  • V menu Hlášení přidána možnost načíst a zobrazit hlášení z XML.
  • Hlášení OZD a zařízení - nové validace na datumy.
  • Přehledy za evidenty, partnerské sestavy - odstraněn limit počtu vybraných evidentů.
  • U evidenčního kódu xN3 na dávce odpadů při výběru partnera nabízí našeptávač pouze subjekty typu zařízení, sklady, obchodníci stejně jako ve výběrovém formuláři. 
  • Oprava číslování stránek průběžné evidence, pokud se tiskne i s Přílohou 14 pro kovy.
  • Evidenti - Ostatní operace - Zobrazit nevyužité evidence. Nová funkce ukáže nevyužité evidence aktuálního roku i s počtem v předchozím roce.
  • Upraveno hromadné generování partnerské evidence - zahrnout v případě léčiv léčiva a evidenční kódy A20,B22. Oprava výběru evidentů v případě volání z výskytu subjektu.
  • Kontrola propojených dávek - oprava nefunkčního tlačítka Zavřít.
  • Oprava chyby v agendě Hlášení při ukládání archivních dokumentů při uložení XML hlášení na disk.
  • Oprava popisku okna Předvolené odpady.
  • Při odebrání multikomoditního příznaku v číselníku Upřesnění či mazání upřesnění je evidentovi zobrazen dotaz na odstranění záznamů i v číselníku Multikomodity.
  • Upraveny validace předvolených odpadů na dávce odpadu, včetně kategorie.
  • Změna nastavení pro předvolené odpady a tudíž i validací a hlášek na dávce odpadu.
  • Oprava nastavení předvolených odpadů a odpovídající kontroly při ukládání dávky.
  • Oprava chyby na dávce odpadů, kdy se nezohlednil parametr Nikdy nevstupovat do pole upřesnění.
  • Oprava tisku Přílohy č.14 v případě autovrakařů = netiskne se pokud mají v evidenci kódy odpadu (160104, 160106, 160117, 160118, 160801)

  • Úprava textu v čekacím okně (wait dialogu) v Nový ze šablony

  • Oprava chyby zobrazení hromadně mazaných dávek (grid byl prázdný)

  • Upravena šířka položky pro výběr Evidenta v Nastavení pro odpady.

  • Oprava zobrazení počtu záznamů při výběru evidenta.
  • Oprava nefunkčních hromadných operací při členství uživatele ve více skupinách

WEBOVÉ FORMULÁŘE


Přidáno

Změněno

  • Opraven převod podkladů do evidence ze seznamu evidentů.
  • Upraveny texty v menu a informační hlášky.

SKLAD A OBCHOD


Přidáno

  • Přidána možnost nastavit výchozí tiskovou sestavu pro tisk skladových dokladů se způsobem úhrady kartou.
  • Přidána možnost platby převodem pro subjekty typu Firma a Obec.
  • Přidána možnost vložení grafického razítka pro sklad a středisko a možnost nastavení tisku na definovaných dokladech a fakturách.
  • Přidána možnost použití grafického podpisu uživatele na skladových dokladech a fakturách v rozsahu implementace razítek.
  • Přidána automatická oprava duplicitního pořadového čísla dokladu při ukládání. Týká se agend skladových dokladů, vážních lístků a poskytnutých služeb.
  • Hromadná fakturace více plátců.
  • Úpravy v hromadném tisku faktur.
  • Přidána možnost tisku podkladu k fakturaci pro výkupy a výdeje placené fakturou.
  • Doladění chování podpisů a razítek v modulu.

Změněno

  • Opravena chyba se zobrazením okna konfigurace našeptávače skladových položek na formuláři skladového dokladu.
  • Změna názvosloví - popisek Limity zařízení přejmenován na Kapacity zařízení.
  • Opraven tisk partnerského přehledu, který neobsahoval RZ vozu, přestože na skladovém dokladu byla RZ zadána.
  • Přemístění vážního panelu na formulářích skladových dokladů na bok.

  • Upraveno hledání čísla faktury.

  • Úprava editačního formuláře skladového dokladu na kontrolkách vážení - přeskakování polí pomocí klávesy Enter.
  • Přidána parametrizace tisku dodacího listu a kombinovaného dokladu na SD na základě povolení / zakázání tisku razítka. -> pokud není razítko, vejde se tak více položek na tisk při soutisku dvou dokladů na A4
  • Úprava Obchodního případu vždy končila chybou "Nelze uložit, záznam změnil jiný uživatel" - opraveno.

VÁŽNÍ LÍSTKY


Přidáno

  • Přidána automatická oprava duplicitního pořadového čísla dokladu při ukládání. Týká se agend skladových dokladů, vážních lístků a poskytnutých služeb.

AUTOVRAKY


Přidáno

  • Rozšířeno hromadné generování odpadů z autovraků o evidenční kód AR12g. Změna názvu položky v menu na Hromadně generovat převzetí a předání/zpracování autovraku 160104(N).
  • V menu přidána možnost Vyhledat vozidlo dle ORV, TP, VIN a naplnit dle údajů z Datové kostky registru vozidel.
  • Logování komunikace s webovými službami MA ISOH lze zapnout / vypnout v Nastavení / Parametry programu - Globální nastavení.
  • Přidán volitelný sloupec Náhled exteriéru se zobrazením celkového pohledu autovraku. 

Změněno

  • Oprava zaokrouhlení na tři desetinná místa při automatickém (hromadném) zpětném odběru.
  • Automatická oprava již vygenerovaných dávek odpadů po změně množství, předávajícího na neodeslaném autovraku.

  • Základní validace pro kovy (KOV_A) byla upravena tak, aby se v případě typu evidence Autovrak a odpadů 160117, 160118, 160801 nevyplňovaly doplňující informace o kovech ani se netiskla příloha č. 14.

  • Oprava načítání z datové kostky - párování značky na číselník MAISOH a tisk protokolu.

  • Nepropisující se značka z datové kostky již vyřešena - pokud nebude nalezena shoda v číselníku, doplní se <neuvedená značka>.

OLPNO


Přidáno

  • Přidána volba tisku dodacích listů dle místa nakládky. Lze také tisknout hromadně za označené.
  • Přidán nový formulář Kontrola a porovnání odpadů OLPNO s evidencí odpadů, který umožňuje porovnat odpady vykázané v OLPNO s evidencí odpadů konkrétního evidenta.
  • Na formuláři přepravy byla na pole Příjemce nasazena nová funkce našeptávače, který nyní nabízí pouze zařízení. Stejná funkcionalita byla zavedena také na pole Odesílatel, kde jsou však nabízené subjekty filtrovány podle typu odesílatele.
  • Hromadné operace
    • hromadně odebírat vybraná místa nakládky u označených přeprav.
    • hromadně mazat záznamy.
    • hromadně zrušit ohlášené přepravy.

Změněno

  • Při použití funkce Kopie přepravy se dle data ohlášení automaticky nastaví datum ukončení přepravy.
  • Bylo provedeno sjednocení razítka na dokumentech OLPNO.
  • Nastaveno povinné vyplňování údajů o místě nakládky, pokud jsou povinné pro ohlášení.
  • Nelze vybrat jako dopravce subjekt typu Z = zahraniční.
  • Oprava chyby generování odpadů z OLPNO po registraci se změnou IČO v průběhu roku.
  • tisku souhrnných dokladů bylo nastaveno třídění dle data zahájení přepravy a IČOL.
  • Vyřešena situace, kdy se po opravě v SEPNO a následné synchronizaci v OLPNO nespárovalo razítko dopravce.
  • Je umožněno vypnout kontrolu při generování kovových odpadů s povinností na evidenci dle přílohy č.14.
  • OLPNO - Porovnání s evidencí odpadů - přidány další možnosti filtrování záznamů.

IMPORT


Přidáno

  • Uplatnění výjimek dle Nastavení z kontroly povinných údajů při převzetí kovů do importu dat

Změněno

  • Úprava zobrazení náhledu dat.
  • Pokud je asociován soubor typu XML nebo DAT, lze jeho spuštěním zahájit import dat. Pro automatické spouštění souborů typu XML je však vyžadována licence.
  • Při importu je tolerována odlišná velikost písmen v kódu nakládání.
  • Oprava importu dat ze SKLAD Odpadů 8.
  • Úprava importu - při aktualizaci občanů podle synchronizačního kódu se v případě změny čísla nebo typu průkazu dojde k nastavení výchozí průkaz na ten, který přišel importem, a původní bude jako neaktivní.
  • Oprava funkce na hromadné doplnění povinných údajů při převzetí kovů v náhledu dat
  • Přenos nového typu průkazu řidičský průkaz (ŘP) pomocí importů a exportů.
  • Přidány nové měny (pro kovové odpady na dávce odpadu) a nyní upraven i export / import dat.

ILNO


Přidáno

  • Nový tisk štítku pro sběrný prostředek 1xA5 na A4 - spodní polovina A4 je prázdná pro případné informace/tisk uživatele.
  • Aktualizace šablon ILNO dle ADR 2025.

ZPO / PIO


Přidáno

  • Přidáno datum zpracováno/vyhotoveno a jméno a příjmení kým. 
  • Přidány nové parametry pro tisk data a jména s příjmením a razítka dodavatele odpadu (dle subjektu).
  • Přidána měkká validace na nesoulad kódu odpadu na vystaveném a přijatém ZPO. Na formuláři přijatého ZPO ponecháno přepisování kódu odpadu po výběru vystaveného ZPO s jiným kódem odpadu.
  • Přidána možnost rozpočítat množství ze skupiny 19 i pomocí procent (dle vyhlášky), upraven tisk ZPO/PIO.

Změněno

  • Oprava stránkování v tisku pro více dodavatelů.
  • Oprava v kontrole přijatých ZPO/PIO - chybně vyhodnocovalo platnost - chyba v zobrazení view

EKO-KOM


Přidáno

  • V pravidlech EKO-KOM a v zápisu do evidence přidán výběr pro rychlé nastavení období od-do.
  • Přidána oprávnění uživatelů pro agendu EKO-KOM / Pravidla EKO-KOM.
  • Nový parametr v evidenci odpadů: Nenastavovat "Určeno pro EKO-KOM", pokud se svozová firma či obec nezapočítává do výkazu. Tzn. "Určeno pro EKO-KOM" pak není zaškrtnuto a v popisku je text - (nezapočítává se).

Změněno

  • Upraven import nádob, pokud jsou v souboru data za více obcí.
  • Oprava rozpočtu výkazu v případě multikomodity a nádob, chyba s neexistující nádobou odstraněna.

PARTNER


Přidáno

  • Do virtuální evidence zahrnuta možnost generovat i léčiva A20, B22. Promítnuto do tisku i do exportu.
  • Oprava tisku / exportu virtuální evidence pro vybrané evidenty.
  • Oprava tisku / exportu virtuální evidence pro vybrané evidenty.

UŽIVATELSKÉ PŘEHLEDY


Přidáno

  • Export do MS Excel - přímý export bez zobrazení upraven tak, aby se sloupce přizpůsobily textu.
  • Nový samostatný modul přehledů pro modul Sklad a obchod.

HLÍDAČ REGISTRU ZAŘÍZENÍ A OBCHODNÍKŮ


Přidáno

  • Odesílání rekapitulace vždy 1. den v měsíci.
  • Přidány hromadné operace - přidání a smazání odběru, nastavení emailu.

Změněno

  • Modernizován design aplikace.
  • Upraveno filtrování.

OBEC


Přidáno

Změněno

  • Opraven hromadný import oznámení o komunálních odpadech na území obce.
  • Odstraněny chybky na dialozích Aktualizace z RES.

RES Plus


Přidáno

  • Tiskový výstup nad detailem subjektu vyhledaným v RES.

Změněno

  • Úprava validačních hlášek při nesouladu činnosti na území s typem zařízení při ukládání subjektu - musí se jednat o mobilní zařízení k využívání nebo odstranění odpadu.
  • Oprava zobrazení číselníků ve funkci vyhledávání subjektů v RES.
  • Kontrola subjektů podle RES - úprava vzhledu a funkcionality okna..
  • Upraveny kontroly na převzetí/předání odpadu podle RES.
  • Je-li při aktualizaci databáze RES ve stavu offline, instalátor zkusí přepnout databázi do stavu online.
  • Do funkcí pro vyhledávání subjektů v RES doplněna informace o omezení pro zaniklé fyzické osoby.
  • Změna mapových funkcí ve vyhledávání subjektů v RES - přechod na platformu OpenStreetMap.
  • Úprava funkčnosti akcí nad výsledky kontroly subjektů podle RES (s ohledem na Vykazovací celky vs. Subjekty).
  • instalace RES - logování umístění MDFsouboru a verze DB při startu, testu připojení a instalaci.
  • Při aktualizaci databáze RES spuštěné z IS ENVITA má přednost umístění MDF souboru, které předala instalátoru ISE, před umístěním v registru.
  • Oprava hromadného mazání ve funkci kontroly subjektů podle RES.

ReUse


Přidáno

  • Do přehledu vyřazených předmětů přidán sloupec Hmotnost (v kilogramech).

Změněno

  • V přehledu předmětů k prodeji byl upraven výpočet pro sloupec Množství - nyní přejmenován na "Skladem ks" a upraven výpočet, aby odpovídal množství přijatých a vydávaných ks.
  • Opravena chyba tisku výdejního skladového dokladu ReUse centra. (Chyba zřejmě způsobena načítáním předskladového příjmového dokladu, kde není veden způsob úhrady, toto vedlo na null reference exception a abort tisku)