Přejít na konec metadat
Přejít na začátek metadat

Jestliže jste již naplnili všechny potřebné číselníky, můžete v programu zvolit z adresáře subjektů ty organizace nebo provozovny, u kterých se bude vytvářet evidence dokladů (příjemek, výkupek, výdejek, prodejek, faktur, plateb apod.). K tomuto subjektu (subjektům) je třeba vytvořit SKLADOVÉ MÍSTO, na kterém se povede veškerá evidence pro dané zařízení. Počet zadaných skladových míst závisí na zaregistrovaném resp. zakoupeném typu programu SKLAD. 

Každé skladové místo v programu SKLAD tedy představuje zařízení pro nakládání s odpady, za které se vytváří samostatná evidence. Je třeba mít nadefinovaných minimálně tolik skladových míst, kolik se odevzdává samostatných hlášení o produkci odpadů. 

Při vytváření nového skladového místa je třeba vybrat typ skladového místa:

  • Zařízení: Zařízení pro nakládání s odpady, které vede evidenci.
  • Skládka: Zařízení, na kterém se na příjemkách k ceně za uložení odpadu připočítávají poplatky a finanční rezerva dle § 45-52 zák. 185/2001 Sb. Založení takového skladového místa vyžaduje registraci modulu SKLÁDKA.
  • Evidence svozu: Subjekt, pod kterým je vedena evidence svozu komunálního nebo separovaného odpadu. Tento typ skladového místa vyžaduje registraci modulu SVOZ Plus.
  • Mobilní zařízení: Mobilní zařízení ke sběru a zpracování odpadu.
  • Neevidenční skladové místo: Tento typ skladového místa je určen pouze pro fakturaci skladových míst, která jsou mu fakturačně podřízena, a neumožňuje evidenci skladových pohybů.

Program SKLAD umožňuje vytvářet a evidovat doklady (Příjemky, Výdejky, Výkupky, Prodejky atd.) zvlášť za každé zařízení. Pomocí nabídky v horním lištovém menu Skladové místo / Volba sklad. místa otevřete editor (viz obr.), ve kterém lze tato zařízení nadefinovat. Pro snadnější přepínání mezi jednotlivými evidencemi můžete přiřadit každému skladovému místu tzv. klávesovou zkratku.

Pokud zrušíte skladové místo, vymažete tím zároveň všechny k němu vytvořené doklady (příjemky, výkupky, výdejky, prodejky, faktury apod.)!

Nové skladové místo založíte kliknutím na ikonu  nebo stiskem klávesy Insert.

V editoru Založení skladového místa zvolíte subjekt, nad kterým bude skladovémé místo založeno, vyberete typ skladového místa a také nastavte, zda je toto skladové místo (resp. jemu nadřazený subjekt) plátcem DPH. 

Lze také vybrat nadřazené skladové místo pro fakturaci (tzn. skladová evidence se vede pod jedním skladovým místem, ale faktury se generují na nadřazeném skladovém místě.) a Výchozí fakturační profil, který se bude přednostně používat na tomto skladovém místě v případě fakturování skladových pohybů. 

Výchozí fakturační profil lze zvolit pomocí výběrového pole (nabízí se všechny dostupné profily pro dané skladové místo). Pokud ještě žádný profil není založen, kliknutím na tlačítko  se otevře editor pro správu fakturačních profilů, ve kterém je možné fakturační profily vytvářet, upravovat nebo mazat.

Správa fakturačních profilů je vysvětlena v kapitole Fakturační profily.
  • Žádné štítky