Štítky a Skupiny štítků - byly přidány volby Obnovit a Tisk.
Správa příloh - doplněno tlačítko Uložit na disk s klávesovou zkratkou Ctrl+S. Pro tlačítko Zobrazit doplněna klávesová zkratka Ctrl+Enter.
Subjekty - do Ostatních operací přidána kontrola a oprava názvu provozovny podle názvu firmy (sídla).
Obecný tisk zobrazených dat (generický tisk) - vedle orientace stránky přidána možnost nastavovat vlastní šířku okraje a velikost písma.
V číselníku obcí přidán volitelný sloupec Kód ORP. V číselníku adres přidány volitelné slupce Kód ORP a Název ORP.
Výskyt subjektu - doplněny výběrové checkboxy a akce za označené vč. hromadných operací.
Ve formuláři subjektu přidána tlačítka pro správu kontaktních osob provozovny a celého IČO. Přiřazení kontaktních osob lze již při vytváření subjektu.
Upozornění na blíží se konec podpory 32-bitových Windows.
Automatické smazání logů, kde datum změny je starší než půl roku.
Změněno
Úprava hlášky při přidání již existujícího evidenta.
Pokud nemá SQL uživatel právo na aktualizaci DB, pak je místo chybové hlášky zobrazen dotaz s možností zadání jiného SQL loginu.
Adresář záloh v Nastavení / Zálohování lze nastavit i při vypnutém automatickém zálohování.
V dialozích nastavení, zálohy a obnovy databází došlo k přeskupení polí.
Tisk zobrazených dat - při seskupení polí v přehledu záznamů je v tisku zabaleno/rozbaleno stejně (tiskne se to, co je zobrazeno).
Integrovaná aktualizace - podrobný popis důvodu nemožnosti spuštění.
Zamykání subjektů - zamčený subjekt nelze smazat ani změnit, a to ani aktualizací při importu.
Oprava stavů tlačítek Upravit a Smazat dle práv uživatele při pohybu v přehledu subjektů.
Oprava pohybu kurzoru na formuláři subjektu.
Subjekty - načítání DIČ z ARES a adresy z Registru zařízení, byly zde opraveny chybové hlášky při nedostupnosti internetu.
WebView - zákaz použití rozšíření vyjma vyžadovaných pro přihlášení (I.CA PKI).
Umožněno automatické zálohování do stále stejného souboru, uchovávána je pouze poslední záloha.
Oprava chyb v propojení subjektů s kontakty.
Export dat
Oprava exportu DIČ u subjektů bez IČO.
Zabránění vzniku duplicitního štítku v nemodálním režimu.
Omezeno mazání vzájemně propojených subjektů.
Oprava ve vyhledávání nevyužitých subjektů.
Automatické přizpůsobení rozsahu exportovaných subjektů a kontaktů.
Úprava práce s rolemi kontaktu nad subjekty typu Fyzická osoba a Občané obce.
ODPADY
Přidáno
Zrychlení tisku průběžné evidence pro kovové odpady. Přidána hlavička na druhou a další stránky Přílohy č.14.
Do číselníku upřesnění přidán sloupec Multikomodita Ano/Ne.
Do Karty odpadů a Karty partneři přidána možnost Kontrola propojených dávek (menu na kliknutí pravým tlačítkem myši na dané dávce). Položka v menu má navíc novou ikonu.
Nový parametr pro tisk identifikátoru Id do průběžné evidence (Nastavení - Odpady Tisk) pro potřeby jednoznačného provázání s přílohou č. 14 (kovy). Nejedná se o samostatný sloupeček, je umístěn na začátku názvu subjektu.
Na dávce odpadu pro položky Zakázka a Poznámka přidáno výběrové pole, kde je seznam již použitých zakázek či poznámek z aktuálního a minulého roku.
Evidenti odpadů - Kontroly - přidány nové kontroly na platné evidenční kódy (dříve kódy nakládání) a kódy odpadů. Kontrola evidenčních kódů přidána při spuštění programu.
Hromadné operace - Smazat označené dávky - na závěr přidáno zobrazení všech mazaných dávek, včetně párových a partnerských (jsou odlišeny ikonou).
POPs - přidán odkaz na příslušné nařízení na webu EUR-Lex.
Při zadaném kódu odpadu 200132 a kódu nakládání A20 je automaticky dosazen partner typu Občané obce dle ZUJ evidenta. Automatické přiřazení musí být aktivováno v Nastavení programu.
Nový ze šablony - bylo implementováno automatické doplnění partnera typu Občané obce podle ZUJ evidenta. Platí pro kombinaci kódu odpadu a evidenčního kódu 200132/ A20.
Hromadné operace s dávkami - bylo implementováno automatické doplnění partnera typu Občané obce podle ZUJ evidenta. Platí pro kombinaci kódu odpadu a evidenčního kódu 20013/ A2.
Do přehledu odpad přidán volitelný sloupec ID importu.
Přidány kontroly a mechanismy zabraňující vzniku chyb související s evidencí kovů dle přílohy č. 14.
Do všech přehledů s odpady přidány volitelné sloupce pro Příjmy a Výdaje.
Změněno
Karta odpadů - odpady s kategorií N/O jsou nyní v horní části rozdělené dle Osvědčení (vedle kódu odpadu). Stejně tak rozdíl v množství +/- a ABC bilance toto rozdělení reflektuje.
Drobné úpravy v tisku Přílohy č. 14 - kovy.
Kontrola duplicit si nyní pamatuje nastavení (včetně sloupců) a při opětovném spuštění se tak nastaví.
Oprava mazání partnera na dávce při změně na nepartnerský kód nakládání.
Úprava funkce Kontrola propojených dávek - přidána možnost smazat dávku přímo ze zobrazení propojených dávek. Na dávce odpadu přidána možnost Zobrazit propojení. Upraven titulek okna dávky, aby bylo na první pohled poznat, že se jedná o párovou/partnerskou/zdrojovou dávku.
Nový odpad ze šablony - pokud je nastaveno generování s neúplnými údaji (nezadán evidenční kód a/nebo partner), zobrazí se upozornění s informací, že u jednotlivých párových dávek bude potřeba údaje doplnit.
Úprava kontroly ID = 84, aby brala do úvahy výjimku pro zařízení 3.1.3 (zpracování jiných než silničních vozidel).
Oprava mazání párové dávky EKO-KOM.
Hlášení údajů o zařízení a OZD upraven vzhled formuláře.
Sjednocení způsobu kontroly předávající osoby při převzetí kovových odpadů.
Upravena kontrola na dávce s ohledem na zařízení s činností 3.1.3 (zpracování nesilničních vozidel). Pokud je takové zařízení partnerem, kontrola u vybraných kódů odpadu nevyjede.
Ukládání souborů pro hlášení za označené - byly upraveny možnosti při ukládání.
Při generování párové dávky je kurzor nastaven automaticky v prvním nevyplněném povinném poli (kód nakládání či partner).
V parametrech hlášení od r. 2025 upravena čísla vyhlášek a příloh pro jednotlivé typy evidence dle aktuálně platné legislativy. Před tiskem hlášení v roce 2025 zobrazeno upozornění, že není zaveden DS 2025 stejně jako to je v kontrolách INISOFT.
Nastavení voleb pro předvyplnění a chování pro dávku odpadů a hromadné operace bylo uspořádáno a sjednoceno.
Úpravy tisku průběžné evidence - přejmenování v menu na "v rozsahu hlášení" , úpravy řazení dle datumu, změna tisku partnera v případě subjektu typu Občan. Tisk doplňujících údajů o kovech přímo do průběžné evidence (dle parametru v Nastavení).
Oprava chyby, kdy při současně otevřených Kartách odpadu nešlo na jedné z nich spustit na detailu hromadné operace s dávkami.
Na dávce odpadu po změně partnera zůstanou doplňující údaje pro kovy, pokud dávka splňuje základní podmínku.
Upraven formulář pro Hlášení údajů OZD a Zařízení.
Oprava chyby v komunálních odpadech. zabránění vzniku duplicitního štítku v nemodálním režimu.
Virtuální partnerská evidence byla doplněna o generování virtuálních dávek pro Elektroodpady a Autovraky.
Oprava upozornění při ukládání dávky odpadu.
SKLAD A OBCHOD
Přidáno
Agendy Přijatá plnění a Uskutečněná plnění byly rozšířeny o další sloupce umožňující zobrazovat a filtrovat data podle daňového režimu a typu skladového dokladu.
Přidán typ úhrady Kartou včetně přehledové agendy.
Přidáno předruhování položek s různými množstevními jednotkami (MJ).
Přidána možnost zadat položku Vystavil na fakturu,
Implementována funkce na zasílání faktur.
Do obecného přehledu skladových dokladů a služeb byly přidány nové volitelné sloupce pro dopravce a finančního partnera.
Změněno
Oprava editace interních dokladů.
Oprava chyby při výpočtu skladové hmotnosti položky.
Oprava kopie importované služby.
Opraveno pomalé načítání a uložení při kopii či editaci skladové položky, která je použita na velkém množství dokladů.
V případě, že je nastaveno heslo pro uzávěrku skladu a/nebo pokladny, je toto heslo vždy vyžadováno, pokud libovolný uživatel chce uzávěrku zrušit nebo její datum posunout v čase nazpět.
Agendy Přijatá plnění a Uskutečněná plnění - tiskový výstup (Soupis plnění) byl kompletně předělán a rozšířeno o důležité údaje a také o možnost součtování a filtrování dat (za účelem tvorby podkladů pro fakturaci, pro kontrolní hlášení a jiné...)
Na tisku faktury upraveno rozložení pole pro číslo dokladu.
Drobné úpravy při zasílání faktur.
Oprava IDOOR - samostatné ovládání závor.
VÁŽNÍ LÍSTKY
Přidáno
Přidáno nastavení tisku po vzoru skladových dokladů.
Změněno
Oprava / úprava přidávání / odebírání navázaných skladů na místo vážení.
AUTOVRAKY
Přidáno
Přidán nový parametr pro autovraky - Nastavit výchozí zobrazení státu registrace a státu předávajícího, které nyní umožní vkládat do položek pro zemi CZ pro lepší přehlednost.
V parametrech založena nová sekce Automatické generování dávek odpadu, kam byly přemístěny parametry týkající se generování průběžné evidence. Parametry jsou nově vázány na evidenta.
Změněno
Pokud mezi chybějícími částmi je položka motor, pak se zobrazí výstražné upozornění před odesláním do MAISOH, před tiskem potvrzení či odesláním emailem, že by takové vozidlo nemělo být přijímáno jako autovrak.
Před tiskem nebo odesláním Potvrzení o převzetí, pokud nebylo vozidlo odesláno do MA ISOH, je zobrazeno upozornění.
Odebrán parametr pro ukládání dokumentů na disk, ponecháno ukládání do přílohové databáze, kam se dokument ukládá jen 1x - případně se na dotaz přepíše, pokud existuje.
Úprava v tisku potvrzení - tisk státu registrace a státu pro předávající osobu.
Na formuláři autovraků zrušena položka datum narození, protože již není vyžadována.
WEBOVÉ FORMULÁŘE
Změněno
WebFormulář Autovraky nyní v seznamu autovraků zobrazí též údaje Typ, barvu a VIN kód, pokud jsou v IS ENVITA vyplněny.
OLPNO
Přidáno
Agenda OLPNO nyní umožňuje přidávání štítků a to jak u přepravy, tak i u šablon.
Přidána podpora evidence povinných údajů při převzetí kovových odpadů (dle přílohy č. 14) na odpadech OLPNO a jejich převod do evidence odpadů.
Vytvořen nový formulář pro nastavení exportu a tisku souhrnných dokladů k přepravě. Souhrnně lze tisknout nebo exportovat Ohlašovací list, ADR přepravní doklad a dodací listy.
Detail přepravy - přidána možnost hromadně odstraňovat odpady, místa nakládek s odpady, dopravce a doklady.
Změněno
Oprava neošetřené chyby, která se objevila, když byla uzavírána karta odpadu bez vyplněného kódu odpadu.
Pro OLPNO s datem zahájení po 1.1.2025 se již v případě výskytu autovraků (160104/160106) neupozorňuje na potřebu vyplnit tovární značku.
Oprava chyby při generování dodacích listů podle nakládek. Chyba nastala, pokud nebyla nakládka vyplněna.
IMPORT
Změněno
Kontrola na nevyplněné IČO evidenta při importu z formátu INISOFT Mini.
Oprava zobrazování výstrah na neúplná nebo neplatná data v náhledu importovaných dat.
Import umožňuje zakládat evidence typu autovraky nebo elektro pouze pro subjekty s IČZ (nelze např. pro Obchodníka).
Úpravy v kontrolách a nástrojích na opravu nebo doplnění údajů v náhledu importovaných dat.
Oprava náhledu dat při importu.
Upraven import údajů v evidenci nádob v modulu EKO-KOM.
ILNO
Změněno
Záložky pro více evidentů mají nyní v názvu doplněn text "- více evidentů" pro snadné rozlišení od těch s jedním evidentem.
ILNO pro více evidentů - doplněno tlačítko Přílohy.
Drobná oprava odřádkování údajů v tisku ADR přepravního dokladu.
Změna velikosti okna pro zadávání údajů v případě malého rozlišení monitoru - přidán scrollbar.
Tisk na 2 strany - pole symbolů nebezpečnosti je nyní nastaveno dynamicky podle počtu symbolů.
V našeptávači a ani při výběru pomocí formuláře, již nejsou nabízeny kódy odpadů typu "O" bez možnosti překategorizace.
ZPO / PIO
Změněno
Záložky pro více evidentů mají nyní v názvu doplněn text "- více evidentů" pro snadné rozlišení od těch s jedním evidentem.
Opraveny záložky ZPO, nedocházelo k zapamatování.
Do názvu vystaveného ZPO se ukládá název nadskupiny, aby název nebyl prázdný.
Do přijatých ZPO přidán sloupec zobrazující "Ano", když existuje vystavený ZPO a je propojen s přijatým ZPO.
Oprava při ukládání záznamu, zvětšena položka Název a opraveno zobrazení vazby na ZPO z přijatých ZPO.
PARTNER
Přidáno
Do exportu přidána možnost (ne)uložit sestavy na disk - uživatelské nastavení včetně zvoleného adresáře.
EKO-KOM
Přidáno
Zpracován nový živnostenský výkaz EKO-KOM v. 6.02 platný od 1Q/2025. Nové komodity pro odpady ze skupiny 19.¨
Zpracován nový obecní výkaz v4.6 platný od 1Q/2025. Jsou tam nové komodity pro Železo, Hliník a také tam vstupují 8místné kódy odpadů.
Změněno
Vylepšeno protokolování aplikace pravidel EKO-KOM - nyní je výsledek zobrazen v okně, kde jsou zobrazeny změněné dávky.
Kontrola na povolené způsoby sběru doplněna o kontrolu pro komoditu DRV-dřevo.
Oprava kontroly na IČZ partnera v evidenci nádob.
UŽIVATELSKÉ PŘEHLEDY - SKLAD A OBCHOD
Přidáno
Implementována základní část uživatelských přehledů k modulu Sklad a Obchod.
UŽIVATELSKÉ PŘEHLEDY - ODPADY
Přidáno
V sekci Odpady přidány Výdaje-doprava a Příjmy-doprava.
Zapnuto kontextové menu seskupených záznamů ve výstupu.
Změněno
Výdaje a Příjmy přejmenovány v souladu s agendou:
Výdaje -> Výdaje-zneškodnění
Příjmy -> Příjmy-zneškodnění
RES Plus
Přidáno
V kontrole subjektů podle RES přidána nová volba rozsahu kontroly - Subjekty použité v evidenci odpadů za nastavené období + uživatel musí aktivně vybrat rozsah kontroly.
Změněno
Úprava vyhledávání v RES - pokud není zadán kraj, povolený odpad nebo činnost, nebere se v potaz omezení podle data.
Omezeno vyhledávání zaniklých podnikajících fyzických osob v RES (lze pouze na základě celého IČO).
Úprava logiky pro výchozí nastavení databáze RES.
Přidány dvě nové volitelné kontroly podle RES při ukládání odpadů - zda má přebírající zařízení nebo obchodník platný souhlas a zda je v provozu.
Úprava popisku ve funkci Kontroly subjektů podle RES.
OBEC
Změněno
Komunální odpady - vylepšena práce se štítky.
Komunální odpady - Přijatá oznámení se evidují na sídlo obce.