Přejít na konec metadat
Přejít na začátek metadat

Základní funkcionality

Datum vydání: 23. 10. 2024


Přidáno

  • Objednání servisního zásahu přímo z programu ENVITA - v hlavním menu přidána nová ikona "Objednat podporu"
  • V přehledu Uživatelé přidáno tlačítko Přehled oprávnění, kde lze zobrazit aktuální oprávnění uživatele - jak celkové, tak po členství ve skupinách.
  • V Nastavení jsou nyní jednotlivé parametry rozděleny do záložek Globální nastavení a Uživatelská nastavení.
  • Subjekty
    • Na formuláři pro editaci subjektů u položek, kde je k dispozici našeptávač, se zobrazuje nápověda.
    • Tlačítko pro rychlé dosazení DIČ podle IČO na formuláři subjektu.
    • Tlačítko pro dosazení DIČ a statusu plátce DPH z ARES na formuláři subjektu
  • Provozní deník

    • Nová hlavička pro tisk provozního deníku z Odpady, Autovraky, Sklad.

    • Nový tisk Provozního deníku z odpadů je možný i souhrnně za vykazovací celek.
    • V deníku z agendy Odpady jsou zobrazeny/tisknuty také záznamy vytvořené v modulu Autovraky.

  • Přidán popisek našeptávače pro pole Štítky.
  • V Nastavení / Zobrazení přidána možnost nastavení zalamování textů v přehledech dat. Zároveň lze zalamování přepínat v kontextovém menu přímo v přehledech.
  • Přidána možnost definice rolí kontaktů navázaných na subjekt, aktuálně pouze role Výchozí předávající osoba.

Změněno

  • Rychlá volba období v agendě Provozní deník a Výskyt subjektu pouze nastaví období, ale nespustí další akci.
  • Úprava přístupnosti funkcí pro Nastavení databází a jejich zálohování v hlavní nabídce IS ENVITA.
  • Po najetí kurzorem myši na záložku se zobrazí popisek s vybraným evidentem. Na zapamatovaných záložkách je zobrazení aktivní až po tom, co je poprvé po startu záložka aktivována a jsou na ni načtena data.
  • Vyhledávání v Nastavení - oprava chování klávesy Esc.
  • Oprava zobrazení Titulní stránky při spuštění programu.
  • Oprava zobrazení štítků při nastavení většího písma v programu.
  • Korektní načtení uživatelských parametrů při přihlášení přes Přihlásit se jako jiný.
  • U smazání a změny subjektu byly doplněna obnova seznamu po provedení akce.
  • Optimalizace načítání panelu detailu subjektu.
  • Oprava chování kláves Enter a Tab na formuláři Subjektu v poli Kód provozu při nezadaném IČO a našeptaném pouze jednom záznamu.
  • Subjekty
    • Oprava chyby na formuláři Subjekty - po přepnutí ze Zahraničního subjektu zmizela možnost výběru Ulice, Obce a PSČ u Subjektu bez IČO.
    • Zrychlení načítání přehledu Kontaktů.
    • Historie subjektu nyní zaznamenává také změny v polích Plátce DPH a DIČ.
    • Úprava kontroly na vyplněné DIČ při ukládání subjektu.
    • Opravena rozbitá grafika v detailu Subjektu.
    • Oprava dostupnosti funkce přiřazení a filtrování štítků v agendě Subjekty.
    • Úprava zadávání a kontrol bankovních účtů u subjektů.
    • Úprava kontroly na duplicitu při ukládání průkazů u občanů a kontaktů s průkazy
    • Úprava a zrychlení načítání dat do seznamu Kontaktů, sjednocení seznamu Kontaktů s propojením na subjekty - rozšíření o výpis propojených subjektů.
  • Úprava výběru evidentů pro export podle rozsahu období na formuláři exportu.
  • Nastavení databáze - redukce mezer mezi názvem serveru a číslem portu
  • Úprava kontroly v rámci registraci při založení evidenta pro jedno IČO při změně IČO v průběhu roku.
  • Záloha před hromadnými operacemi - opraveno ukládání zálohy.
  • Active Directory - opraveno zjišťování AD skupin při přihlašování do programu
  • Nastavení - změna oprávnění ze 'Vstup do nastavení' na 'Měnit nastavení'.
    • Povoleno - lze měnit globální nastavení i uživatelská nastavení jiných uživatelů.
    • Odepřeno - lze měnit pouze uživatelská nastavení aktuálně přihlášeného uživatele.
    • Přístup do Nastavení je umožněn vždy.
  • Pamatování vybraných cest pro adresáře (export hlášení, apod.).
  • Po záloze hlavní DB, pokud v dané relaci aplikace nebyla zálohována přílohová DB, se zobrazí dotaz také pro zálohu přílohové DB.

ODPADY


Přidáno

  • Příprava na novou legislativu - změny v katalogu odpadů od 1. 1. 2025
    • Úprava chování formulářů v agendě Odpady v návaznosti na nové 8místné kódy odpadů.
    • Úprava tiskových sestav v návaznosti na 8místné kódy odpadu - rozšíření polí.
  • Do menu Ostatní operace přidána možnost založit nebo upravit přijatý ZPO/PIO z dávky odpadů.
  • Při hromadné ABC korekci přidáno zobrazení průběhu operace.
  • Na dávce odpadu při výběru Partnera ze subjektů přidána možnost zapnout filtr Zobrazit jen subjekty s IČZ / IČOB / IČS.
    • Při použití kódu nakládání xN3 je filtr aktivní - omezuje rozsah na oprávněné osoby.
  • Do panelu detailu dávky odpadu přidána položka ZÚJ a označení typu identifikátoru (IČP, IČZ, IČOB nebo IČS).
  • Karta partneři - přidány tisky Potvrzení o předání/převzetí odpadu.
  • Roční hlášení
    • Do Parametrů hlášení v menu Kontroly a odeslání přidána možnost zjištění čísla řádného podání z ISPOP pro potřeby následné tvorby doplněného hlášení.
    • Do menu Kontroly doplněna ikona ISPOP u položky Odeslání.
    • Do výsledku kontrol INISOFT přidána nápověda o možnosti vypnutí kontroly v Nastavení (kde je to možné).
    • V přehledu přidán popisek pro stav evidence = Kombinace, což znamená, že evidence odpadů obsahuje záznamy, ale zároveň je nastaveno nulové hlášení.
    • Implementována funkce Zobrazení hlášení v ISPOP
  • Nový odpad ze šablony - přidán našeptávač do číselníkových polí.
  • Oprávnění skupin - pro Odpady (dávky) lze omezit vytváření, změnu či mazání dávek dle stáří dávky (týden, měsíc, kvartál, rok či počet dní)

Změněno

  • Oprava chyby při přiřazení Identifikačního čísla obchodníka u subjektu a nastavením typu evidence.
  • Úprava v Nastavení pro párové a partnerské dávky.
    • Na formuláři dávky odpadu přidána nová volba pro možnost negenerovat párovou nebo partnerskou dávku, přestože je tato volba v Nastavení zvolena. Slouží k opravám evidence.
    • Společný parametr pro oznámení o vygenerování dávky. Zároveň byl odstraněn parametr na dotazování.
    • Úprava chování dávky odpadů při generování partnerské dávky a nastavení Nezakládat evidenta.
  • Dávka odpadů s nevyplněnými poli Příjmy / Výdaje - nově se do databáze ukládají vždy jako prázdné hodnoty. Současně upravujeme v existujících dávkách z 0,00 na prázdné hodnoty.
  • Meziroční převody - pokud je generován počáteční zůstatek na jiný typ evidence, je zobrazen dotaz na pokračování.
  • Po vytvoření nebo zadání Osvědčení mimo období data na dávce je uživatel upozorněn s možností opravy.
  • Roční hlášení
    • Upraveno uložení subjektu (konzervace po hlášení) dle hodnot v napojené databázi RES Plus. 
    • Oprava kontroly ID = 57 na vyplněné kusy - nekontrolovat v případě Ostatních autovraků.
    • Oprava zobrazení a načtení parametrů Vykazovacích celků s odpady nebo nulovým hlášením při přepnutí období.
    • Opravena ztráta nastavení filtrovacího řádku při změně období.
    • Na formulářích hlášení za zařízení a OZD upravena validace na povinnost u položek Jméno, Příjmení pro Typ subjektu - Fyzická osoba oprávněná k podnikání.
    • Drobná úprava protokolu kontrol INISOFT - uvádíme Datum tisku místo verze programu.
  • Pokud je zaškrtnuta (označena) alespoň jedna jiná dávka odpadu, než aktuálně vybraná, při pokusu o smazání dotaz informuje uživatele, že hromadné mazání je dostupné ve funkci Označené nebo Hromadné operace. Analogicky i pro Evidenty odpadů.
  • Nový odpad ze šablony - Uložit a nový - oprava chyby při ukládání dávek.
  • Oprava chyby na Kartě odpadů, kde se velmi dlouho načítala data v případě evidence s Autovraky.
  • Karta partneři - oprava správného nastřelení partnera při editaci/nový.
  • Oprava chování pole Kódu odpadu napříč moduly - akceptování zápisu celé existující hodnoty při použití klávesy Enter/Tab.

SKLAD A OBCHOD


Přidáno

  • Historie záznamů:
    • Skladový doklad - přidáno vypořádání
    • Odpad - odlišen vznik dávky při převodu do evidence
    • Sklad - přidány změny kapacit zařízení
  • Kontrola limitů zařízení pro jednotlivé sklady.
  • Implementace propojení s modulem ZPO.
  • Umožněn převod do odpadů pro více skladů.
  • Na formuláře skladových dokladů Příjem a Výkup přidáno tlačítko pro dosazení Výchozí předávající osoby (Kontakt s touto rolí přiřazený u subjektu Dodavatele).

Změněno

  • V agendě Subjekty z modulu Sklad a Obchod nastaven stejný mazací dotaz jako na přehledu Subjekty v ostatních agendách.
  • Zvětšení textu čísla účtu na tiscích výkup převodem.
  • Oprava a úprava volání funkce pro dosazení množství zůstatků (klávesa F9) na interním skladovém dokladu (skladový úbytek).
  • Úprava Souhrnného přehledu položek skladu.
  • Opraveno, pokud v rámci editace skladového dokladu byla odebrána skladová položka z dokladu, nešel takto upravený skladový doklad uložit.

VÁŽNÍ LÍSTKY


Přidáno

  • Přidána kontrola na datum odjezdu vs. datum příjezdu.

Změněno

  • Oprava exportu výstupu dat do XLS
  • Oprava funkce mazání pro agendu Místa vážení.

AUTOVRAKY


Přidáno

  • Provozní deník
    • Do tisku provozního deníku z autovraků přidána možnost tisknout Kód odpadu.
    • Tisk z modulu autovraky, umožňuje vytisknout i záznamy pořízené v agendě Odpady.
  • V hromadném generování evidence z autovraků (zpracovat a předat) v případě AN5 přidána možnost ponížit hmotnost pro každý autovrak.
  • Fotografie
    • Formulář fotografií - sjednocena velikost náhledů i s ohledem na orientaci.
    • Přidáno tlačítko pro otočení (neodeslané) fotografie o 90° doprava.
    • Po smazání neodeslaného autovraku, jsou také smazány jeho fotografie z přílohové databáze.
    • Opraveno zmenšení fotografie na MA ISOHem potřebnou velikost již při nahrání do DB.

Změněno

  • Oprava možnosti změnit jednorázové heslo do MA ISOH.
  • Oprava při ručním zápisu Značky autovraku o délce 4 znaků.
  • Upozornění v autovracích Modul Odpady není registrován, generování odpadů z modulu Autovraky nebude možné se již nezobrazuje, pokud modul Odpady není v licenci.
  • Vytvoření bianko potvrzení je nyní podmíněno oprávněním jako běžný záznam.
  • Oprava ukládání v Nastavení za Evidenta - volba Uložit neukládala změněné hodnoty.

WEBOVÉ FORMULÁŘE


Přidáno

  • Vytvořen nový modul Webové formuláře pro komunikaci s mobilními IT zařízeními a IS ENVITA (předávání dat).

ILNO


Přidáno

  • Příprava na novou legislativu - změny v katalogu odpadů od 1. 1. 2025
    • Úprava tiskových sestav - rozšíření kolonky pro katalogové číslo odpadu.
  • Přidáno tlačítko Razítko (pro sekci 10 - ILNO zpracoval)
  • Přidána možnost smazat označená ILNO.
  • Přidáno upozornění při tisku štítků pro Označení sběrových prostředků, pokud se na štítek nevejdou všechny symboly nebezpečných vlastností.
  • Přidána možnost tisku štítků pro Označení sběrových prostředků i za označené.
  • Přidána funkce Ostatní operace > Hromadně upravit označená ILNO. Umožní uživatelům zkopírovat ILNO a hromadně změnit např. katalogové kódy, které budou používat od roku 2025. Hromadná úprava umožňuje měnit i další vybrané položky.

ZPO / PIO


Přidáno

  • Příprava na novou legislativu - změny v katalogu odpadů od 1. 1. 2025
    • Připraveno pro zadávání 8místného kódu odpadu.

Změněno

  • Je kontrolována existence přijatého ZPO dle kódu a kategorie.
  • Ošetřeno, aby nešel smazat evident ZPO, který vede evidenci jen v přijatých ZPO.
  • Oprava chyby našeptávače Upřesnění u Vystaveného ZPO.

EKO-KOM


Přidáno

  • Číselník Pravidla EKO-KOM
    • Přidána možnost výběru Evidenta - zobrazí se pouze pravidla vyhovující podmínkám pro daného evidenta. Je možné snadno spouštět pravidla postupně za jednotlivé evidenty.
    • Přidáno Pořadí v jakém se budou pravidla při generování aplikovatOpakované spuštění Pravidel se tedy provede vždy ve stejném pořadí bez ohledu na seřazení zobrazení.
    • Drobná oprava protokolování - počítání změněných dávek a zpřehlednění protokolu.
    • Úprava zobrazení vybraného vykazovacího celku v přehledu Pravidel EKO-KOM, aby byl shodný jako na editačním formuláři.
    • Záznamy pravidel uplatňují globální a agendová oprávnění skupin.
    • Optimalizace načítání dat do přehledu dat.

Změněno 

  • Funkce za označené Aplikovat pravidla EKO-KOM aplikuje pravidla konzistentně dle vyhodnoceného pořadí (nový sloupec Pořadí v číselníku Pravidla EKO-KOM).
  • Číselník nádob pro EKO-KOM rozšířen o možnost zadat k nádobě také partnera (svozovku), následný rozpočet ".... podle typu sběru (dle nádob)" výkazu komunálních odpadů bude rozpočítávat celkové množství odpadu dle nádob i podle partnera, pokud je u nádoby partner vyplněn.

IMPORT


Přidáno

  • Přidána oprávnění pro přístup k exportním a importním funkcím.
  • Kontrola a nástroj na opravu chybějících atributů v autovrakových a elektroodpadových evidencích při importu.

Změněno

  • Oprava importu bankovních účtů u subjektů.
  • Oprava mazání dat po nedokončeném importu
  • Ošetření neúplného mazání importu z modulu Sklad a Obchod s daty, která se používají v IS ENVITA.
  • Oprava hierarchie zakládání záznamů při importu subjektů.

PARTNER


Změněno

  • Export virtuální průběžné evidence partnera byl sloučen do jednoho formuláře, ze kterého lze exportovat všechny typy a kombinace výstupních dat.
  • Byla přemístěna volba pro připojení souboru XLSX u exportu Partnerské evidence do PDF, a to přímo na formulář pro export.
  • Export virtuální partnerské evidence - změněn výchozí typ exportu z PDF na "envita.data + PDF"

OLPNO


Přidáno

  • Příprava na novou legislativu - změny v katalogu odpadů od 1. 1. 2025
    • Připraveno pro zadávání 8místného kódu odpadu. Lze včas upravit šablony pro následující rok.
  • Přidána možnost použití subjektu obchodníka:
    • Přidána možnost vést evidenci přepravy i pro obchodníky (subjekty s IČOB).
    • Přidána možnost zadat obchodníka (subjekt s IČOB) jako účastníka přepravy.
    • DŮLEŽITÉ: obě výše uvedené změny se týkají pouze OLPNO s odpady kategorie Ostatní (neohlašovaných do SEPNO).
  • Přidáno - na odpady OLPNO (v sekci ADR) je možno zadat ručně údaj Počet litrů celkem (po odemčení pole).

Změněno

  • Nastavení / OLPNO - obsah sekce Obecné přesunut do sekce OLPNO.
  • Oprava labelu v Nastavení OLPNO v Automatické dosazování dopravce - SPZ nahrazeno RZ.
  • Při přidání nového odpadu nebo místa nakládky na ohlášené OLPNO se nezobrazoval indikátor potřeby synchronizace se SEPNO (ikona blesku ve sloupci Stav).

UŽIVATELSKÉ PŘEHLEDY


Přidáno

  • Implementována Správa šablon.
  • Implementována skupinová práva.

Změněno

  • Nyní se na výstupu uživatelského přehledu zobrazují překategorizace v korektním formátu - N/O a O/N.
  • Upraveny volby pro podmínku Datum: Vybrané datum / Vybrané období / Dle období
  • Nová volba dle nastaveného Období je nyní výchozí pro nové přidané podmínky.
  • Upraveno rozložení tlačítek v menu.

OBEC


Přidáno

  • Na záložku OH Obce přidána agenda Hlídač RZO.

Změněno

  • Statistiky
    • Upraven design formuláře statistik.
    • Výstup statistiky byl rozšířen o záložku s grafem. Tato záložka je dostupná pro všechny současné typy přehledů (kromě obecného přehledu).
    • Statistiky rozšířeny o přehledy za předání odpadu.

RES Plus


Přidáno

  • Ve funkci Kontrola subjektů podle RES přidána možnost nastavení data omezení subjektu (nebo hromadně - označeným) .

Změněno

  • Instalátor RES - přejmenování a úprava checkboxu Neověřovat certifikát serveru na Důvěřovat certifikátu serveru. Nově vždy nezaškrtnutý a zaškrtnutý pouze pro velký SQL server.
  • Upraveno zobrazení platnosti zařízení v přehledu zařízení, obchodníků, skladů a provozoven subjektu.
  • Oprava vyhledávání v RES podle typu zařízení.
  • Oprava zobrazení adresy stacionárních zařízení ve funkci Vyhledávání subjektů podle RES.
  • Do funkce Vyhledávání subjektů v RES podle povolených odpadů doplněna podpora pro 8místná katalogová čísla.
  • Přidán filtr pro vyřazení z kontroly dle DES neplatných (omezených) subjektů.