Přejít na konec metadat
Přejít na začátek metadat

Prohlížíte starou verzi této stránky. Zobrazit aktuální verzi.

Porovnat s aktuální Zobrazit historii stránky

« Předchozí Verze 60 Další »

1. Jakým způsobem aplikaci nainstaluji?

Instalační sadu produktu IS ENVITA stáhnete z webových stránek společnosti INISOFT s.r.o. - https://www.inisoft.cz/podpora-a-download. Stažený soubor spustíte a budete postupovat dle pokynů na obrazovce.

Detailní postup instalace včetně rozlišení lokální a síťové verze naleznete na stránce Instalace a přeinstalace programu ENVITA.

2. Co je to registrace produktu?

Po instalaci produktu je potřeba provést registraci, která zajišťuje uvedení aplikace do produktivního používání dle zakoupené licence (moduly, počet uživatelů, rozsah evidence). Rozlišujeme registraci databáze - je provedeno pouze jednou, a registraci klientských stanic - je provedeno dle počtu zakoupených licencí. 

Popis registrace je uveden na stránce Registrace programu ENVITA.

3. Na jakém typu SQL serveru aplikace může běžet?

IS ENVITA využívá pro svůj běh databázový systém Microsoft SQL Server. Dostupné varianty:

MS SQL Server

MS SQL Server Express

MS SQL Server Express LocalDB - je součástí instalační sady IS ENVITA

 

Minimální požadavky jsou uvedeny na stránce Instalace a přeinstalace programu ENVITA.

4. Mohu si přizpůsobit aplikaci svým požadavkům?

Ano, IS ENVITA obsahuje volbu Nastavení, kde si můžete přizpůsobit vzhled a chování aplikace dle svých potřeb.

 

Více informací se dozvíte v manuálu na stránce Nastavení.

1. Kdo je Evident?

Evident je subjekt, pro kterého se vede evidence (například odpadů, autovraků nebo přepravy nebezpečných odpadů). Provozovna musí být založena v evidenci subjektů a následně může být vybrána jako evident. Počet evidentů (tedy počet vedených evidencí) nesmí přesáhnout počet zakoupených evidencí.

2. Jaký je rozdíl mezi typy Zahraniční subjekt a Subjekt bez IČO?

Pokud vyvážíte odpad za hranice ČR nebo jej naopak dovážíte, pak musíte použít typ subjektu Zahraniční subjekt. Na to jsou vázány i odpovídající kódy nakládání (dovoz a vývoz, stát EU a mimo EU).

Pokud zahraniční subjekt podniká na území ČR a produkuje zde odpady, pak bude v průběžné evidenci vystupovat jako Subjekt bez IČO, u kterého uvedete stát, ve kterém má sídlo. Adresa provozovny ale bude na území ČR, kde s odpady nakládá.

 

Více informací o práci se subjekty se dozvíte v manuálu na stránce Subjekty.

3. Co znamená zkratka ZÚJ?

Zkratka ZÚJ znamená Základní územní jednotka, což je nejzákladnější členění území ČR (již se dále nečlení). Někdy se používá i zkratka IČZÚJ nebo NUTS5 nebo také LAU2 (vše má stejný význam).

V evidenci odpadů znamená místo, kde je s odpadem nakládáno. Neuvádí se tedy například u občanů, kde má bydliště, ale odkud odpad přivezl. Při zadávání můžete využít funkce Našeptávač

1. Musím zadávat obě dávky - jak AN3, tak i A00?

V nastavení programu lze určit, zda se má automaticky generovat tzv. párová dávka. To znamená, že jako původce zadáváte pouze předání odpadu oprávněné osobě (kód nakládání AN3) a program zároveň vytvoří totožnou dávku vzniku odpadu (kód nakládání A00).

Pokud jste původce odpadů (odpad vám vzniká a předáváte jej oprávněné osobě), tak si spusťte volbu Nastavení, přejděte na položku Evidence odpadů, kde zadejte do pole Předvyplnit kód nakládání hodnotu AN3. Následně se přesuňte na položku Evidence odpadů / Párové dávky, v sekci Po zadání mínusové dávky odpadu generovat plusovou dávku odpadu zaškrtněte Aplikovat pro Axx a zadejte, resp. vyberte hodnotu 00.

1. Mohu si vytvořit nebo změnit heslo, i když jsem obyčejný uživatel?

Ano, každý přihlášený uživatel má možnost změnit své heslo, kterým se přihlašuje do programu. Obdobně má jakýkoliv uživatel možnost si heslo vytvořit.

Na záložce ENVITA vyberte v sekci Uživatelé a práva volbu Změna hesla. V zobrazeném okně zadejte Původní heslo (pokud se jedná o změnu hesla) a pak zadejte heslo nové. To musíte pro kontrolu před uložením zapsat ještě jednou.

2. Zapomněl jsem přihlašovací údaje, co mám dělat?

V případě, že se nemůžete přihlásit do programu z důvodu špatně zadaného uživatelského jména nebo hesla, musíte kontaktovat Vašeho správce programu, který má administrátorská práva. Ten může pomocí volby Správa uživatelů na záložce ENVITA vybrat na daném uživateli volbu Upravit, původní heslo smazat a nastavit nové.

Otázky a odpovědi týkající se přechodu z programu EVI 8 na IS ENVITA naleznete na stránce FAQ - Nejčastější dotazy a odpovědi.

 

Pokud jste nenašli odpověď, napište nám (klikněte pro zobrazení formuláře) ...

Type
ID
E-mail
Name
Phone
Subject

 

  • Žádné štítky