Přejít na konec metadat
Přejít na začátek metadat

Základní funkcionality

Datum vydání: 27. 1. 2023


Změněno

  • Opravena funkce Obnova záznamů v přehledu dat, po provedení je nastaven původní používaný řádek.
  • Opraven problém s označováním záznamů při zapnutém filtru nad označovacím sloupcem.
  • Provedena optimalizace rychlosti při vkladní subjektů v nastavení práv pro konkrétní agendy.
  • Opravena správa příloh, kdy při změně příznaku Soukromý docházelo k odstranění cesty v poli Soubor.
  • Upraveno formátování textu při zobrazování chybových hlášek, aby bylo přehlednější zobrazení.
  • Při tisku dat, pokud je pod číselnými hodnotami zobrazen součet, je také šíře tohoto pole dynamická (upravuje se dle počtu cifer).
  • Pokud dojde k úpravě štítků v číselníku (například změna názvu, barvy), tak se po zavření formuláře provede obnova záznamů ve všech otevřených záložkách, aby došlo k promítnutí změn u štítků.
  • Active Directory - pokud je nastaven doménový provoz, PC není v doméně a současně neexistuje jiný uživatel než Admin, pak dojde k jeho automatickému přihlášení (nezobrazuje se přihlašovací okno).
  • Po vytvoření nové skupiny uživatelů dojde k jejímu automatickému vybrání pro další nastavení.
  • Upraveny funkce Nový uživatel a Nová skupina, pokud byl nastaven filtrovací řádek.
  • Úprava chování formuláře pro zadání uživatele.

 

ODPADY


Přidáno

  • Hlášení o produkci a nakládání s odpady

    • Zpřístupněna validace hlášení za rok 2022 v systému ISPOP 
      • validaci hlášení v ISPOP lze provést pouze, pokud kontrola INISOFT nenalezne žádnou chybu zabraňující tvorbě hlášení,
      • přidána možnost přerušení provádění kontroly (lze využít například při hromadné validaci).
    • Zpřístupněno odesílání hlášení za rok 2022 a to buď přímo do systému ISPOP nebo pomocí datové schránky.
    • Zpřístupněno uložení hlášení za rok 2022  v podobě XML souboru v datovém standardu ISPOP (například pro potřeby předání souboru ohlašovateli).
    • Kontroly INISOFT
      • V Nastavení v sekci Kontroly je možné nastavit neprovádění určitých kontrol INISOFT. Kontrola pak má stav Neprovedeno. Aplikace na takové kontroly při tisku a odeslání hlášení reaguje tak, že kontrola proběhla v pořádku. Vypnout lze tyto kontroly:
        • ID 5  : Kontrola předání/převzetí mezi všemi evidenty
        • ID 48: Kontrola meziročních převodů s rokem následujícím 
        • ID 49: Kontrola meziprovozních vztahů za všechny evidenty IČO ohlašovatele
        • ID 50: Kontrola meziprovozních vztahů za všechny subjekty IČO ohlašovatele
      • Úpravy kontrol:
        • ID 5:  Kontrola předání/převzetí mezi všemi evidenty
          • Upraven název kontroly
        • ID 8: RES - Kontrola přebíraných odpadů
          • Optimalizace rychlosti
        • ID 16: RES - Kontrola správného IČO u IČZ, IČOB a IČS 
          • Úprava mechanismu kontroly - je vyhodnocena jako pozitivní, pokud v RES vykazovací kód (IČZ, IČOB, IČS) existuje, ale není u něj záznam pro dané IČO.
          • Změněn typ kontroly z doporučení na tvrdou chybu v souladu s validacemi ISPOP. 
        • ID 21: Kontrola podání nulového hlášení 
          • Přidáno i pro Obchodníka. Nulové hlášení může podat jak IČZ tak IČOB.
        • ID 27: Kontrola poměru množství upravených a nově vzniklých odpadů
          • Do sumy pro úpravu odpadů se nově počítá kromě již stávajících kódu  xR12, xD9, xD8, xD13, xN14  nově i kód xD14. Jedná se také o úpravu odpadů
        • ID 36: Kontrola chybějící produkce směsného komunálního odpadu v hlášení za systém obce 
          • Upraven název kontroly.
        • ID 45: RES - Kontrola použitých kódů nakládání v mobilním zařízení ke sběru odpadů
          • Upraven název kontroly.
      • Nové kontroly:
        • ID 49: Kontrola meziprovozních vztahů za všechny evidenty IČO ohlašovatele
        • ID 50: Kontrola meziprovozních vztahů za všechny subjekty IČO ohlašovatele
        • ID 51: Kontrola shody interního IČP a kódu ZÚJ
          • ISPOP nad rámec metodických pokynů MŽP jako měkké upozornění vyhodnocuje tuto shodu.
    • Odeslání hlášení o produkci a nakládání s odpady přímo do ISPOP nebo pomocí datové schránky
      • záznam je logován,
      • automaticky vloží dokumenty do přílohové databáze v podobě
        • hlášení v tisknutelné podobě PDF,
        • hlášení v datové podobě XML v datovém standardu,
        • průběžná evidenci v tisknutelné podobě PDF.
    • Agenda hlášení obsahuje ve spodní části nový panel obsahující 4 záložky
      • Subjekty - seznam všech subjektů spadajících pod vykazovací celek (hlášení) s možností rychlého prokliku do agend Odpady / Karta odpadů / Partneři daného subjektu. Dostupná funkce F6 - výskyt subjektu,
      • Evidenti -  seznam všech evidentů spadající pod vykazovací celek (hlášení) s možností rychlého prokliku do agend Odpady / Karta odpadů / Partneři daného subjektu. Dostupná funkce F6 - výskyt subjektu,
      • Dokumenty - seznam všech automaticky vytvořených dokumentů,
      • Logy - záznamy o komunikaci s ISPOP a datovými schránkami včetně odpovědi cílového systému.
    • Agenda hlášení nově obsahuje sloupec s počtem dávek odpadů za všechny provozovny spadající do příslušného vykazovacího celku (hlášení).
    • Úprava modailty oken pro průběh a zobrazení výsledku kontrol INISOFT a ISPOP.
    • Agenda odpady automaticky provádí obnovu dat v případě změny v agendách Odpady nebo Subjekty.
    • Parametry pro hlášení
      • u obchodníka umožněno vyplnění nulového hlášení,
      • integrované povolení a PID je možné vyplnit i u ohlašovatele s IČP,
      • telefonní číslo  předvolba - přidána validace na formuláři na nepovalené znaky (jiné než číselné). Takové hlášení by nebylo pro ISPOP validní a nešlo by odeslat.
      • lze otevřít dvojklikem na řádek v přehledu ohlašovatelů.
  • Hlášení údajů o zařízení

    • na listu č.3 upravena velikost sekce Odpady přijímané do zařízení,
    • rozšíření o typ subjektu Právnická osoba, Fyzická osoba podnikající, Osoba bez IČO,
    • zařízení k využívání odpadu podle § 21 odst.3 zákona
      • adresa umístění zařízení se doplňovala chybně dle sídla, nikoliv dle adresy zvolené provozovny,
      • u podidentifikace číslo 5,6,7 a 12 znepřístupněna sekce Rozhodnutí stavebního úřadu,
      • v některých případech se vyplňovala do odesílaného souboru pole s prázdnou hodnotou.
  • Hlášení údajů o činnosti obchodníka / zprostředkovatele / dopravce
    • rozšíření o typ subjektu Právnická osoba, Fyzická osoba podnikající, Osoba bez IČO,
    • upraven popisek roku ve funkci Slučování evidencí s ohledem na nastavené období.
  • Uživatelské přehledy

    • Nový modul, ve kterém lze definovat sestavu nad evidencí odpadů, nahrazující modul SQL v programu EVI 8.
    • Definice rozsahu polí pro nastavení podmínek pro výběr dat z databáze.
    • Možnost nastavit rozsah zobrazených dat, pořadí a název sloupců.
    • Ukládání a načítání vlastních definic pro opakované použití.
    • Uložení výsledku přímo do MS Excel.
  • Ve volbě Karta odpadů přidána možnost zobrazení údaje Značka, Z vraku, Kategorii autovraku, Rozdíl kusů (pro autovrakaře) a Elektroskupina (pro zpracovatele elektroodpadů).

  • Ve funkci Meziroční převody přidána možnost přidání sloupce Stav, který vyhodnocuje data ze sloupců Bilance, Zůstatek a Počátek. Slouží ke snazší orientaci při řešení chyb, případně k filtrování.

  • Agenda Partneři nově umožňuje jednotlivé dávky slučovat i za vykazovací celky nebo IČO.

  • Optimalizace rychlosti při otevření agend Opady / Partneři / Karta odpadů.

  • V přehledu Evidenti Odpady je možné jednotlivě i hromadně smazat data z agendy Komunální odpady pomocí volby Ostatní operace - Mazání evidence - Komunální odpady za zvoleného evidenta a období. 
  • Oprava validace kategorie vozidla (vybrané/ostatní) v případě odpadů vzniklých ze zpracování autovraku, kategorie vozidla je nyní nepovinná, protože k rozpočítávání může docházet poměrným způsobem.
  • V Parametrech pro hlášení upraven název vyhlášky na "příloha č. 7 vyhlášky 345/2021 Sb."

Změněno

  • Při uložení dávky odpadu, pokud je evidentem Obchodník a je zapnuta kontrola RES Plus na povolené odpady, se zobrazila chybná informace, že odpad není povolen i když v RES Plus byla data správně.
  • Meziroční převody - pokud se prováděl hromadný převod za označené a u některého odpadu byla mínusová bilance, tak se chybně generovala dávka C00. Nyní se odpady s mínusovou bilancí přeskočí i v případě převodu za označené.

  • Pokud evident nevede evidenci autovraků podle přílohy č. 7 vyhlášky 345/2021 Sb., ale pořizuje dávku odpadů s katalogovým číslem 160104 nebo 160106, pak není pole počet kusů povinné.

  • Tisk Potvrzení o převzetí byl přejmenován na Potvrzení o převzetí/předání odpadu. Nově lze tisknout i za položky znamenající předání odpadu. V takovém případě se název vytištěné sestavy jmenuje "POTVRZENÍ O PŘEDÁNÍ ODPADU (průvodka)".

  • Kontrola meziprovozních  vztahů - mazání dávky odpadu v případě, že byla z dávky vygenerována jiná dávka, správně zobrazí upozornění, ale nedošlo ke smazání.

  • Přehledy za evidenty  - pokud je vybrána volba zobrazení Sídla (IČO), tak při výběru sídel se v seznamu chybně zobrazovala adresa provozovny místo adresy sídla.

  • Opravena funkce Generování partnerské evidence, kdy se nemusely zahrnout všechny dávky odpadů, pokud vznikly vygenerováním z OLPNO.

  • Po zvolení funkce Kontrola vygenerovaných dávek upraven text informační hlášky a přidána obnova dat v přehledu po vygenerování nových dávek.

  • Ve funkci Nová dávka ze šablony se nově zobrazuje informace, zda budou po uložení vygenerovány párové nebo partnerské dávky odpadu s ohledem na zadaná data a nastavení programu, Tato informace je zobrazena vedle tlačítka Další volitelné položky stejně jako na formuláři pro pořízení jedné dávky odpadu.

  • U hromadných operací Vložit ze schránky jinak a Hromadná editace byly na formuláři odebrány funkční klávesové zkratky.
  • Hlášení na ČSÚ
    • optimalizace rychlosti tvorby výkazu,
    • upraven tisk adresy odběratele,
    • v případě dovozu/vývozu odpadu se neprovádělo součtování za jednotlivé státy.

 

IMPORT


Přidáno

  • Pokud v souboru ve formátu INISOFT Mini není vyplněna položka Typ subjektu  a je obsaženo IČO, pak se do typu subjektu doplní "F" (jedná se o firmu).
  • Při importu z formátu INISOFT Mini je u zahraničních subjektů ignorováno případné ZÚJ.
  • Rozšíření importu subjektů o pole Poznámka.
  • Přidána možnost zobrazovat v náhledu importovaných dat synchronizační kód.

Změněno

  • Optimalizace rychlosti importu dat.
  • Automatický převod IČZ, IČS nebo IČOB na velká písmena.
  • Rozšíření importu o osvědčení u odpadů kategorie N/O.
  • Rozšíření rozsahu mazání importovaných dat ve Správě importů o kontakty, komunální odpady, osvědčení, data modulu EKO-KOM.
  • Opravy ve funkci doplnění chybějících ZÚJ v náhledu importovaných dat.
  • Smazání nahrazované evidence odpadů probíhá až po úspěšném dokončení importu nové evidence.
  • Oprava chyby Odkaz není nastaven na instanci subjektu při importu souboru ve formátu INISOFT Mini.
  • Oprava reakce na přerušení importu uživatelem - program chybně reagoval na dotaz, zda smazat již naimportovaná data.
  • Úprava datového standardu XML - u některých elementů byla zrušena možnost nulového výskytu.

 

ZPO / PIO


Změněno

  • Změna ikony pro přílohu , ve shodě s ostatními moduly.

 

ILNO


Přidáno

  • Přidána možnost připojení příloh k ILNO.
  • Upozornění před tiskem, že ILNO obsahuje více grafických symbolů, než je možno na jednu stranu vytisknout.

 

OLPNO


Přidáno

  • Podpora tisku razítek
    • razítka se nastavují v agendě evidentů (razítko je možné použít i v jiných agendách pro stejného evidenta),
    • v parametrech tisku modulu OLPNO se nastavuje tisk razítek zvlášť pro evidenta (příjemce/odesílatel), partnera a dopravce - uplatňuje se pro tisk OLPNO, dodacího listu a ADR dokladu.
  • Podpora pro připojené doklady
    • připojené doklady je možné zadávat na OLPNO - na samostatné záložce v agendě OLPNO,
    • připojené doklady se tisknou na OLPNO a zasílají/synchronizují se se SEPNO.
  • Kontrola shody se SEPNO při opravách OLPNO
    • možnost deaktivace dotazu / upozornění v Nastavení v sekci OLPNO - Obecné.
  • Zadávání vozů na OLPNO - číselník vozů se otevírá filtrovaný dle vyplněného IČO dopravce.
  • Přidána kontrola dle RES Plus (pokud je modul registrován) účastníků OLPNO na zaniklé subjekty.
  • Přidána kontrola dle RES Plus (pokud je modul registrován) na nedovolené předání z mobilního zařízení ke sběru na jiné mobilní zařízení (podle §32, odst. 4, zákona č. 541/2020 Sb.).

Změněno

  • Zadání přepravovaného odpadu
    • po zadání katalogového čísla odpadu se kurzor automaticky přesune na pole Množství,
    • po výběru místa nakládky se kurzor automaticky přesune na pole Kód odpadu,
    • při editaci odpadu se kurzor nastaví na pole Množství.
  • Popisek u barevné kostičky ve sloupci Stav obsahuje číselnou hodnotu stavu: 1=neohlášeno, 2=ohlášeno atd. Toto číslo lze využít pro nastavení filtru zobrazených záznamů.
  • Tisk OLPNO - tiskne se prázdné pole pro poznámku, pokud údaj Poznámka není vyplněn nebo jeho tisk není povolen.
  • Obecné úpravy tisku dokladů OLPNO, dodací list, ADR doklad
    • zvětšen rozměr (výška) řádků v seznamu odpadů (vč. prázdných řádků, pokud se tisknou),
    • parametrizován tisk času zahájení/ukončení (sekce OLPNO - Tisk - Obecné) - ve výchozím stavu se čas netiskne.
  • Opravena chyba, kdy nešlo uložit OLPNO, kde příjemcem bylo mobilní zařízení ke zpracování odpadu.
  • Opraven tisk ADR dokladu - pokud není vyplněna hmotnost, netiskne se již "0 t" v poli Množství.
  • Opravena chyba ve formuláři Porovnání údajů lokálního OLPNO s údaji v SEPNO.

 

AUTOVRAKY


Přidáno

  • Generování průběžné evidence z modulu autovraků pro vybraný autovrak nebo pro označené autovraky
    • Zadat dávku zpracování (rychlá klávesa F6),
    • Smazat  dávku zpracování / předání,
    • Zpracovat a předat autovrak (rychlá klávesa Shift+F6).
  • Hromadné generování autovraků do evidence odpadů pro označené autovraky.
  • Přidána položka Datum likvidace, V menu Upravit přidána možnost zadat tuto položku zpětně, včetně hromadného zadaní pro označené autovraky.
  • Do výběru sloupců v přehledu autovraků přidány položky Příloha, Stát a Rok registrace autovraku.
  • Rychlá klávesa F7 pro tisk Potvrzení o převzetí autovraku.
  • Rychlá klávesa F8 pro odeslání autovraku do MA ISOH.
  • Volba MA ISOH - Synchronizovat autovraky s MA ISOH pracuje i s neodeslanými a ostatními autovraky.
  • Umožněn tisk Potvrzení podle vyhlášky 345/2021 i pro ostatní autovraky.

Změněno

  • Upraveny názvy pro hmotnosti - skutečná, provozní, pohotovostní, dle TP.
  • Upraveny upozornění při komunikaci s MA ISOH a při výpadku internetu.
  • Upraveno upozornění pokud nebyla nalezena fotografie autovraku v umístění z něhož byla k autovraku propojena.
  • Odstraněny již neplatné tisky potvrzení o převzetí autovraku.
  • Parametry ve volbě Nastavení - Autovraky jsou vázány jen k subjektu evidenta, včetně přihlašovacích údajů do MA ISOH.
  • Oprava chyby generování PČP při kopírování autovraku, pokud je v databázi více evidentů v modulu Autovraky.

 

PARTNER


Přidáno

  • Přidána funkcionalita pro odesílání sestav pomocí e-mailu
    • v Nastavení programu přidány parametry pro nastavení odesílání přes výchozího poštovního klienta nebo SMTP server. Možnost definice obecného textu e-mailů, předmětu a adresy pro zaslání kopie e-mailu,
    • možnost odeslání sestav ve formátu PDF a XLS,
    • možnost nastavení e-mailové adresy k sídlu nebo konkrétním provozovnám.
  • Přidána tisková sestava Partneři s odpady evidenta - po odpadech. Jedná se o stejnou sestavu jako stávající Partneři s odpady evidenta s tím rozdílem, že se generuje také sekce Kód odpadů a Kategorie.

Změněno

  • Tisk partnerské sestavy - celkové množství zarovnáno pod sloupce s množstvím.
  • V náhledu sestavy Tisk partnerské evidence odstraněn panel nazvaný Uživatelské parametry.
  • Upraveno názvosloví jednotlivých ovládacích prvků pro lepší pochopení významu a funkce.
  • Upraveno zobrazení překategorizace odpadu O/N a N/O v přehledu odpadů i tisku.