Přejít na konec metadat
Přejít na začátek metadat
Obsah

Úvod

Pro správnou funkčnost modulu ReUse je potřeba provést pár prvotních nastavení:

  • Subjekt - IS Envita pracuje se subjekty různých typů, např. Firma (Subjekt s IČO), Občan, Občané obce a jiné. Aby bylo možno vést evidenci pro nové reuse centrum, je potřeba vytvořit Subjekt s IČO, který bude reprezentovat firmu, dále pak subjekt typu Občan, který bude figurovat na každém skladovém pohybu jako zákazník. Více o subjektech naleznete zde.
  • Sklad - Aby bylo kam ukládat prodejky, je potřeba založit skladové místo (v našem případě Sklad).
  • Skladová položka -  Slouží k nadefinování typu skladového pohybu (výkup a prodej), sazby DPH, přenesené daňové povinnosti podle §92c, zákona o DPH.
  • Reuse centrum - Posledním krokem je založení reuse centra, ve kterém se vede samotná evidence, spravují položky, či tisknou doklady.

Konfigurace modulu Sklad a Obchod

Založení Subjektu

V modulu Sklad a Obchod klikneme na (1) Subjekty(2) Nový(3) Vybereme typ subjektu Subjekt s IČO, vyplníme údaje o své společnosti a klikneme Uložit a zavřít.

 

Další typ subjektu který potřebujeme založit je Občan. Tento typ subjektu bude figurovat na každém skladovém pohybu. 

V modulu Sklad a Obchod klikneme na (1) Subjekty(2) Nový(3) Vybereme typ subjektu Občan, vyplníme ZÚJ místa prodeje a stát. Do pole příjmenímůžeme uvést např. "Zákazník", nebo "občan", jelikož se jedná pouze o typ zákazníka, který v našem reuse centru bude nakupovat. 

 

Založení Skladu

Pro založení nového skladu, klikněte v modulu Sklad a Obchod na tlačítko (1) Sklad(2) Nový,  (3) do Provozovna skladu zadáme nově založený subjekt, Plátce DPH se doplní automaticky z nastavení subjektu, zvolíme si Kód pro interní označení skladu a pokud si přejeme fakturovat na jiném středisku, je potřeba založit náležitý subjekt s adresou střediska.

 

Založení Skladové položky

Pro založení nové skladové položky, klikneme v modulu Sklad a Obchod na tlačítko (1) Skladové položky(2) Nový

 

(3) V okně Skladová položka vyplníme všechny povinné údaje:

Kód - Interní označení našeho centra (identifikátor)

Název - Název centra

Jednotka - jelikož budeme prodávat zboží po kusech, zvolíme - Ks

Sazba DPH - zde si můžeme zvolit přirážku dle zákonných norem

 

Nepovinné:

Z nepovinných údajů nás bude zajímat Režim - výkup a prodej

Založení reuse centra

Pro vytvoření nového reuse centra, klikněte na ikonku (1) Předměty ReUse, (2) (3) Nový a otevře se vám okno (4) Parametry ReUse Centra

 

 

 

Do pole Název uveďte název vašeho nového centra (povinný údaj). Název centra se propíše do záhlaví agendy ReUse. Po vyplnění všech údajů klikneme Uložit a zavřít.

Popis parametrů reuse centra

Nejprve je potřeba nastavit spodní část - Nastavení skladu

(1) Sklad - vyberte sklad který jsme založili dříve

(2) Skladová položka - vyberte skladovou položku, kterou jsme založili dříve

(3) Partner prodejky - Občan, kterého jsme vytvořili dříve

(4) Přenášet výčet položek do poznámky dokladu - při generování skladového dokladu vypíše seznam položek, které si Občan chce koupit

(5) Filtrovat podle nastaveného období v aplikaci - umožní uživateli filtrovat přehled skladu nastavením období ve spodní části obrazovky


Dále nastavíme Nastavení připojení k reuse centru.

(1) API URL je adresa k profilu na Tabidoo.cloud - neměnit!

(2) API Token je unikátní token který zajišťuje komunikaci mezi IS Envita a Tabidoo - poskytne technik z Inisoft

(3) Načíst aplikace podle Tokenu - kliknutím na toto tlačítko načte aplikaci kterou jsme vytvořili v Tabidoo

(4) Vybrat aplikaci - po naplnění předchozího bodu nabídne aplikaci ReUse

(5) Synchronizovat číselníky - kliknutím synchronizuje všechny položky a číselníky (tabulky) s Tabidoo

 

  • Žádné štítky