Sdružené vyhledávání v RES nad polem Název firmy ve formuláři subjektu - kromě názvu lze zadat i IČO, IČZ, IČS, IČOB nebo IČP.
Do Historie subjektu zahrnuty změny subjektu provedené opravou podle RES.
Výskyt subjektu
nově lze součtovat / slučovat podle libovolného sloupce (kromě číselných jako Množství, Kusy, apod.).
do hlavičky tisku přidán název, IČO, provoz a vykazovací kód subjektu.
Formulář a detail subjektu - u ZÚJ zobrazena navíc příslušnost k ORP.
V logování změn u Subjektů je zahrnuta i historie Vozidel.
Evidenti
při přechodu do nového roku se program zeptá na automatické založení evidentů dle předchozího roku
Instalace, aktualizace
pokud instalátor zjistí, že není dokončena aktualizace operačního systému Windows (čeká na restart), pak nedovolí pokračovat
instalátor kontroluje verzi operačního systému. Vzhledem k plánovanému přechodu na novější verzi v druhé polovině roku 2024 je uživatel varován v případě používání nepodporované verze Windows.
při instalaci produktu na lokální stanici je použit MS SQL LocalDB verze 2022
Historie záznamu
přidán volitelný sloupec Účet Windows
přidáno sledování pro položky Osvědčení a Upřesnění
ikona pro zobrazení údajů posunuta v menu doprava
rozlišení, jak daný záznam vzniknul - import, synchronizace s MA ISOH či SEPNO, hromadné operace nad odpady a odpady ze šablony, oprava subjektu podle RES
Nastavení programu - přidáno nastavení "Historie záznamů", kde je možné nastavit míru evidence a spravovat existující záznamy (pouze uživatel s právy admin)
Na vertikální scrollbar přidáno kontextové menu pro navigaci.
Před použitím jakékoliv hromadné operace je nabídnuto vytvoření zálohy databáze.
Uživatelé, oprávnění
Oprávnění skupin - v agendách přidána možnost nastavit oprávnění pro "Obchodní případy", "Místa vážení" a "Vážní lístky". Pro Obchodní případy a Místa vážení lze nastavovat oprávnění také pro jednotlivé záznamy.
drobná úprava fungování tlačítka Uživatelé.
Našeptávač - podpora Enteru
pokud je editační pole pro vyplnění hodnot prázdné, tak stisk klávesy Enter otevře číselník navázaný na toto pole (stejně jako F9)
pokud není editační pole prázdné a z nabízených hodnot není vybrána žádná položka, tak stisk klávesy Enter otevře navázaný číselník
Při spuštění programu dochází ke kontrole konzistence parametrů pro hlášení. V případě problému je uživatel upozorněn.
Změnu období lze vyvolat klávesovou zkratkou Ctrl+O.
V servisním režimu povolena aktualizace databáze RES Plus.
Změněno
Subjekty
Opravy chyby ve formuláři subjektu - pomocí Správy účtů nešlo změnit bankovní účet.
U subjektu typu Obec se zobrazuje ve formuláři popisek Název obce.
Oprava mazání subjektu s evidencí osvědčení o vyloučení nebezpečných vlastností odpadu.
Upraveny chybové hlášky při pokusu smazat či změnit identifikátory subjektu, který již odeslal hlášení.
Úprava logiky automatického generování čísla provozu v případě kopie subjektu (zachovává IČZ/IČP).
Upraveno zobrazení okna pro registraci produktu, přidán odkaz na nápovědu.
Upraveno zobrazení informace o duplicitním spuštění programu.
Doplněny chybějící ikony pro funkční volby napříč programem.
Opravena chyba vkládání hesla pro SEPNO nebo ISPOP do položky pro ověřovací kód (druhý faktor).
Upraveny popisky a vysvětlující texty při automatické aktualizaci.
Menu součtování ve výskytu subjektu - změna nastavení, doplněny volby 'Vybrat vše' a 'Zrušit vše'
Oprava slučování, aby nešlo sloučit odpadové evidence, které nemají kompatibilní typ evidence
ODPADY
Přidáno
Roční hlášení o odpadech
Přidán Datový standard MŽP pro ohlašování dat za rok 2023.
Přidána validace hlášení vůči ISPOP (hlášení zatím nelze odeslat, čekáme na nasazení nové verze ISPOP)
Kontroly INISOFT
zpřístupněny kontroly INISOFT pro rok 2023 včetně odkazu do Centra informací.
přidány nové kontroly
přidáno zobrazení detailu chyby
přidán tisk protokolu o provedené kontrole
Při odeslání hlášení pomocí datové schránky do ISPOP je nyní umožněno vynechat validaci ISPOP.
Po exportu hlášení do XML se zobrazí informace o úspěšném exportu s umístěním exportního souboru.
Parametry hlášení
pro elektro a autovraky přidána záložka pro doplněné hlášení a na Listu č. 1 možnost zapojení do systému KO
telefon - lze zadat až 30 libovolných znaků, délka 9 znaků a nenumerické znaky se validují pouze měkce
list č. 4 - údaje o skládce - v UI i DB sjednocena délka a počet desetinných míst (peníze dvě, m3 a tuny tři des. místa)
možnost zadat vlastní název provozovny, který se bude zobrazovat na Listu č. 1
Na záložce Dokumenty je možnost smazat vytvořené soubory.
Podpora multikomoditního sběru
Upřesnění odpadu – pro vybrané kódy odpadů byla vytvořena systémová upřesnění pro multikomodity. Pro tyto kódy je možné vytvářet vlastní upřesnění s příznakem Multikomodita.
Tato funkcionalita bude dále rozvíjena dle metodického pokynu MŽP.
Přidáno upozornění při mazání dávek odpadů na propojení s evidencí autovraků nebo OLPNO (obdobně jako u párových nebo partnerských dávek).
Nastavení / Evidence odpadů / Partnerská evidence - nová volba Nezakládat nové evidenty. Je-li zaškrtnuta, partner zadaný na dávce, který není evident odpadu, se nestane evidentem, a nejsou pak generovány partnerské dávky.
Do agendy Provozní deník přidán multiselect a kopie více evidentům.
Karta Partneři
nový tisk Přehled přijatých odpadů partnera - dle předávající osoby (např. jako výkaz pro obce ze sběrného dvora),
nový tisk Přehled odpadů partnera
Funkce "Nový z rozdílů jako zůstatek (xN5)" na Kartě odpadů byla obohacena o možnost generovat zároveň počátek C00. Zároveň byl přidána logika v této funkci pro evidenty Elektroodpady a Autovraky, kdy jsou odpady určovány nejen kódem odpadu, ale také jejich atributy.
V menu přidáno tlačítko pro přechod do Hlášení-Odpady
Nový z označených rozdílů - uvádíme typ rozdílu do názvu okna, a předvyplňujeme kód nakládání A00/AN5 (úprava pro aplikaci atributů pro Autovraky a Elektroodpady).
Přidána funkce Sumář, která ze zobrazených dat (dle nastaveného filtru) vytvoří sumarizační tabulku přes kategorii, odpady a množství a kódy nakládání, včetně rozdílu.
Evidenti odpady
pro označené záznamy přidána možnost hromadně Odebrat evidenty bez evidence.
kontrola meziprovozních vztahu - do formuláře přidána možnost synchronizovat dávky, která v případě rozdílu v datu a množství, doplní do předpokládané protikladné řádky
Možnost hromadně zadat Osvědčení + doplnění součtů u Příjmů a Výdajů na formuláři hromadných operací.
V Oznámení o komunálních odpadech přidána do menu Označené volba pro hromadné odeslání oznámení.
Komunální odpady přijatá oznámení - umožňuje importovat oznámení o komunálních odpadech obdržených od jednotlivých zařízení z PDF vygenerovaných v IS ENVITA.
Meziroční převody - nyní je umožněno převádět i odpady s atributy Elektro a Autovraky.
Na formulář Dávky odpadů byla přidána funkce Kalkulačky (klávesy Ctrl+K) k poli Množství, Kusy, Příjmy, Výdaje
Na Kartu odpadů přidána tisková sestava Přehled odpadů za provoz s možnostmi tisku podle seskupení dat (po měsících, po odpadech) a podle nastavení Slučování.
Změněno
Hromadné operace
Pravidla EKO-KOM - oprava spojená s protokolováním chyb.
Oprava chyby v hromadných operacích s odpady. Z položek Kód odpadu a Kód nakládání se do přehledu záznamů přepisovaly ručně zadané nesmyslné hodnoty.
Oprava chyby, kdy bylo možné v hromadných operacích vložit Osvědčení, které bylo platné pro jiného evidenta.
Doplnění součtů na formuláře hromadných operací.
Pro Tisk potvrzení o předání / převzetí odpadu parametrizována možnost tisknout položky Poznámka a Zakázka.
Kontrola meziprovozních vztahů
opravena chyba, kdy i přes odepřená práva Vytvářet záznamy mohl uživatel kopírovat (vytvářet) dávky odpadů.
oprava funkcionality tlačítka "Obnovit" ve spodní části přehledu, které chybně zobrazilo zcela všechny dávky.
Potvrzení o předání / převzetí odpadu - pole pro podpis nyní rozděleno zvlášť pro předávajícího a pro příjemce.
Oprava chyby, kdy nebyl subjekt z meziprovozního vztahu založený jako evident, tak se chybně zakládal vždy do systémového roku - nyní podle Období.
Tisk průběžné evidence - zvětšení písma pro data v gridu.
Odpady, Karta odpadů, Partneři - nové volitelné sloupce Id (odpadu) a PČP (autovraku)
Katalogová čísla 160104 a 160106 umožňují zadání pouze celých čísel v poli Kusy. U ostatních odpadů je zadání kusů na desetinná místa možné.
V gridu Karta odpadů a gridu Partneři odstraněn tisk průběžné evidence, který je nadále dostupný v menu Tisk v agendě Odpady a Hlášení o produkci a nakládání s odpady.
Meziroční převody - při generování C00 je automaticky založen evident do následujícího roku, pokud neexistuje.
Bylo upraveno zakládání evidentů a přebírání parametrů hlášení z předchozího roku.
Karta odpadů - upravena ABC korekce s ohledem na elektroskupinu a autovraky. Korekce není možná pokud není v nastavení zvolena možnost podrobnějšího zobrazení, tzn. včetně elektroskupiny nebo značka a kategorie autovraku.
Upravena ABC korekce, aby v případě chyby vypsala validační hlášku na dávce odpadu, čímž je zřejmější o jakou chybu jde.
Opravena chyba tisku potvrzení o předání / převzetí odpadu, pokud je zadán zahraniční partner.
Zadání odpadu ze šablony
opravena chyba, kdy se Upřesnění zadané nad přehledem odpadů nepropsalo do dat
opraveno chování při přímém ukládání bez potvrzení/opuštění poslední editované položky
Upraveno zobrazení informace o nedostupnosti služeb ISPOP
Oprava chyby při hromadném vyplňování ohlašovatele pro hlášení
OLPNO
Přidáno
V Historii záznamu přepravy i podřízených (místo nakládky, doprava, odpady, doklady) uvedeno, zda byla akce provedena synchronizací se SEPNO.
Změněno
Při nedostupném razítku (nekonzistentní přílohová DB) nebylo možné OLPNO vytisknout.
Odebrání účastníka přepravy nelogovalo změnu do historie záznamu.
AUTOVRAKY
Přidáno
Přidána evidence logování historie záznamů.
Možnost hromadně zadávat a měnit atributy autovraků pomocí funkce Hromadně změnit pro Autovraky.
Zobrazení vraků MA-ISOH bez nutnosti výběru evidenta - použije se aktuálně vybraný.
Funkci Upravit lze použít pro aktuální i označené záznamy.
Do provozního deníku z autovraků přidána možnost tisknout záznamy z průběžné evidence k autovrakům.
Změněno
Oprava chyby, která nastala při synchronizaci Částí vozidel z MA ISOH a nevyplněných přihlašovacích údajů.
Opravena chyba v Nastavení / Autovraky po odstranění a opětovném zvolení stejného evidenta se nenačetly uložené údaje.
Je-li zapamatovaný evident autovraků, pak je evident automaticky zvolen v Nastavení / Autovraky.
Sjednoceno chování našeptávače pro položku Tovární značky na formuláři autovraku a dávky odpadu.
V evidenci typu Autovraky je u odpadů 160104 a 160106 povoleno nevyplňovat počet kusů, pokud je hmotnost nulová (např. u stornovaných autovraků).
Tovární značka se již nedoplňuje mezerami na 50 znaků.
Opravena chyba při pokusu o komunikaci s MA ISOH a absenci přihlašovacích údajů v "Nastavení / Autovraky".
Opraven tisk razítka na dodacím listu
IMPORT
Přidáno
Umožněno použití zahraničních subjektů v importu a exportu evidence EKO-KOM.
Podpora atributu multikomoditního odpadu v importu a exportu evidence odpadů (na Upřesnění).
Při importu se zapisuje do databáze název zdrojového souboru, možnost zobrazovat jej ve funkci Správa importů.
Umožněno ruční zadání popisu importu na úvodním formuláři a jeho zobrazení ve funkci Správa importů.
Ke každému importu lze vložit vlastní komentář, který se pak zobrazuje ve Správě importů
v Historii záznamu rozlišeno, zda byla akce provedena importem.
Změněno
Oprava datového standardu pro import dat - navýšení max. počtu znaků u položky Upřesnění odpadu.
Oprava chyby při importu odpadu vzniklého ze zpracování autovraku.
Pokud je při importu odpadů nahrazována existující evidence, je umožněno nahrazovat pouze dříve importované a/nebo ostatní dávky.
Úprava pravidel pro import občanů - shoda jména nemusí být úplně přesná, případně vůbec (nová volba v parametrech importu).
ILNO
Přidáno
Přidána mezera v tisku mezi štítky pro označení sběrových prostředků.
Do parametrů Nastavení > ILNO přidány 4 možnosti pro tisk položek v sekci 3. ADR (třída, obalová skupina, zvl. ustanovení, poznámka ADR)
Změněno
Na dialogu tisku (z náhledu tisku) a dialogu rozsahu tisku (tisk za označené) omezen počet kopií na 1 až 99.
Opraveno zobrazení dotazu na uložení změn formuláře ILNO, pokud se žádné změny neprovedly.
Oprava načítání dat na ILNO, pokud se změnily údaje o subjektu nebo kontaktu, který je na ILNO použitý. Načtení se provede automaticky, a proto se změny ihned projeví a nedojde např. k tisku s původními údaji (jako dosud).
Oprava chybějícího popisku Označení sběrových prostředků - s údaji pro zdravotnictví v tiskovém menu.
EKO-KOM
Přidáno
Přidána možnost rozpočítávat odpady dle objemu nádob.
Do číselníku nádob u Obce přidána možnost importu nádob z výkazu XLS.
Při importu subjektů zapojených do systému EKO-KOM přidána podpora zahraničních subjektů.
Pro evidenty EKO-KOM byl přidán do Hromadných operací atribut pro změnu Zpracovatel/Úpravce.
Na formuláři evidenta EKO-KOM přidána možnost výběru kontaktní osoby z číselníku.
Změněno
Subjekty bez IČO nemohou být mezi evidenty EKO-KOM.
UŽIVATELSKÉ PŘEHLEDY
Přidáno
Přidány položky - Evident a partner, Poznámka, ORP, Odpad, Poznámka
Změněno
U položek Evident - IČO/Kód, Evident - IČZ/IČP a Evident - Provoz byl číselník Subjekt nahrazen novým číselníkem evidentů.
Upraven uživatelsky srozumitelný výstup položek.
Opravena chyba načítání při přímém exportu dat do excelu.
PARTNER
Přidáno
Přidána možnost tisku/exportu virtuální evidence - i bez generování dat lze vytvořit potřebné sestavy
Tisk > Virtuální evidence partnera
Export > Export virtuální evidence partnera
Do výběru sloupců přidáno Upřesnění.
Změněno
Tisk zobrazených dat - oprava zalamování štítků, aby byl text čitelný.
Sjednocení tisku adresy evidenta a partnera (shodné pořadí položek pro všechny typy subjektů).
ZPO / PIO
Změněno
Na dialogu tisku (z náhledu tisku) a dialogu rozsahu tisku (tisk za označené) omezen počet kopií na 1 až 99.
Sjednoceno chování tlačítka Kopie označených ZPO/PIO více evidentům.
RES Plus
Přidáno
Optimalizace dotazování do databáze RES
Změněno
Tlačítko Detail subjektu v RES:
V přehledech odpadů, kde je vztaženo na partnera, přejmenováno na Detail partnera v RES.
Doplněna hláška při použití na dávce bez partnera.
Opraveno na Kartě odpadů při zapnutém součtování.
Úprava grafiky okna ve funkci hromadné kontroly subjektů podle RES.
KOMUNITNÍ KOMPOSTÁRNA
Přidáno
Přidán Datový standard MŽP pro ohlašování dat za rok 2023.
SKLAD A OBCHOD
Přidáno
Pokud je na příjemce, výdejce, výkupce nebo prodejce partnerem provozovatel jiného skladu v rámci stejného IČO, je nabízeno použití vhodnějšího typu dokladu - převodky.
Omezení počtu znaků vstupních hodnot polí vybraných formulářů.
Možnost volby tisku před uložením nového skladového dokladu nebo dokladu o poskytnutí služby přímo z formuláře dokladu.
Napojení modulu na odpadovou legislativu.
Úprava sazeb DPH v souladu s novelou Zákona o DPH - od 1.1.2024 nastavena snížená sazba DPH na 12% a zrušena platnost 2. snížené sazby DPH.
Byla rozšířena možnost definice rolí subjektu na skladových pohybech. Nyní je možné samostatně definovat dopravce a finančního partnera.
Fakturace - možnost fakturovat pouze podklady vybraného evidenčního partnera (resp. partnera pro evidenci odpadů)
Zobrazení vykazovacího kódu subjektů (IČZ, IČP, ...) ve skladových agendách
Přidána nová hromadná funkce, která uživateli umožní hromadné přidání položek do číselníku služeb a číselníku skladových položek z katalogových číselníků.
Do přehledu Výkup a příjem byl přidán volitelný sloupec Předávající osoba.
Změněno
V náhledu tisku skladových a pokladních dokladů nefungovala změna formátu a orientace stránky.
Oprava zápisu stavu při převodu dat ze skladové evidence do evidence odpadů a evidence materiálů a výrobků.
Úprava tiskových výstupů (skladových dokladů) v souvislosti s přidáním rolí Dopravce a Plátce / Příjemce platby
Možnost uživatelsky definovat (zmenšit) okraje při tisku dokladů se zapamatováním nastavení. Definuje se v Nastavení (sekce Sklad a obchod / Tisk) a uplatňuje se pro tisk kombinovaného dokladu za hotové, dodacího listu a pokladního dokladu.
Opraveno formátování čísla účetního dokladu v agendách Výkup a příjem / Prodej a výdej.