Přejít na konec metadat
Přejít na začátek metadat
Obsah

Úvod

Pro správnou funkčnost modulu ReUse je potřeba provést pár prvotních nastavení:

  • Subjekt - IS Envita pracuje se subjekty různých typů, např. Firma (Subjekt s IČO), Občan, Občané obce a jiné. Aby bylo možno vést evidenci pro nové reuse centrum, je potřeba vytvořit Subjekt s IČO, který bude reprezentovat firmu, dále pak subjekt typu Občan, který bude figurovat na každém skladovém pohybu jako zákazník. Více o subjektech naleznete zde.
  • Sklad - Aby bylo kam ukládat prodejky, je potřeba založit skladové místo (v našem případě Sklad).
  • Skladová položka -  Slouží k nadefinování typu skladového pohybu (výkup a prodej), sazby DPH, přenesené daňové povinnosti podle §92c, zákona o DPH.
  • Reuse centrum - Posledním krokem je založení reuse centra, ve kterém se vede samotná evidence, spravují položky, či tisknou doklady.

Konfigurace modulu Sklad a Obchod

Založení Subjektu

V modulu Sklad a Obchod klikneme na (1) Subjekty(2) Nový(3) Vybereme typ subjektu Subjekt s IČO, vyplníme údaje o své společnosti a klikneme Uložit a zavřít.

 

Další typ subjektu který potřebujeme založit je Občan. Tento typ subjektu bude figurovat na každém skladovém dokladu jako zákazník. Zákazníky nebudeme evidovat jmenovitě.

V modulu Sklad a Obchod klikneme na (1) Subjekty, (2) Nový, (3) v okně Subjekt vyplníme tyto údaje:

Typ subjektu - Občan
Příjmení - stačí vyplnit "Zákazník ReUse centra" nebo "Občan", jelikož se jedná pouze o typ zákazníka, který v našem reuse centru bude nakupovat.
ZÚJ - místo prodeje

Založení Skladu

Pro založení nového skladu, klikněte v modulu Sklad a Obchod na tlačítko (1) Sklad(2) Nový, (3) v okně Sklad vyplníme tyto údaje:

Provozovna skladu - zadáme nově založený subjekt
Plátce DPH se doplní automaticky z nastavení subjektu
Kód
- interní označení skladu
Poznámka - nepovinné

Založení Skladové položky

Pro založení nové skladové položky, klikneme v modulu Sklad a Obchod na tlačítko (1) Skladové položky(2) Nový, (3) v okně Skladová položka vyplníme tyto údaje:

Kód - Interní označení našeho centra (identifikátor)
Název - Název centra
Jednotka - Jelikož budeme prodávat zboží po kusech, zvolíme - Ks
Hmotnost - Vzhledem k předcházení vzniku odpadu, můžeme zvolit přibližnou hmotnost položky (možnost vytvořit statistiku)
Sazba DPH - Zde si můžeme zvolit přirážku dle zákonných norem
Obchodní a daňové údaje - nastavíme Výkup a prodej
- pokud odškrtneme, nebude možné přidat položku na skladový doklad!

Založení reuse centra

Pro vytvoření nového reuse centra, klikněte na ikonku (1) Předměty ReUse, (2) (3) Nový a otevře se vám okno (4) Parametry ReUse Centra

 

 

 

Do pole Název uveďte název vašeho nového centra (povinný údaj). Název centra se propíše do záhlaví agendy ReUse. Po vyplnění všech údajů klikneme Uložit a zavřít.

Popis dalších parametrů níže.

Popis parametrů reuse centra

Nejprve je potřeba nastavit spodní část - Nastavení skladu

(1) Prodejní sklad - vyberte sklad který jsme založili dříve

(2) Skladová položka - vyberte skladovou položku, kterou jsme založili dříve

(3) Používat příjmový sklad - nadefinujte, pokud se příjmový sklad liší od prodejního skladu

(4) Partner prodejky - Občan, kterého jsme vytvořili dříve

(5) Přenášet výčet položek do poznámky dokladu - při generování skladového dokladu vypíše seznam položek, které si Občan chce koupit

(6) Výchozí způsob úhrady - nastaví výchozí způsob úhrady na Hotově

Další nastavení - Nastavení připojení k Tabidoo.

(1) API URL je adresa k profilu na Tabidoo.cloud - NEMĚNIT!

(2) API Token je unikátní token který zajišťuje komunikaci mezi IS Envita a Tabidoo - poskytne technik z Inisoft

(3) Vybrat aplikaci - po naplnění předchozího bodu nabídne aplikaci ReUse

 

  • Žádné štítky