Instalace produktu IS ENVITA dle typu licence je popsána na stránce Instalace, aktualizace a přeinstalace. Vyberte, zda budete instalovat lokální instanci programu nebo síťovou a podle toho vyberte odpovídající návod.
Po prvním spuštění programu je uživatel vyzván k registraci databáze a následně i klientské stanice. Detailní postup je uveden v návodu Registrace programu ENVITA.
Kompletní popis parametrů programu je uveden v Centru informací na stránce Nastavení.
Na záložce ENVITA vyberte volbu Nastavení.
V zobrazeném okně klikněte na položku Evidence odpadů. V pravé části okna postupně nastavte hodnoty položek takto (dle obrázků):
Pro možnost vedení evidence skladových pohybů je v první řadě potřeba založit si provozovnu skladu a sklad, na němž budete vést evidenci. Začněte tím, že si v programu vytvoříte subjekt. Ve chvíli, kdy jej vytváříte, je potřeba určit, jestli je vaše zařízení plátce DPH či nikoliv. Pokud zvolíte možnost ano, je nutné vyplnit i DIČ subjektu.
Jakmile budete mít vytvořený subjekt, je potřeba jej přidat si ho mezi provozovny skladu.
Klikněte na agendu Sklady a následně na tři tečky u volby Provozovna skladu. Zde vyberte vaše zařízení, které jste si založili do číselníku subjektů. Po výběru stiskněte tlačítko OK.
Poté, co budete mít zvolenou provozovnu skladu, klikněte v programu IS Envita v agendě Sklady opět na tlačítko Nový. Takto vytvoříte samotný sklad, na němž můžete vést evidenci skladových pohybů.
Je nutné vyplnit kód a název skladu, které si můžete definovat libovolně.
V případě, že budete chtít fakturaci provádět na jiném obchodním středisku, než je samotný sklad, můžete tuto volbu zaškrtnout a vybrat středisko, na kterém budete fakturovat.
Abyste mohli vést ukládat skladové pohyby, je potřeba naplnit program tzv. skladovými položkami. Jedná se o odpadové i neodpadové položky, se kterými budete v modulu Sklad a Obchod pracovat. Standardně jde o veškeré komodity, které na sklad přijímáte, vznikají vám a nebo je upravujete či předáváte partnerům.
V programu je agenda Skladové položky a Katalog skladových položek.
Tato agenda umožňuje vytvořit obecný číselník skladových položek, které následně můžete uplatnit na různých skladech. Jedná se o přehled nadřazený přehledu Skladové položky.
Po otevření agendy Katalog skladových položek klikněte na volbu Nový - následně lze vytvořit záznam o položce, kterou budete v programu používat. Musíte zvolit název a kód, pod kterým bude uložena. Stejně tak je nutné zvolit, v jaké jednotce má být vedena a jaká DPH se u ní bude uplatňovat. Jednotka i sazba DPH se dá vybrat z příslušných číselníků, které se otevřou po kliknuti na tři tečky na konci textových políček.
Mimo to je potřeba definovat, jestli se tato skladová položka bude používat v režimu výkupu a prodeje nebo příjmu a výdeje.
V závislosti na tom, jaký režim vyberete, si můžete nastavit příslušné ceny za stanovenou jednotku odpadu. Tato cena se uvádí bez DPH, která se přičítá až při ukládání daného dokladu.
Agenda Skladové položky umožňuje vytvořit položky, které budou aktivní pouze ve skladu, v němž je vytváříte. Po uložení záznamu nové skladové položky se automaticky uloží i do katalogu skladových položek. Pokud budete chtít daný odpad / produkt zaktivnit i na jiném skladu, stačí si v agendě Skladové položky vybrat příslušný sklad, kliknout na tlačítko Nový a následně pomocí kliknutí na "tři tečky" v řádku pro Kód přidat z katalogu položek tu, kterou chcete na daném skladu nově využívat.
Program umožňuje vést skladovou evidenci ve třech agendách. První z nich je agenda Výkup / příjem, dále pak Prodej / výdej a nakonec Interní skladové doklady.
V případě, kdy budete evidovat přírůstek komodit na váš sklad, budete pracovat s agendou Výkup a příjem. V této agendě máte jako první dvě možnosti v nabídkové liště právě formuláře pro založení skladového pohybu pro výkup nebo příjem odpadu / produktu či jiné komodity. Tyto formuláře jsou prakticky totožné, avšak v závislosti na použití jednoho z nich bude program rozlišovat například číselnou řadu, která je v obou případech rozdílná. Dále také podle výběru konkrétního formuláře a následném uložení záznamu dokáže program rozlišit, jestli má peníze za danou komoditu k finančnímu stavu skladu přičítat (příjem odpadu) nebo je z něj odečítat (výkup odpadu od partnera).
V případě, kdy budete evidovat úbytek komodit z vašeho skladu, budete pracovat s agendou Prodej a výdej. V této agendě máte jako první dvě možnosti v nabídkové liště právě formuláře pro založení skladového pohybu pro prodej nebo výdej odpadu / produktu či jiné komodity. Tyto formuláře jsou prakticky totožné, avšak v závislosti na použití jednoho z nich bude program rozlišovat například číselnou řadu, která je v obou případech rozdílná. Dále také podle výběru konkrétního formuláře a následném uložení záznamu dokáže program rozlišit, jestli má peníze za danou komoditu k finančnímu stavu skladu přičítat (prodej odpadu) nebo je z něj odečítat (výdej odpadu partnerovi).
V modulu Sklad a obchod můžete evidovat i interní skladové pohyby, které nezahrnují předání ani převzetí odpadu od partnera. Jedná se například o pohyby, kdy dochází k předruhování některého z odpadů nebo třeba jeho úprava. Mimoto můžete v této agendě evidovat i skladové přírůstky nebo úbytky skladových položek.
V případě, kdy budete evidovat přírůstek komodit na váš sklad, budete pracovat s agendou Výkup a příjem. V této agendě máte jako první dvě možnosti v nabídkové liště právě formuláře pro založení skladového pohybu pro výkup nebo příjem odpadu / produktu či jiné komodity. Tyto formuláře jsou prakticky totožné, avšak v závislosti na použití jednoho z nich bude program rozlišovat například číselnou řadu, která je v obou případech rozdílná. Dále také podle výběru konkrétního formuláře a následném uložení záznamu dokáže program rozlišit, jestli má peníze za danou komoditu k finančnímu stavu skladu přičítat (příjem odpadu) nebo je z něj odečítat (výkup odpadu od partnera).