Přejít na konec metadat
Přejít na začátek metadat

Přehled novinek v programu ENVITA ve verzi 2.1.16

Video
 Klikněte pro zobrazení videa, které Vás seznámí s novinkami ve verzi

 

Video v plném rozlišení lze spustit na samostatné stránce po kliknutí na název videa nebo logo Youtube v okně přehrávače.


Přidáno

  • Nastavení
    • Je možné si nastavit „Výchozí období“, které se bude uživateli zobrazovat při spuštění programu.
    • Přidán vyhledávač parametrů pod levým menu. Vyhledává výrazy v popiscích parametrů a zvýrazňuje nalezené prvky (klávesami Enter - další a Ctrl + Enter - předchozí)
  • Subjekty
    • Přidána možnost označovat subjekty.
      • To má nyní návaznost na hromadné úpravy (omezení subjektu, viz níže) a tisky (detaily subjektů).
      • Příprava na budoucí hromadné funkce.
    • V přehledech, kde se vyskytují subjekty, byla přidána pole s jednotlivými údaji z adresy (Obec, Okres, PSČ, ZÚJ a Stát) pro lepší možnosti filtrování.
      • Jedná se o přehled subjektů pro Odpady, subjektů pro Sklad a Obchod
      • V modulu Odpady o přehled Dávky, Všechny odpady a Všechny odpady za více evidentů.
    • Přidáno omezení platnosti, kdy se bude subjekt nabízet. Takto omezený subjekt je potom zvýrazněný červenou barvou jak v přehledech, tak i v našeptávači.

      • Lze i hromadně za označené

      • Na výběrových formulářích Subjekty je nově také filtr pro zobrazení všech nebo jen těch v daném období neomezených.

  • Kontakty
    • Nově se zde zobrazují i kontakty převedených ze Subjektů typu Fyzická osoba. Primárně se zobrazují kontakty přiřazené k subjektu. Pokud se jako partner zakládá fyzická osoba, je možné ho vybrat jako vlastní kontakt
    • Přidány sloupce:
      • Typ kontaktu
      • Aktivní průkazy
  • Štítky
    • Filtr štítků lze otevřít pouhým kliknutím do filtračního řádku ve sloupci „Štítky“. Barevná ikona nastavení filtru štítků zobrazuje zvolený typ filtrování.
  • Období
    • Ve výběru období pod tlačítkem Týden je doplněno pořadí týdnů v roce.
  • Označovací pole záznamů nyní ukazují počet aktuálně vybraných záznamů.
  • „Zobrazovat vyhledávací panel“ pro vyhledávání ve všech sloupcích (kl. F3) lze nyní zobrazit jednoduše pomocí lupy v levém horním rohu přehledu dat. Dalšími novými cestami otevřené panelu je přes kontextové menu v záznamech a kontextovém menu filtrovacího řádku.
  • Při použití funkce Seskupení dat na libovolným přehledem lze na seskupeném řádku ve sloupcích s číselnými hodnotami použít funkce pro zobrazení součtu, maxima, minima, počtu a průměru.
  • Přibyla možnost Zalamovat obsah buněk pomocí kontextového menu. Tím dochází k rozšíření řádku a zobrazení celého textu. Zapnutá či vypnutá funkce má také důsledky na základní tisk.

Změněno

  • Zálohování

    • automatická záloha DB před obnovou DB - nově se provádí záloha do adresáře pro zálohování (Nastavení / Zálohování).

      • Pokud tato záloha selže, program se pokusí o zálohu do adresáře, kde je umístěn BAK soubor pro obnovu. Pokud selže i tato záloha, zobrazí se varovný dotaz, zda provést obnovu bez předchozí zálohy.

      • Je-li před obnovou úspěšně provedena záloha, v informativní hlášce o úspěšné obnově je uvedeno umístění automaticky vytvořené zálohy.

  • Helpdesk
    • opravena validace emailu
    • upraveny chybové hlášky
    • přidány chybové ikony s nápovědami
  • Ve dvou-tabulkovém přehledu (například Karta odpadů) se obnovují data při zadávání filtru v horním přehledu. A stav operace je zobrazen textem přímo v přehledu (např. Nastavenému období anebo filtru neodpovídají žádné záznamy).
  • Tabulka zobrazující, že program pracuje, je opět neprůhledná, ale je umožněn její posun
  • Ve filtrovacím řádku se štítky (pokud je filtr se štítky nastaven) názvy štítků nemizí, ale jen se zkrátí text. V zobrazení nastavení filtru se toto nastavení také vypíše společně s dalším nastavením filtru.
  • Opravena chyba ve Správě klientů, kdy po otevření správy šel smazat klient, i když nebyl odregistrovaný. Nyní již jdou správně mazat jen odregistrovaný klient.
  • Tiskové sestavy - nyní jsou všechny ve výchozím nastavení „přizpůsobit na stránku“, a měly by fungovat správně i po změnách v náhledu.
  • Subjekty
    • Opravena chyba „Odkaz na objekt …“ při kliknutí na záložku „Detail“ nebo „Kontakty celé IČO“, pokud byl kurzor ve filtrovacím řádku
    • Ošetřeno ukládání a také hromadná změna/nastavení parametrů subjektu. Pokud se nepodaří do parametrů subjektu ke statutárnímu orgánu nebo zodpovědné osobě uložit soubor s podpisem, je vypsán i důvod proč se to nepodařilo.
    • Subjekty - úprava vložení razítka.
  • Úprava přihlašování k CRŽP (ISPOP a SEPNO), aby se nezobrazovala chyba, přestože je připojení v pořádku.
  • Úprava zobrazení dat ve funkci Historie záznamu.
  • Úprava instalátoru aplikace.
  • Oprava chyby WebView pokud přihlašovací jméno do IS ENVITA obsahovalo diakritiku, pak při přihlášení do CRŽP na starších Windows (7, 8.1, Server 2012 R2, Server 2016) byla hlášena chyba.

ODPADY


Přidáno

  • Nový číselník v Odpadech - Multikomodita
    • Zde je možné evidovat procentuální poměry v rámci multikomodity po jednotlivých kvartálech. Bude využito při generování hlášení a ve výkazech EKO-KOM.
    • V detailu karty odpadů přidána možnost součtování jen za upřesnění xxxx99 a Multiukomoditu. Zohledňuje se i při tisku Přehledu odpadů ...
  • Předávající osoba na dávce odpadu nově navázána na Kontaky.
  • U Autovraků 160104 a 160106 a nastavení Kategorie vozidla jako „O – ostatní autovraky“ již není povinné vyplnění kusů. Aplikováno na Dávce odpadů, Nový odpad ze šablony, a také v Hromadných operacích s odpady.
  • Nastavení
    • Přidány nové parametry do Evidence odpadů: "Odpady ze zdravotnictví (180101, 180201) vždy překategorizovat O/N". Funguje jak na dávce odpadu tak šabloně.
  • Hromadné změny pro evidence autovraků
    • před zahájením akce se provádí zálohování databáze. 
    • Zda se zálohuje nebo ne je řešeno pomocí dotazu. Lze vypnout nebo zapnout v Nastavení.
  • Sumář
    • Funkce Sumář nad průběžnou evidencí byla rozšířena o všechny údaje v dávek odpadů - jsou přidány do výběru v Pokročilém režimu. 
      • Pouze pole Kusy se chová jako Množství - úprava znaménka dle „směru“. Ostatní pole jako např. Příjmy/Výdaje znaménko nemění.
  • Evidenti
    • Evidenti - odpady - přidány tisky Průběžné evidence a Průběžné evidence po odpadech. Obě sestavy je možné tisknout i za označené + možnost uložit do PDF.

Změněno

  • Nebylo možné zneplatnit evidenta (odebrat z daného roku), pokud měl v některém jiném období zadané Osvědčení.
  • Hlášení o Zařízení a Z/O/D - oprava chyby "Odkaz na objekt..."
  • Pro ohlášení Z/O/D a zařízení byla položka Typ subjektu předělána na povinnou, aby ji ohlašovatel musel vyplnit
  • Oprava chyby v Meziprovozních vztazích kdy po spuštění nové dávky byl formulář na konkrétním odpadu bez vyplněného kódu odpadu.
  • Oprava chyby v Meziprovozních vztazích kde při smazání dávky z detailu se neudrželo vybrané pořadí v gridu.
  • Automatické zaokrouhlení množství, počtu kusů na 6 desetinných míst při ukládání dávky odpadu (pro jistotu)
  • Zvětšeno razítko na tisku Potvrzení o převzetí/předání odpadu
  • Úprava našeptávače u pole Předávající osoby - zobrazení adresy a čísla průkazu (číselník Kontakty)
  • Opraveno načítání dat z gridu do funkce Sumář, pokud byla už vstupní data seskupena. Zabalené řádky se nenačetly všechny.
  • Na dávce odpadu upraveno zobrazování položek pro EKO-KOM kvůli funkčnosti Multikomodita
  • Meziroční převody zůstatků - pro kódy 160104 a 160106 a kategorie vozidla O - Ostatní autovraky, již není povinné vyplnění položky kusy. Kuse se převádí stejně jako u ostatních odpadů.
  • Hlášení odpady - odstraněno nadbytečné připojování do databáze při INISOFT kontrole
  • Oprava zobrazení označení Provozu při součtování v přehledech za evidenty.
  • Oprava zobrazení údajů v detailu přehledu odpadů, pokud něco nastavuji ve filtru.
  • Na přehledu Všechny odpady za více evidentů bylo opraveno zobrazení vybraných evidentů v seznamu pod ikonou "i".
  • Oprava chyby, která vznikla při opisu dávky při zadání předávající osoby.
  • parametrech hlášení upravena čísla vyhlášek na jednotlivých listech tak, aby byla v souladu s platnou legislativou.
  • Do přehledu odpadů přidána možnost vložit nové sloupce PředávajícíPředávající adresa.
  • Oprava úplnosti Předávají osoby na dávkách - dotažení chybějících adres předávající osoby
  • Kusový odpad - oprava formuláře - chyba při uložení

OLPNO


Přidáno

  • Doplněna Historie příloh

Změněno

  • Oprava chyby „Odkaz na objekt“ při zavření číselníku Elektroskupina na formuláři odpadu v modulu OLPNO

EKO-KOM


Přidáno

  • Nový obecní výkaz pro komunální odpady 4.5.01 a nový typ Zpracování U. Platný od 1Q/2024
  • Číselník multikomodit rozšířen o třetí přehled a možnost rozpadnout odpad poměrově i na typ komodity, který má EKO-KOM pro své výkaznictví. Pokud není registrován modul EKO-KOM, tak se třetí přehled nezobrazuje.
  • Číselník multikomodit dopracován do finální podoby i pro zadávání komodit EKO-KOM.
  • V Historii u dávky odpadu doplněna historie údajů EKO-KOM
  • Multikomoditní rozpočet na výkazu za Obec se uplatní i při rozpočítání podle nádob
  • Přidány nové kontroly na multikomodity. 
    • Kontroluje se jen pokud se tvoří hlášení s rozpočtem multikomodit. 
    • Kontroluje se jen daný kvartál výkazu a jen pokud jsou v evidenci příslušné odpady s MK upřesněním.
  • Pravidla EKO-KOM - přidána možnost volby partnera jako konkrétního subjektu, nebo vykazovacího celku, nebo sídla = IČO ... pro které se má aplikovat pravidla při zápisu do evidence.

Změněno

  • Oprava zobrazení názvu obce v detailu kontrol EKO-KOM. Původně se chybně zobrazoval název svozové firmy, ale měl tam být název obce.
  • Upraven export výkazu za komunální odpady s možností rozpočítat multikomodity.
    • Pokud číselník multikomodit není správně pro daný kvartál vyplněn, kontrola na to upozorní, ale výkaz je přesto sestaven způsobem jako by to multikomodita nebyla, resp. jako by to bylo 100% daného kódu odpadu. Tzn. z výkazu se množství neztratí a celkové množství by mělo být stejné.
  • Opraveno uložení protokolu o aplikování pravidel v přehledů Odpady.

AUTOVRAKY


Přidáno

  • Přidána barva k autovraku
  • Na formuláři autovraku, pokud je předávající subjekt typu Občan, je povolena editace údajů předávajícího subjektu i v případě, že je předávající subjekt vybrán z číselníku (z našeptávače)

  • Doplněna Historie příloh

  • V parametrech Nastavení > Autovraky přidána možnost mazání nastavených datumů pomocí červeného křížku.
  • V předávající osobě v autovracích je možno vybírat i kontakty typu Občan ze subjektů.
  • Před tiskem potvrzení o převzetí autovraku - pokud je vyplněna poznámka, je zobrazen dotaz, zda se má tisknout.
  • Při tisku z Autovraků se nově při volbě „Záznamy o nakládání s odpadem“ tisknou všechny odpady, sumarizované dle kódu nakládání. 
    • Stejná funkčnost jako v EVI 8.

Změněno

  • Oprava chyby při otevření prohlížeče IniApp

IMPORT


Přidáno

  • Přemístění všech exportních a importních funkcí mezi moduly do záložky Import / Export.

    • sjednocení vzhledu

  • Možnost zadat ke každému exportu slovní popis, který se zapíše do exportního souboru a následně zobrazí ve Spráci importů v cílové Envitě.

  • Možnost zpětně upravit slovní popis provedených importů ve Správci importů.

  • Ve Správci importů lze do přehledu přidat sloupec se seznamem importovaných evidencí (výčet evidentů).

  • Výchozí přípona importních/exportních souborů byla změněna na *.envita-data
    • Nově jsou již exporty ukládány v tomto formátu ale při výběru importního souboru je nabízen i formát *.dat.

  • Upozorňování na staré, již neplatné kódy ZÚJ při importu subjektů

Změněno

  • Oprava importu štítků u odpadů
  • Optimalizace exportu subjektů
  • Úprava znění informační hlášky o výsledku importu a jeho zápisu do logu
  • Úprava importu předávající osoby - přizpůsobení změnám v databázi (nově má vazbu na kontakt, ne na subjekt)

  • Úprava importu a exportu předávající osoby na odpadech - přizpůsobení změně vazby ze subjektu na kontakt

  • Oprava exportu čísla průkazu totožnosti u kontaktů

  • Optimalizace hromadného mazání subjektů v náhledu importu

  • Byla vytvořena funkce pro automatickou registraci přípony exportních/importních souborů s koncovkou .envita-data.

  • Registrace přípony proběhne po startu ISENVITA a pokud se registrace nepodaří např. z důvodu nedostatečných práv je k dispozici tlačítko v modulu Import/Export.

  • Oprava zaokrouhlování hmotnosti a počtu kusů při importu dávek odpadů - sjednocení s formulářem Dávky

  • Oprava importu občanů, pokud byl specifickým způsobem nastaven výchozí typ subjektu

  • Úprava importu a exportu v souvislosti se změnou vazby předávající osoby na dávce odpadu (ze subjektu na kontakt)
  • Oprava chybné reakce na import dat ve formátu INISOFT Mini, pokud měl vstupní soubor neplatnou strukturu.
  • Oprava mazání subjektů v náhledu importovaných dat.

PARTNER


Přidáno

  • Umožněn tisk i export virtuální evidence za vykazovací celky.
  • V modulu Partnerské sestavy je nyní možnost odpady partnerů exportovat ve formátu envita-data pro následný import dat v Envitě partnera
  • Tisk Virtuální evidence lze nyní již tisknout hromadně také za označené.
  • V exportu přidána možnost "Sloučit sestavy dle emailu", která v případě, že se odesílá více sestav na stejný email, tak je odešle všechny sestavy v jednom e-mailu.
  • Export partnerských sestav - dialog s parametry exportu je skryt po stisku tlačítka Exportovat

Změněno

  • Export partnerských sestav - opraveno nefunkční odškrtnutí partnerů po úspěšném exportu
  • Pro tisk virtuální evidence, export a úpravy e-mailů byly vyloučeny subjekty typu O - občan a B - občané obce

ILNO


Přidáno

  • Přidána funkčnost Historie záznamů

Změněno

  • Při otevření výběru z číselníku (evident, kód odpadu, zpracoval,…), je označen záznam, který již byl vybrán (místo chybného označení prvního záznamu v číselník)
  • Na přehledu ILNO - více evidentů bylo opraveno zobrazení vybraných evidentů v seznamu pod ikonou "i"

ZPO / PIO


Přidáno

  • Přidána funkčnost Historie záznamů
  • Přidána možnost mazání za označené jak u přijatých tak i u vystavených ZPO/PIO. Při mazání vystavených ZPO s vazbou na přijaté ZPO se tato vazba po dotazu odstraňuje - propojená Přijatá ZPO se nemažou.
  • Přijaté ZPO/PIO - pro pole „Vystavený ZPO/PIO“ a „Upřesnění“ doplněny našeptávače
  • Dávky odpadů
    • přímo z dávky odpadů lze nyní pořídit Přijatý ZPO. 
    • Podmínkou je že je v nastavení aktivována kontrola na existenci a platnost ZPO.
  • Byla přidána možnost vystavit Přijaté nebo Vystavené ZPO z kontextového menu přímo na vybrané dávce v přehledu a také z lišty Ostatní operace.

Změněno

  • Přijaté ZPO - pole Poznámka předěláno na textové pole

RES Plus


Přidáno

  • Funkce se přesunuly mezi moduly do záložky RES.
  • Kontrola subjektů podle RES upozorňuje na zaniklé subjekty a provozovny s ukončenou činností.
  • Ve funkci Vyhledávání subjektů v RES jsou odpady zadávány včetně kategorie (O, N, O/N, N/O).
  • Při ukládání dávky odpadu je upozorňováno, pokud je vyplněný partner zaniklý, neexistující, má ukončenou činnost apod. (kontrola podle RES)
  • Nové funkce v kontrole subjektů podle RES: Hromadné mazání, individuální nebo hromadné přiřazení štítků

Změněno

  • Potlačeno nové vyhledávání subjektu v RES při úpravě subjektu - změně názvu, pokud je již zadáno IČO
  • Úprava typu kurzoru při probíhajícím načítání seznamu provozoven a zařízení podle RES
  • Po změně připojení k RES bylo nutné aplikaci ručně restartovat
  • Vylepšeno našeptávání z RES na formuláři subjektů (zrychlení, výběr a řazení záznamů, formátování)
  • Oprava ukládání subjektů s příliš dlouhým názvem dosazeným z RES
  • Ve funkci vyhledávání subjektů v RES upraveno zobrazování subjektů v mapě (došlo k technologické změně na serveru Mapy.cz)
  • Oprava chyby při rychlém ukončení funkce vyhledávání subjektů v RES

UŽIVATELSKÉ PŘEHLEDY


Přidáno

  • Při importu šablony se předvyplní její název dle názvu souboru
  • Formuláře „Výběr položek pro výběr dat“ a „Výběr položek pro zobrazení výstupu“ mají nyní standardně zobrazené vyhledávací pole (Ctrl+F)
  • U sady dat Evidenta a Partnera byl přidán nový uzel parametrů „Údaje z RES“, které je možné zobrazit ve výstupu. 

    • Jedná se o parametry Typ zařízení a Povolené činnosti pro podporu ESG reportingu

ReUse


Přidáno

  • Optimalizována synchronizace položek z cloudu - zpracování dle data založení.

Změněno

  •  Pokud byl v cloudu nalezen rozpracovaný záznam, provedou se opakovaně pokusy o stažení s prodlevou, aby byl záznam kompletní. Pokud záznam není v reálné době uložen, uloží se neúplný jako dosud.

SKLAD A OBCHOD


Změněno

  • Oprava nefunkčního automatického tisku skladového dokladu při "dovážení", tj. dokončení vážení metodou příjezd/odjezd u všech položek skladového dokladu.