Z dôvodu zmien v mechanizme zapamätania si otvorených záložiek dôjde k uzavretiu všetkých otvorených záložiek, bude teda nutné si využívané záložky znovu otvoriť.
Pridané
Přidána podpora automatické zálohy databáze při ukončení aplikace. Při spuštění aplikace je uživatel upozorněn, že není nastaveno chování zálohování databáze v nastavení aplikace. Uživatel je při startu upozorňován do té doby, než v nastavení zvolí jednu z možností zálohování. Možností je i nezálohovat, která je pro případy, kdy se o zálohu databáze, nebo celého databázového serveru stará IT oddělení v dané společnosti. Nastavení zálohování může provést v aplikaci pouze uživatel s právy administrátora.
Přidána možnost zadání dotazu v systému Helpdesk společnosti INISOFT s.r.o. přímo z programu. V pásu karet ENVITA se nově pod tlačítkem "Napište nám Helpdesk" zobrazí formulář s editorem, kterým je možné napsat požadavek včetně možnosti přiložení logů aplikace, databáze a dalších ručně přiložených souborů. Současně dochází i k přiložení informací o konfiguraci aplikace a počítače. Odeslání těchto informací musí uživatel potvrdit a tyto doprovodné odesílané informace lze v programu i zobrazit.
Kontakty lze nově přiřazovat i k dalším typům subjektů - Občan, Zahraniční subjekt, Občane obce,
Před provedením ruční obnovy dat ze zálohy je provedena automatická záloha aktuální databáze. V případě, že si uživatel obnoví nevhodnou zálohu nepřijde tak o aktuální stav databáze.
Zamezení přepsání existující databáze novou ze zálohy v případě neoprávněného neodborného zásahu do konfiguračního souboru aplikace. V případě provozu aplikace na SQL Server Express LocalDB.
Aplikace při startu kontroluje, zda jsou načteny některé její části z jiného, než výchozího umístění. Pokud je detekována komplikace, je uživatel při startu upozorněn na případné možné problémy s během aplikace a vyzván ke kontaktování podpory. Například pomocí nového formuláře Helpdesk. Uživateli je umožněno spuštění a používání programu.
Soubory aplikace jsou nově rozřazeny do adresářové struktury a nejsou tedy již všechny soubory aplikace v jednom nepřehledném adresáři.
Zmenene
Optimalizovali jsme rychlost startu aplikace pomocí generátoru nativních bitových kopií (Ngen.exe).
Komunikace aplikace s podpůrnými komponentami jako je registrace, kontrola dostupnosti novější licence nebo Helpdesk je nově směrována z původní URL *.inisoft.cz na URL *.inisoft.sk.
Vylepšena kontrola dostatečných práv na SQL serveru před zahájením upgrade databáze pro bezproblémový průběh aktualizace.
Upraveno ukládání formuláře, nyní po jakékoli změně dat na formuláři dojde k aktivaci tlačítka pro uložení změn.
Upravena detekce dostupnosti protokolu TLS 1.2 poskytujícího možnost zabezpečené komunikace na Internetu. Nově rozlišuje zda TLS 1.2 není na PC vůbec dostupný, nebo zda je jen v konfiguraci počítače vypnutý. Bez aktivního TLS 1.2 aplikace nemůže komunikovat na internetu se svým okolím (Registrace, Helpdesk). Kontrola je realizována při spuštění instalátoru i při každém spuštění aplikace.
V modálním režimu aplikace byla zrušena možnost minimalizace oken vyvolaných z aplikace . Aplikace v modálním režimu pracuje pouze s aktuálním oknem, které zamkne všechny ostatní. Při minimalizaci aktuálního okna docházelo k uživatelsky nepřehledné situaci, kdy uživatel nemusel vždy intuitivně nalézt správně místo v aplikaci, kde provede maximalizaci okna, aby mohl dále pracovat.
Upravena možnost mazání uživatelské skupiny. Uživatelská skupina lze smazat po potvrzení příslušného upozornění před samotným mazáním.
Opraveno chování při odesílání logů aplikace, kdy docházelo k chybnému doplnění cesty k uživatelským souborům (adresář TEMP). Nyní se proměnná pro cestu k uživatelskému adresáři TEMP doplňuje z jiné proměnné v systému.
Optimalizace kontroly oprávnění aktuálního uživatele při otevírání zapamatovaných záložek včetně revize zapamatovaných hodnot, které se při startu znovu aplikují. Při aktualizaci programu se veškeré otevřené záložky zavřou.
Optimalizace aplikace v případě provozu na databázovém serveru typu LocalDB. V okamžiku dlouhé nečinnosti došlo k odpojení od databáze s následným chybovým hlášením. Nyní se již odpojení při nečinnosti ENVITA nerealizuje.
Upraven vzhled instalátoru pro správné zobrazení potvrzení licenčních podmínek.
Instalace potřebných fontů z rodiny fontů Roboto se nově provádí v tichém režimu. Licenční ujednání pro příslušné fonty je nově součástí aplikace ENVITA a již se samostatně nepotvrzuje při instalaci.
Při instalaci aplikace dochází k zápisu logů do stejného adresáře jako je aplikace ENIVTA a i nástroj pro aktualizaci databáze. Umístění společných logů je C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\INISOFT s.r.o\IsEnvita\Logs Současně se mění název instalačního logu na ISEnvitaInstall_YYYY-MM-DD_hh-mm-ss.log.
Oprava chování při změně pole ZÚJ u fyzické osoby a následné volbě neměnit Obec a PSČ došlo i tak k automatické změně.
IMPORT
Pridané
Lze importovat kontaktní údaje o subjektu (tel, fax, e-mail a url).
Ve správě importů je nová možnost zobrazit zpětně log proběhlého importu.
Do xsd byly přidány definice následujících možností:
Zadat seznam dávek z minulého importu, které se mají smazat. Definice v <OdpadyStorno>. Posléze je možné naimportovat hodnotu novu (aktualizace dávky) nebo žádnou (storno dávky).
Zadat popis Zařízení/Skládky, které se naimportuje.
K Zařízení lze importovat číselník výrobků a materiálů, které vznikají na zařízení. Dále pak evidenci vzniklých materiálů a výrobků na zařízení.
Ke skládce lze importovat roční údaje o skládce.
Pozn.: Tyto údaje lze zatím pouze zadat do xml, importní funkce se vyvíjejí a budou obsahem další verze.
Zmenené
Upraveno XSD - spojeno do jednoho definičního souboru IniTransferSk.xsd (místo původních 3).
Změněna verze importu na 1.0.2.0. To znamená, že při importu souboru vytvořeném podle předchozí verze bude zobrazeno upozornění.
V XSD jsou nadefinovány maximální možné délky textových elementů.
Zrušen výpis chyb z kontroly importovaného XML proti definičnímu XSD. Je ohlášen pouze nesoulad.
Statutární zástupce a Odpovědná osoba se zadávají do tabulky <ParametrySubjektu>.
Při synchronizaci subjektů podle zdrojového systému se kontroluje pouze KodSynchro jako unikátního identifikátoru subjektu. Je zrušena spojitost na Sign.
Pro činnost M se u kódů nakládání PS a SVZ rozlišuje, jestli jsou s partnerem nebo bez partnera.
Importní soubor obsahující stejné hodnoty v <Sign> a <IdentifikatorExportu>, jsou data z předchozího importu automaticky smazány včetně partnerské evidence.
Ve správě importu lze zobrazit subjekty (evidenty), kterým se z označeného importu vygenerovala partnerská evidence.
ILNO
Pridané
Přidání možnosti evidence pro více evidentů
Přidání možnosti kopírovat ILNO více evidentům.
Přidán nový tisk ILNO více evidentům aniž by bylo nutné ILNO pro jednotlivé evidenty zakládat.
Zmenené
Úpravy v tisku ILNO na 1 a 2 strany. Doplněno upozornění, že na 1 stranu se vše nevejde s doporučením používat tisk na 2 strany.
SKLAD A OBCHOD
Pridané
Přidáno zaokrouhlování hotovostních plateb od 1.7.2022 na 0,05 EUR (v souladu se změnou legislativy).
Přidána možnost definovat a tisknout vlastní text na dokladech v režimu přenesení daňové povinnosti (PDP).
Přidána funkcionalita pro tárování vozů a využití táry na skladových dokladech - nastavuje se v konfiguraci pravidel pro vážení.
automatické nebo ruční dosazování táry na skladový doklad
automatická nebo ruční aktualizace táry vozu podle skladového dokladu
Přidána možnost uloženískladového dokladu, jehož položka má vyplněnou pouze hmotnost "na odjezdu".
Zmenené
Optimalizace rychlosti při práci se skladovými položkami - především při výběru skladové položky na skladových dokladech.
Modul Fakturace - opraveno určení daňového režimu (běžný režim s DPH) při fakturaci zahraničnímu partnerovi (firmě) a výskytu položek v režimu přenesení daňové povinnosti.
Modul Fakturace - opraven chybný překlad na formuláři pro tvorbu faktury.
Odebrána možnost použití způsobu úhrady "za hotové" na skladových dokladech, kde partnerem je zahraniční subjekt (firma).
Opraveno uplatňování zákazu čtení v agendě Skladové položky.
Opraveno otevírání formuláře pro opravu chybějících kódů nakládání odběratelů v rámci kontroly před převodem do evidence odpadů.
VÁŽNE LÍSTKY
Pridané
funkcionalita pro tárování vozů a využití táry na vážních lístcích. Nastavení - v konfiguraci pravidel vážení:
automatické nebo ruční dosazování táry na vážní lístek
automatická nebo ruční aktualizace táry vozu podle vážního lístku