Přejít na konec metadat
Přejít na začátek metadat
Video
 Klikněte pro zobrazení videa, které Vás seznámí s novinkami ve verzi

Video v plném rozlišení lze spustit na samostatné stránce po kliknutí na název videa nebo logo Youtube v okně přehrávače.

 

 


Přidáno

  • Subjekty
    • K subjektům typu Občan - fyzická osoba je nyní možné zadat a evidovat více průkazů (dokladů totožnosti)
      • zadává se v agendě Subjekty / záložka Průkazy,
      • možnost nastavit výchozí průkaz i aktivní průkaz(y),
      • vyhledávání subjektů pomocí čísla průkazu (ve výběrovém číselníku subjektů a "našeptávači" v poli pro subjekt na formulářích) probíhá pouze nad aktivními průkazy,
      • pokud není číslo průkazu uloženo na evidenčním záznamu (daná agenda uložení nepodporuje), použije se výchozí číslo průkazu pro daný subjekt.
    • Na formulář subjektu přidána možnost editovat Synchronizační kód, který slouží k přednostnímu párování a určování duplicity subjektů při importu. Jedná se o identifikátor externího systému.
    • Výběrový číselník subjektů rozšířen o sloupec se štítky
  • Evidenti
    • Možnost hromadně vložit označené subjekty do evidentů.
    • Na editační formulář evidenta odpadů přidáno tlačítko pro nastavení parametrů pro ohlašování do ISPOP.
    • Odpady - V případě registrovaného modulu Elektroodpady nebo Autovraky se zobrazuje sloupec Evidence informující o typu evidence (Odpady, Autovraky, Elektroodpady).
    • Odpady - v menu Kontroly jsou nově dostupné dva přehledy Ohlašovací povinnosti Evidenti a Ohlašovací povinnosti Partneři (z dávek převzetí). 
  • Export dat
    • Přidány nové volby rozsahu exportu (mj. možnost exportu evidence odpadů za více evidentů).
    • Přidána možnost exportovat kontakty.
    • Přidán export EKO-KOM atributů (zapojené firmy a obce, instalované nádoby, atributy dávek odpadů) ve formátu XML.
    • Přidána možnost exportovat štítky subjektů, kontaktů a odpadů.
  • Napojení správy uživatelů a skupin uživatelů na službu Active Directory
  • Možnost nastavení práv pro číselník Kontakty.
  • Nastavení připojení k databázi se nově ukládá do souboru IniApp.config, který nemusí být ve shodné složce jako program. Při aktualizaci dojde automaticky k přesun nastavení připojení k databázi z původního ISEnvita.exe.config do IniApp.config.
  • Spouštění aplikace s parametrem
    • parametr -config "Cesta k IniAppConfigu".  Toto umožňuje jednu instalovanou aplikaci ENIVTA spouštět s připojením k rozdílným databázím. Lze vytvořit více samostatných konfiguračních souborů s různými cestami k databázi.
    • parametr -Uid "UID číslo registrace". Toto umožňuje při spuštění aplikace automatický výběr registrace (licence), pokud je v jedné databázi více registrovaných licencí. 
  • Registrace - Správa klientů - seznam registrovaných klientů nově zobrazuje sloupec Jméno uživatele, pro lepší přehled ve vydaných registracích.
  • HelpDesk - pokud při startu aplikace dojde k chybě, například chybně aktualizovaná databáze, nevalidní integrita subjektů atd., je nově nabízený dialog obohacen o možnost zaslat ticket do HelpDesk systému včetně funkcí pro přiložení logů, databáze či jiných příloh.
  • Aktualizace - aktualizace nešla spustit, pokud uživatel na serveru MS SQL neměl právo BACKUP DATABASE a/nebo BACKUP LOG. Nově se zobrazuje pouze varování, že nedojde k záloze databáze a zda chce uživatel zadat jiné přihlašovací údaje / Pokračovat bez vytvoření zálohy / Exportovat nástroj DB Updater / Konec.

Změněno

  • Subjekty
    • Kopie subjektu s vyplněným číslem průkazu vyplnila do formuláře číslo a typ průkazu, ale po uložení se toto do databáze neuložilo. Zároveň se při změně průkazu a typu průkazu editoval původní zdrojový záznam.
    • Detail subjektu a jeho záložky s kontakty nyní funguje tak, že se data nenačítají do záložek, pokud záložka není vybrána. Nedochází tedy ke zbytečným dotazům na data, která nejsou zobrazena.
    • Funkce Výskyt subjektu zobrazuje data dle nastaveného období.
    • Úprava validace dat při uložení zahraničního subjektu.
  • Evidenti
    • Optimalizace rychlosti zobrazení dat při výpočtu počtu záznamů (Odpady, OLPNO).
    • Do zobrazovaného sloupce počet záznamů se počítaly záznamy s datem o den vyšším než nastavené období.
    • Výběr velkého počtu evidentů pro potřeby přehledů při následném zobrazení výsledku havaroval. Nově je výběr omezen na 500 evidentů. V případě použití většího počtu evidentů je zobrazena informační hláška.
    • V některých případech při přidání štítku k evidentovi mohlo dojít k chybové hlášce.
    • Odpady - Po hromadném smazání dat neproběhla obnova zobrazených záznamů.
    • Odpady - zrychlení hromadného smazání odpadů za evidenta na databázích s velkým objemem dat.
  • Oprávnění uživatelů
    • Nastavení oprávnění skupin - nově je seznam dostupných modulů pro nastavování práv zobrazen dle registrace licence, nikoliv registrace klienta. Jsou tedy dostupné všechny agendy, které jsou obsažené v licenci.
    • Nastavení oprávnění skupin - zrušena varující hláška o nebezpečí při nastavování práv.
  • Přehled dat
    • Optimalizace rychlosti zobrazení dat.
    • Po smazání záznamu v přehledu dat libovolné agendy zůstává kurzor na stejném řádku, tedy obvykle následující záznam (nepřesouvá se na začátek seznamu).
    • Při opětovném načítání dat do přehledu záznamů se obsah gridu vyprázdní, znepřístupní se (nejde kliknout) všechna tlačítka v menu a během čekání na data se v levém horním rohu zobrazuje ikona načítání dat.
    • Pokud dojde k výběru záznamů pomocí zaškrtávacího pole a následnému omezení zobrazení dat filtrem, pak je při použití hromadné funkce zobrazena informační hláška, že nebudou použity záznamy, které nejsou zobrazeny.
  • Komunální odpady - opraven import dat z EVI 8 za rok 2022 pro potřeby vytvoření Oznámení obcím.

  • Náhled tisku - úprava pořadí a vzhledu ovládacích prvků.
  • Úprava zobrazování otevřených informačních oken po minimalizaci aplikace.
  • Active Directory 
    • Nastavení v parametrech programu pro zvolení typu přihlašování je nově dostupné pouze uživatelům, kteří jsou členy skupiny Administrátor.
    • Načtení skupin a uživatelů z AD do gridu nenačítalo více jak 1000 položek.
  • Instalace programu, resp. MS SQL LocalDB  - upravena detekce velikosti alokační jednotky disku pro Windows 11

  • Přehledy s podporou označování - úprava použití funkce Obnovit - pokud byl nad označovacím sloupcem aktivní filtr, při použití funkce Obnovit docházelo k samovolnému skrývání a označování některých záznamů

  • Nastavení období - Opraveno, aby se po výběru konkrétního období okno ihned zavřelo 


ODPADY


Přidáno

  • Dávky odpadů
    • V aplikaci byl oddělen způsob zobrazení dat pro práci za jednoho a více evidentů. Nyní první tři ikony v menu, tedy Odpady, Karta odpadů a Partneři slouží pro práci s daty. Tedy zadávání, mazání, editaci a to vždy za jednoho zvoleného evidenta. Nově je v menu položka Přehledy za evidenty. Pomocí ní lze docílit pohledu na data za více evidentů, vykazovacích celků nebo sídel. Záložky vyvolané z přehledů mají v názvu slovo Přehled a jsou tak rozeznatelné od záložek pro práci s daty. 

    • Převod zůstatků do nového roku - v agendách Karta odpadů  a Evidenti je dostupná nová funkce v menu Ostatní operace. Funkce slouží jak k přehledu zůstatků a počátku za provozovnu, vykazovací celek nebo IČO, tak k tvorbě zůstatků a počátků na konci a začátku roku. V přehledu se zobrazují jen katalogová čísla, která mají za daný evidenční rok nenulovou bilanci nebo evidovaný zůstatek nebo počátek v následujícím roce. S modulem Hromadné operace odpady lze provádět převod hromadně za více evidencí.
    • Každá dávka, která je vytvořena jako partnerská nebo párová, v sobě nese informaci z jaké zdrojové dávky vznikla. Při následné její editaci nebo mazání je uživatel upozorněn. Pokud je editována zdrojová dávka, také dochází k upozornění. Při mazání zdrojové dávky je zobrazen i dotaz na smazání souvisejících dávek. 
      • Po stisknutí pravého tlačítka myši je v přehledu odpadů dostupná funkce pro kontrolu vygenerovaných dávek s možností nápravy - úprava hmotnosti dle zdrojové dávky. 
    • Mazání dávky převedené z modulu OLPNO je provázeno upozorňující hláškou
  • Dávka odpadu ze šablony
    • Ve formuláři lze přidat nepovinné položky. Daná položka se přidá jak do editačního pole, tak do nastavení pro hromadné vyplnění konstantní hodnotu. 
    • Nastavení formuláře, tedy výběr dalších položek i přednastavení hodnot lze uložit jako šablonu s vlastním názvem.
    • V parametrech programu lze nastavit výchozí šablonu po otevření formuláře.
  • Hromadné operace
    • Přidána možnost hromadně generovat partnerskou evidenci.
    • Ve funkci Výskyt subjektu v přehledu Odpady / Partner přidána možnost spustit generování partnerské evidence přímo konkrétnímu subjektu.
    • Revize hromadných operací nad daty se specifickými atributy (EKO-KOM, Autovraky, Elektroodpady, ....). Nově dochází k validaci a upozornění uživatele, že o některé údaje změnou přijde. Například kopie dat s údaji EKO-KOM k subjektu, který není evidentem EKO-KOM apod. 
    • V případě, kdy hromadná operace trvala nad větším počet záznamů delší dobu, bylo pořád aktivní tlačítko OK na formuláři a opakovaným stisknutím se provedla duplicitní akce.
  • Oznámení obcím o převzatých komunálních odpadech od občanů
    • Přidána funkce pro převod dat z průběžné evidence odpadů do souhrnné evidence komunálních odpadů
      • pro jednoho nebo více evidentů,
      • součástí funkce je nástroj pro porovnání evidencí a oprava/doplnění stavu v evidenci KO.
    • Přidáno upozorňování na evidence, které byly změněny po odeslání Oznámení obcím.
    • Číselník odpadů pro výběr kódů při pořizování evidenčních záznamů je omezen pouze na odpovídající položky (komunální odpady).
  • Hlášení do ISPOP
    • Přidány kontroly dat před hlášením za rok 2022
    • Upozornění: Vytvoření hlášení za rok 2022 bude dostupné až po vydání nové verze ISPOP.
  • Zapracován výkaz pro Český statistický úřad za rok 2022 - Odp 5-01 Roční výkaz o odpadech a druhotných surovinách.
  • Elektroodpady
    • S příslušným modulem lze nastavit typ evidence dle požadavků přílohy č. 8 vyhlášky 352/2005 Sb. Upozornění !!! Je potřeba znovu provést registraci licence případně i klienta pro zpřístupnění modulu.
    • Nastavení typu evidenta lze až od roku 2023 (nastavení období v programu).
    • Změna typu evidence se provádí v agendě hlášení / parametry pro hlášení. 
    • Při ručním pořizování dávek odpadů je na formuláři dávky odpadu položka Skupina elektroodpaduDle kombinace katalogového čísla a kódu nakládání je položka při pořízení dávky odpadu viditelná nebo povinná. 
    • Tisk průběžné evidence tiskne formulář v rozsahu vyhlášky č. 352/2005 Sb.
  • Autovraky
    • S příslušným modulem lze nastavit typ evidence dle požadavků přílohy č.4 vyhlášky 352/2008 Sb.
    • Nastavení typu evidenta lze až od roku 2023 (nastavení období v programu).
    • Změna typu evidence se provádí v agendě hlášení / parametry pro hlášení.  
    • Při ručním pořizování dávek odpadů je na formuláři dávky odpadu samostatná záložka s údaji:
      • Vybraný / Ostatní autovrak
      • Tovární značka
      • Počet kusů autovraků
      • Vznik ze zpracování autovraku
    • Dle kombinace katalogového čísla a kódu nakládání jsou dané položky při pořízení dávky odpadu viditelné nebo povinné. 
    • Tisk průběžné evidence tiskne formulář v rozsahu vyhlášky č. 352/2008 Sb.
  • Partnerské sestavy
    • S příslušným modulem lze vytvářet partnerské sestavy za vybrané partnery ze všech evidencí odpadů. Partnery i evidenty je možné omezit následujícím rozsahem: za provozovnu, za vykazovací celek, nebo za sídlo (IČO). Přehledy také umožňují sumarizovat odpady v rámci daného období a nastavených rozsahů.
    • Nová tisková sestava "Partneři s odpady evidenta", která tiskne partnerské sestavy dle nastavených rozsahů a filtrů. 
    • Upozornění: V další verzi bude zpracován export partnerských sestav (PDF, XLS) a jejich odeslání emailem včetně hromadného.

Změněno

  • Volby Karta odpadů a Nový odpad z rozdílu již nevytváří párovou dávku nastavenou v parametrech. 
  • Přeuspořádání menu Hromadné operace - funkce za označené odpady jsou umístěny v samostatné sekci.
  • Úprava reakce na nastavení práv a hromadných operací ve funkci Nový odpad ze šablony
    • pokud je odepřeno právo vytvářet záznamy, jsou nedostupné akce Vložit odpady ze schránky, Vložit odpady jinak,
    • pokud je odepřeno právo mazat záznamy, je nedostupná akce Smazat zobrazené dávky,
    • pokud je odepřeno právo měnit záznamy, je nedostupná akce U zobrazených odpadů hromadně změnit
  • Tisk průběžné evidence - upraven vzhled tiskové sestavy.
  • Parametry pro hlášení v rozsahu listu č. 1 jsou nově samostatné pro každý evidenční rok. Při prvním startu aplikace v novém roce se vždy aktuální parametry z předchozího roku překopírují do aktuálního roku. Zároveň při editaci parametrů v roku předcházejícímu aktuálnímu datu se upravené parametry aktualizují v aktuálním roce.
  • Tisk průběžné evidence z agendy Evidenti nectil nastavené období a tisknul data za celý rok.
  • Karta odpadů - funkce Nový z označených +/- rozdílu aplikovala uložené šablony pro formulář.
  • Nešlo spustit Kontroly INISOFT (před tvorbou hlášení) za rok 2022 přímou volnou, šlo jen volbou Tisk hlášení.
  • Převod a přehled zůstatků na konci roku - v případě hromadného převodu, pokud je vybráno více odpadů, tak i když je u některých mínusová bilance, tak se znovu generovalo C00. Nyní se pouze připočítá množství k již existující dávce C00.
  • Upraveno zobrazení číselníku Evidenti odpady -  v některých případech se mohl seznam subjektů zobrazit duplikovaný při nastavení období na rok 2023.
  • Upraveno načítání parametrů hlášení za rok 2022.

 

IMPORT


Přidáno

  • Přidána volba v importu pro režim aktualizace existujících subjektů.
  • Přidána volba ponechání/smazání dat po přerušení importu uživatelem.
  • Přidána možnost importovat subjekty bez řádně vyplněné ZÚJ a její individuální nebo hromadné opravy/doplnění pomocí funkce v náhledu importovaných dat.
  • Přidána možnost mazání označených záznamů v náhledu importovaných dat.
  • Přidán import EKO-KOM atributů (zapojené firmy a obce, instalované nádoby, atributy dávek odpadů) ve formátu XML.

Změněno

  • Upravena reakce na rozpor kódu nakládání s partnerem při importu dávek odpadů.
  • Upraven XML datový standard, aby byl v souladu s omezeními při ručním zadávání dat v ISE.
  • Opraveno mazání evidence odpadů při importu dat za období, za které již v databázi existují dávky odpadů. Správně se vyhodnocuje evident, jehož data se importují.

 

RES Plus


Přidáno

  • Funkce kontroly subjektů dle RES je spouštěna automaticky po výběru.

Změněno

  • Opraveno zobrazování adresy u obchodníků a mobilních zařízeních ve vyhledávání v RES na záložce Výsledek.
  • Opravena dostupnost funkcí pro kopírování dat po stisknutí pravého tlačítka myši při vyhledání v RES na záložce Výsledek. 

 

ZPO / PIO


Přidáno

  • Funkce Přijaté ZP/PIO umožňuje nově provádět kopie více evidentům.

  • V názvu sekce 2d) přidán text "... resp. hodnocení odborným úsudkem". 

Změněno

  • Ve vystavených a přijatých ZPO/PIO pro více evidentů nefungoval správně parametr programu  "automatický výběr evidenta".
  • Upraven formát stránky tisku.
  • Upraven tisk delšího názvu, který se nově zalamuje do dalšího řádku a již není useknutý.


ILNO


Přidáno

  • V případě, že je vyplněno upřesnění odpadu, tak se nově tiskne za název odpadu oddělený lomítkem. Příslušně v tiskové sestavě byl upraven název sekce "Název odpadu" na "Název odpadu / upřesnění".

Změněno

  • Tisková sestava na 1 stranu upravena na dynamickou tiskovou sestavu. Tedy nejedná se o pevný vzor, do kterého se nemusel text v jednotlivých položkách vejít celý. Nově se výška jednotlivých položek řídí obsahem. Tedy výška vytištěného ILNO není pokaždé stejná, ale vždy se vytiskne veškerý obsah. Zároveň byla zrušena varovná hláška při tisku na 1 stranu s informací, že mohou být některé texty delší a nevejdou se do výsledné sestavy.
  • Úprava textů v tisku ILNO:
    • Policie na Policie ČR.
    • Hasičský záchranný sbor na Hasičský záchranný sbor ČR.
    • Jednotné číslo tísňového volání na Jednotné evropské číslo tísňového volání.
  • V případě registrovaného modulu OLPNO je nově v sekci ADR dostupná položka Technický název. Tato hodnota se použije pro Technický název pro přepravní doklad ADR v modulu OLPNO.
  • Tisk štítků pro označení sběrových prostředků - jen povinné údaje - pro A4 na šířku - upraveno, aby se vešla i třetí sada grafických symbolů.
  • Tisk štítků pro označení sběrových prostředků - jen povinné údaje - pro A4 na výšku - pokud ILNO obsahuje více než 6 grafických symbolů, zobrazí se okno s informací  "Některé grafické symboly nemohou být, z důvodu nedostatku místa na štítku, vytištěny. Doporučujeme použít tisk štítku A4 na šířku.".
  • Opravena kontrola registrovaného počtu evidencí ILNO

 

OLPNO


Přidáno

  • Přidána komunikace s novou verzí webové služby SEPNO ver. 1.5.0 (soulad s legislativou platnou od 1. 1. 2023)
    • u vyjmenovaných katalogových čísel je umožněn výběr kategorie O (ostatní odpad). včetně převodu do evidence odpadů - týká se ohlašování neupravených kalů do SEPNO dle §67 odst. 2, zákona č. 541/2020 Sb.
      • seznam katalogových čísel: 19 08 05, 02 02 04, 02 03 05, 02 04 03, 02 05 02, 02 06 03, 02 07 05
    • byla přidána podpora zařízení typu sklad u původce (zařízení dle bodu 12 přílohy č. 4 zákona č. 541/2020 Sb.) s přiděleným identifikátorem začínajícím "CS" 
      • s kontrolou a upozorněním na použití pouze odpadů kategorie O (ostatní odpad)
    • byl aplikován zákaz použít v roli příjemce subjekt s IČP nebo interním IČP
    • byla nastavena nová URL adresa webové služby SEPNO (verze 1.5.0): https://ws.sepno.cz/ver01_05/Sepno_t.svc
  • Přidána podpora upřesnění na odpadech OLPNO - možnost zadat upřesnění odpadu (ručně nebo výběrem z číselníku) s adekvátním převodem do evidence odpadů
    • výběr z číselníku upřesnění vyžaduje registraci modulu Odpady
  • Přidána záložka Evidence odpadů z OLPNO zobrazující záznamy vytvořené z daného OLPNO v evidenci odpadů, vč. možnosti upravit nebo smazat.
  • Přidán zákaz mazání OLPNO s vygenerovanou evidencí odpadů.
  • Přidána funkce pro smazání evidence odpadů (daného OLPNO) po stornování OLPNO.
  • Přidána možnost tisku údaje Poznámka na OLPNO - nový parametr v nastavení tisku OLPNO.
  • Přidána kontrola na korektní nastavení atributu "činnost na území" u odesílatele a místa nakládky ve vztahu k nastavenému typu odesílatele na OLPNO.
  • U OLPNO s typem odesílatele 3 a 4 (činnost na území) se automaticky dosazuje kód ORP podle odesílatele.
  • Přidána možnost dosazovat na odpady OLPNO údaje ADR ze šablon ILNO.
  • Při dosazování ADR údajů z ILNO se přenáší také technický název (nový údaj přidaný na ILNO a využívaný při tisku ADR dokladu (jako rozšíření oficiálního pojmenování dle ADR).
  • Přidána nepovinná kontrola na shodu se SEPNO před převodem do evidence odpadů.
  • U OLPNO s typem odesílatele 3 a 4 (činnost na území) přidána možnost (tlačítko) na dosazení místa nakládky podle odesílatele.
  • Přidána funkce na propojení účastníka OLPNO s číselníkem subjektů, kterou lze využít při tvorbě evidence odpadů z OLPNO stažených ze SEPNO. Přidáno tlačítko Vytvořit nový subjekt, které dosadí do formuláře subjektu údaje z propojovaného účastníka.

Změněno

  • Úprava tiskové sestavy (tisk OLPNO) - upraveno do obsahového souladu s legislativní předlohou platnou od 1. 1. 2023 (viz Příloha č. 22 k vyhlášce č. 273/2021 Sb.)
  • Změna dosazování názvu účastníků OLPNO (odesílatel, příjemce, místo nakládky) - přidán parametr (sekce OLPNO / Zadávání/dosazování), který umožňuje nastavit dosazování názvu
    • podle názvu firmy (výchozí, ve shodě s legislativou - Příloha č. 22 vyhlášky č. 273/2021 Sb.) 
    • podle názvu provozovny (toto bylo dosavadní nastavení)
  • Úprava rychlosti práce s daty v modulu. 

  • U OLPNO s typem odesílatele 3 a 4 (činnost na území) se adresa odesílatele dosazuje z vykazovacího celku, tj. z údajů subjektu pro hlášení o odpadech
  • Zákaz editace potvrzených OLPNO (bez otevření editačního formuláře) a jeho součástí byl nahrazen možností otevření editačního formuláře se zákazem uložení změn.
  • Indikace ve sloupci Výstraha odpovídají tomu, jak je nastaveno hlídání legislativních lhůt v parametrech OLPNO.
  • Optimalizována rychlost zobrazení dat. 

  • Přehled přeprav - opraveno chybné zobrazení indikace převodu dat do evidence odpadů

  • Porovnání evidencí OLPNO x SEPNO - opravena chyba, která způsobovala, že z okna výsledků nebylo možné stáhnout OLPNO, které již je v evidenci partnera.

  • Kontrola shody OLPNO se SEPNO - dotaz na kontrolu shody se nezobrazuje u OLPNO, která se neohlašují do SEPNO.

  • Tvorba evidence odpadů - opravena chyba při synchronizaci dle SEPNO, která zobrazovala upozornění na rozdílnou ZÚJ evidenta.

  • Nastavení - přidána možnost vypnutí upozorňování při přidávání odpadů kategorie O (ostatní odpad) na OLPNO ohlašovaná do SEPNO.

  • Při převodu do evidence odpadů se přenáší i počet kusů.

  • Tisk dokladu o přepravě ostatních odpadů - slovo nebezpečný nahrazeno za ostatní v sekci nakládka.
  • Kontrola na zamezení duplicit IČOL v jedné evidenci.
  • Servisní funkce na vyhledání duplicit IČOL v jedné evidenci. 


AUTOVRAKY


Přidáno

  • Tisk potvrzení o převzetí podle vyhlášky č, 345/2021 Sb.

Změněno

  • Úpravy v tisku dodacího listu autovraku - doplněn název kategorie.
  • Oprava otevírání číselníku u přejímací osoby.
  • Funkce provozního deníku v případě, že nebyl registrován modul Odpady, byly nedostupné.

  • Automatické vyplnění přejímající osoby vyplnilo pouze jméno bez příjmení v případě nastavení v parametrech programu - Podle přihlášeného uživatele

  • Tisk potvrzení o převzetí autovraku
    • Přidána informace z jakého legislativního předpisu je formulář -  Příloha č. 3 k vyhlášce č. 345/2021 Sb.
    • Údaje o předávající osobě - přehození jména a příjmení
    • Zvětšení sekce chybějící části
    • Zvětšení rámečků pro podpis a razítko na konci potvrzení 
    • Údaje o předávající osobě - údaje v adrese (ulice, město, PSČ) odděleny čárkou
    • Opraveno plnění položky Datum převzetí - u autovraků typu Ostatní se datum netiskl
    • Pokud je autovrak odeslán, tak se tiskne "Datum v MAISOH: dd.mm.rrrr hh:mm"
    • Nastaven tisk formuláře dle nové legislativy i pro autovraky typu Ostatní. 
  • Tisk žádosti o vyřazení vozidla
    • Tisknou se kompletní informace o vlastníkovi 
  • Tisk plné moci
    • Tisk údaje Zmocnitel podle toho, co je vyplněno v Údajích o předávajícím
    • Tisk údaje Zmocněnce podle údajů evidenta.
  • Úprava ručního zadávání datumu, kdy při pomalém zadávání docházelo k špatnému zobrazení
  • Na formuláři upraven název položky na "Jméno a přímení" + naplnění z číselníku, aby pořadí odpovídalo tisku Potvrzení o převzetí autovraku
  • Tisk potvrzení o převzetí autovraku vypisoval datum odeslání do MA ISOH ve formátu měsíc/den/rok. Upraveno na den/měsíc/rok
  • Na formuláři pro zadání autovraku došlo ke zpřesnění popisů u položek pro hmotnost. Pro lepší vysvětlení, co které pole znamená, přidány ikony "i" s textovým vysvětlením.

 

ELEKTROODPADY


Přidáno

  • Přidány funkcionality pro modul Elektroodpady
    • Nastavení typu evidence dle požadavků přílohy č. 8 vyhlášky 352/2005 Sb. Upozornění !!! Je potřeba znovu provést registraci licence případně i klienta pro zpřístupnění modulu.
    • Nastavení typu evidenta lze provést až od roku 2023 - nastavení období v programu.
    • Změna typu evidence se provádí v agendě hlášení / parametry pro hlášení. 

 

EKO-KOM


Přidáno

  • Do přehledu provozoven přidán sloupec IČP/IČZ.

Změněno

  • Upraveny názvy kontrol pro výkazy za komunální odpady obce.
  • Upraveno vkládání údajů parametrů výkazů na sídle či provozovně.
  • Opravena chyba v živnostenském výkazu - záměna plnění individuální a svozovou firmou.
  • Upravena logika vkládání nádob do číselníku, nyní je možné vložit objem nádoby jen v celých litrech. Číselník je nyní přístupný pouze pro obce.
  • Drobné úpravy validací EKO-KOM na dávce odpadu.
  • Opravena chyba validace na typ sběru při založení párové dávky.
  • Ve výkazech upraven export názvu sídla/provozovny a adresy sídla/provozovny.

 

PARTNER


Přidáno

  • Přidány funkcionality pro modul Partner
    • Vytváření partnerských sestav za vybrané partnery ze všech evidencí odpadů
      • Partnery i evidenty je možné omezit následujícím rozsahem: za provozovnu, za vykazovací celek, nebo za sídlo (IČO). 
      • Přehledy také umožňují sumarizovat odpady v rámci daného období a nastavených rozsahů.
    • Nová tisková sestava "Partneři s odpady evidenta", která tiskne partnerské sestavy dle nastavených rozsahů a filtrů. 
    • Upozornění: V další verzi IS ENVITA bude zpracován export partnerských sestav (PDF, XLS) a jejich odeslání emailem včetně hromadného.