Přejít na konec metadat
Přejít na začátek metadat
Obsah

Možnosti programu (nastavení parametrů programu SKLAD) vyvoláte:

  • horní menu Program / Možnosti
  • svislé lištové menu Program / Možnosti
  • nástrojová lišta ikon – tlačítko ()
  • klávesová zkratka Ctrl+O

V této sekci SKLADu se nastavuje chování programu v určitých situacích. Parametry programu jsou rozčleněny podle oblastí a jsou uspořádány do tzv. stromové struktury (viz obr.). 

Parametry se dále člení podle toho, jak je omezena jejich působnost na:

  • Globální – ovlivňují chování celého programu
  • Skladové místo – ovlivňují chování programu pro vybrané skladové místo
  • Uživatel – ovlivňují chování programu pro vybraného uživatele

V každé sekci jsou parametry rozděleny podle tohoto významu na záložky Globální / Skladové místo / Uživatel.
V této kapitole popíšeme všechny parametry programu podle jednotlivých oblastí.

Program

Exportovat do MS Excel/OO Calc hodnoty jako text (Globální)

Hodnoty se do tabulkových editorů budou přenášet jako text.

Načtení uživatelského loga (Globální)

Pomocí tohoto tlačítka lze na titulní obrazovku programu umístit obrázek např. logo společnosti.

Zpřístupnit nabídku R.E.S., je-li R.E.S. k dispozici (Uživatel)

Program SKLAD lze propojit s programem RES Plus. V číselníku subjektů pak můžete využít funkce pro vyplňování nových a opravu stávajících subjektů dle databáze R.E.S. – Registr ekonomických subjektů. Aby funkce pro komunikaci s R.E.S. byly aktivní, musíte zaškrtnout tento parametr.

Výchozí období (Uživatel)

Tímto parametrem lze nastavit výchozí období při spouštění programu.

Zapamatovat pozici a velikost hlavního okna (Uživatel)

Po restartu se program zobrazí stejně, jak byl ukončený.

Zapamatovat naposledy otevřený přehled (Uživatel)

Pokud opustíte program s otevřeným přehledem např. Přehled tržeb z prodeje, pak při novém spuštění programu se automaticky tento přehled zobrazí.

Pamatovat si pozici kurzoru v přehledech (Uživatel)

Jestliže je tento parametr aktivní, pak při restartu programu se kurzor nastaví automaticky na naposledy editovaný záznam v příslušném přehledu.

Vyžadovat potvrzení před ukončením programu (Uživatel)

Bude vyžadováno potvrzení před ukončením programu

Vyžadovat potvrzení před generováním faktury (Uživatel)

Bude vyžadováno potvrzení před generováním faktury

Zobrazení novinek v programu (Uživatel)

Zobrazí panel novinek na výchozí obrazovce programu

Zobrazení informačních bublin o změnách v programu (Uživatel)

Po aktualizaci programu zobrazí informační bublinu u změn oproti minulé verzi.

Aktualizace

V této sekci se nastavují parametry a oprávnění k provedení automatické aktualizace programu.



Upozornění: Parametry související s automatickou aktualizací jsou globální (společné pro všechny uživatele) a smí je nastavovat a měnit pouze ADMIN!
Automatické aktualizace v programu SKLAD

pokud je zvolen tento parametr, aktualizace jsou hlídán programem Sklad odpadů

Aktualizace pomocí programu INISOFT Update

pokud je zvolen tento parametr, aktualizace jsou hlídány pomocí externího programu INISOFT Update

Používat automatické aktualizace

pokud je tento parametr zapnutý, program hledá v umístění hlavní databáze také aktualizační databázi, a pokud uspěje, provede kontrolu, zda tato databáze obsahuje novější verzi programu. Pokud ano, je na základní obrazovce každého programu zobrazena informace o dostupnosti aktualizace (text: Je k dispozici 1 aktualizace programu). Kliknutím na tento text dojde buď:

k nabídnutí provedení aktualizace – pokud aktuálně přihlášený uživatel má práva na provedení aktualizace

k oznámení o dostupné aktualizaci a výpisu podrobností - pokud aktuálně přihlášený uživatel nemá dostatečná práva na provedení aktualizace

Automaticky nabízet provedení aktualizace 

pokud je tento parametr aktivní, program provede kontrolu na přítomnost aktualizace při spuštění, a pokud to práva uživatele umožňují, je mu automaticky nabídnuta aktualizace.

Aktualizace programu povolit pouze uživateli ADMIN

pokud je tento parametr zapnutý, umožní provést aktualizace pouze uživateli ADMIN a to buď všechny, nebo pouze ty, které obsahují upgrade databáze DBINI

Upozornění: Pokud je součástí aktualizace programu také upgrade DBINI, je doporučeno pro provedení aktualizace vždy vyžadovat přihlášení uživatele ADMIN!
Kontrolovat verzi databáze R.E.S.

pokud je tento parametr zapnutý, program bude kontrolovat verzi databáze R.E.S. v nastaveném intervalu

Zálohování 

V této sekci se nastavuje způsob a četnost automatických záloh programu SKLAD a také adresář, ve kterém bude záložní soubor (soubory) umístěn.
Automatické zálohování

Nastavení četnosti zálohování

Zobrazit dotaz před zahájením automatické zálohy

Program zobrazí dotaz před zahájením automatické zálohy.

Zálohovat archivní databáze

Při každém zálohování provede program kromě zálohy hlavní databáze (DBINI.GDB) také zálohu všech archivních databází předchozích let, které se nacházejí ve stejném adresáři, jako hlavní databáze.

Zálohovat databázi příloh (DBFILE)

Při každém zálohování provede program kromě zálohy hlavní databáze (DBINI.GDB) také zálohu databáze příloh, která se nacházejí ve stejném adresáři, jako hlavní databáze.

Zálohovat databázi logů (DBLOG)

Při každém zálohování provede program kromě zálohy hlavní databáze (DBINI.GDB) také zálohu databáze logů, která se nacházejí ve stejném adresáři, jako hlavní databáze.

Adresář pro umístění zálohovacího souboru

Nastavení složky, do které se ukládá automatická záloha programu.

Inkrementální záloha (název souboru obsahuje datum)

Program vytvoří záložní soubor, který v názvu obsahuje datum, tudíž pro rozdílné datumy vytváří rozdílné záložní soubory, což umožňuje návrat do stavu databáze k určitému dni, je však třeba ohlídat, aby adresář záloh nezabíral příliš místa na pevném disku PC.

Komprimovat zálohu ve formátu *.zip

Umožňuje výrazně snížit velikost záloh použitím komprimovaného formátu ZIP.

Při existenci záložního souboru bez dotazu přepsat novou zálohou

V případě přítomnosti záložního souboru na pevném disku bude tento bez upozornění nahrazen novou zálohou.

Po dokončení zkotrolovat zálohu (pouze při síťové připojení k DB)

Program provede kontrolu záložního souboru. (provede se pouze při síťovém umístění DB)

Tisk 

V této sekci se nastavují tyto parametry tisku SKLADu.
Před tiskem zobrazovat náhled (Uživatel)

Pokud je tento parametr aktivní, zobrazuje program před tiskem náhled tiskové sestavy.

Označit doklady jako vytištěné po podání pokynu k tisku (Uživatel)

Doklad (např. faktura) je označen jako vytištěný až po podání pokynu k tisku z náhledu.

Před tiskem povolit editaci šablony (Uživatel)

Vytvoří kopii šablony tiskové sestavy v uložišti uživatelských šablon, kterou před každým tiskem může uživatel editovat. Deaktivace parametru vypne možnost editace před tiskem, ale nadále se bude používat šablona upravená uživatelem. Pokud se chcete vrátit k originální šabloně dané tiskové sestavy, je třeba editovanou kopii z uložiště uživatelských šablon smazat nebo přejmenovat.

Tisk překládacích a děrovacích značek (Uživatel)

Každou tiskovou sestavu můžete pomocí zapnutí tohoto parametru označit symboly, které pomáhají např. při skládání dokumentu do obálky nebo při zakládání sestavy do šanonu.

Na vážní doklad vyplnit jméno obsluhy (Uživatel)

Na vytištěných dokladech bude vyplněno uživatelské jméno uživatele, který konkrétní doklad pořizoval.

Po uložení nového skladového pohybu automaticky tisknout vážní doklad (Uživatel)

Parametr umožní automatický tisk dokladu po vytvoření skladového pohybu a to buď s náhledem a nebo bez náhledu.

Zobrazit náhled v měřítku (Uživatel)

Tento parametr umožňuje nastavit velikost náhledu před tiskem.

Počet kopií (Uživatel)

Pokud požadujete, aby program vždy tisknul více kopií požadovaného dokumentu, nastavte v tomto poli počet těchto kopií. Individuálně lze nastavit počet kopií i v náhledu před tiskem.

Uložiště uživatelských šablon (Uživatel)

Cesta k adresáři, do kterého se ukládají uživatelské šablony tiskových sestav.

Pro neúčtované pohyby tisknout pouze položky (Skladové místo)

Pokud je tento parametr aktivní, tisk příjemek, výdejek, výkupek a prodejek, které mají Způsob platby nastaven na „Neúčtovat" nebude obsahovat údaje o ceně.

Parametry tisku faktur (Skladové místo)

Toto tlačítko otevře okno, ve kterém je možné nastavit způsob seskupování položek na faktuře a vybrat přílohy, které se budou společně s fakturou tisknout. Parametry tisku faktur je možné vyvolat i z Přehledu vydaných faktur programu SKLAD.

Výpočty

Tyto parametry se týkají způsobu výpočtu cen, DPH a metody výpočtu průměrné výkupní ceny.
DPH zaokrouhlovat

Slouží k nastavení metody (přesnosti)zaokrouhlení DPH.

Obec a Občan obce používají ceník

Slouží k výběru typu ceníku (firemní / občanský) pro výpočet cen obcím a občanům obce.

Průměrnou výkupní cenu vypočítat z celkových cen položek

Tento parametr určuje metodu výpočtu průměrných výkupních cen na základě ceny vykoupených zásob.

 Databáze

V této sekci se nastavuje cesta k hlavní databázi programu SKLAD (DBINI.GDB) a cesta k databázi R.E.S. – Registr ekonomických subjektů (pokud používáte program RES Plus).

Číselné řady

V této sekci se nastavují číselné řady pro jednotlivé typy skladových pohybů a dokladů, zvlášť pro každé skladové místo s možností specifikace daného roku* (viz obr.)

*Pozn: Pokud není nastavená číselná řada pro daný kalendářní rok, použije se číselná řada Všeobecná.

Automatické verzování ZPO (Globální) 

Slouží k nastavení číselné řady pro ZPO

Automatické číslování zakázek (Globální)

Slouží k nastavení číselné řady pro zakázky

Vyhledávat nejvyšší číslo pohybu na všech skl. místech (Globální)

Slouží k vyhledání nejvyššího použitého čísla v číselné řadě v rozsahu celé databáze

Globální číselná řada hotovostních plateb (Globální)

Slouží k nastavení jedné číselné řady hotovostních plateb nad všemi skladovými místy

Subjekty

V této sekci jsou parametry, ovlivňující vyplňování číselníku subjektů.
Vyhledávat subjekty v číselníku podle (Uživatel)

Umožňuje vybrat, podle kterého parametru (Název, IČO, Interní kód) se bude defaultně vyhledávat v číselníku subjektů

Výchozí typ subjektu při pořízení (Uživatel)

Nastavení výchozího typu subjektu na novém záznamu subjektu

U nových subjektů vyplňovat do pole Obec (Uživatel)

Nastaví předvyplněný text v poli Obec u nového záznamu subjektu

Zobrazovat doplňující název subjektů (Uživatel)

Zobrazení sloupce doplňující název v gridu Subjekty

Zobrazovat poznámky subjektů (Uživatel)

Zobrazení sloupce poznámka v gridu Subjekty

Nepovolit uložit záznam firmy bez údaje DIČ (Globální)

Aktivní parametr neumožní uložit subjekt typu Firma, pokud nemá vyplněn údaj DIČ.

Nepovolit uložit záznam firmy s duplicitním názvem (Globální)

Aktivní parametr neumožní uložit subjekt typu Firma, pokud již v databázi existuje subjekt se stejným názvem.

Používat interní kód subjektů s názvem (Globální)

Pokud tento parametr zaškrtnete, přibude k subjektům položka Interní kód (název můžete podle potřeby změnit), která umožňuje přiřadit subjektům interní kód, který přibude na formulářích i přehledech subjektů a může sloužit např. ke snadnému vyhledávání a výběru z číselníku, ale také např. k uložení a zobrazování čísla smlouvy se subjektem, případně pro jiné účely.

Osobní údaje evidované u subjektu typu Občan bez IČ (Globální)

Umožňuje vybrat, zda se bude u subjektů typu občan evidovat rodné číslo nebo datum narození, a zda tento údaj bude zobrazen, nebo skryt. Pro trvalé odstranění těchto údajů z databáze DBINI slouží tlačítko Odstranit údaje.

Upozornění: Nastavení zvolte uvážlivě v souladu se zákonem (č.101/2000 Sb.) na ochranu osobních údajů.

Zobrazovat číslo průkazu (Globální)

Aktivní parametru způsobí, že jako identifikační údaj u subjektů typu Občan bez IČO je zobrazováno a tisknuto číslo průkazu bez ohledu na parametr Osobní údaje evidovaný u subjektu typu Občan bez IČO.

Na daňových a vážních dokladech pro subjekty typu provoz uvádět název a adresu sídla (Globální)

Pokud je tento parametr aktivní, lze nastavit, na jakých dokladech (vážní doklady, faktury, pokladní doklady) bude uvedena adresa a název sídla, nikoliv provozovny.

Neplatné subjekty (Globální)

Tento parametr slouží k odfiltrování neplatných subjektů při výběrech z číselníku subjektů. Pokud je aktivní a je vyplněn znak pro označení neplatného subjektu, jsou při výběrech z číselníku subjektů odfiltrovány všechny, které mají tuto hodnotu v poli ZNAK vyplněnu.

Upozornění: Označení subjektu jako neplatný subjekt se projeví ve všech programech fy. INISOFT připojených ke stejné databázi (Sklad 8, EVI 8, Obal 8, ESPI 8). Neplatné subjekty i nadále zůstávají uložené v databázi DBINI a lze je kdykoliv znovu zobrazit po deaktivaci tohoto parametru.

Duplicitní provozovny (Globální)

Aktivní parametr kontroluje duplicitu znaků v polích Ulice a Obec při pořizování nové provozovny

Filtrování číselníku pro výběr subjektu (Globální)

Nastavení metodiky filtrování výběru subjektu při zadávání skladového pohybu.

Odpady a služby

V této sekci se v programu SKLAD definují zvlášť pro každé skladové místo pravidla pro zadávání odpadů a služeb.

Definice odpadu a služby (Globální)

Tento parametr platí pro všechna skladová místa, pokud je aktivní, nově přidané odpady či služby budou povoleny (tzn. přidán do seznamu povolených odpadů/služeb) na všech skladových místech.

Evidenci základních popisů odpadu vztahovat na: (Globální)

Tento parametr zvolí roli subjektu, na kterou se bude vztahovat ZPO.

Počet platných číslic v zaokrouhlení hmotnosti odpadu (Skladové místo)

Tento parametr určuje, na kolik desetinných míst bude prováděn „rozpad" hmotnosti odpadu při pořízení např:

Svozových příjemek

Vícepoložkových dokladů, kdy je prováděna korekce hmotnosti

Příjemek pro více původců/plátců

U odpadů OTZ nevybírat finanční rezervu (Skladové místo - Typ skládka) 

Pro odpady, definované v číselníku jako Technologický materiál k zabezpečení skládky (OTZ), nebude k výsledné ceně za příjem na skládku připočtena finanční rezerva.

Upozornění: Zákon tuto možnost nepřipouští, proto tento parametr aktivujte pouze v případě, že jste si zcela jisti právní platností a správností udělené výjimky!

Finanční rezervu za komunál jen pro 200301 (Skladové místo - Typ skládka)

Tento parametr určuje, že za komunální odpad (pro určení výše finanční rezervy) bude považován pouze odpad s katalogovým číslem 200301.

Upozornění: Zákon tuto možnost nepřipouští, proto tento parametr aktivujte pouze v případě, že jste si zcela jisti právní platností a správností udělené výjimky!

Nebezpečný a komunální OTZ počítat jako ostatní OTZ (Skladové místo - Typ skládka)

Tento parametr určuje (pro účely určení výše finanční rezervy), že za nebezpečný a komunální odpad, který je využíván jako technologický materiál k zabezpečení skládky (OTZ), bude finanční rezerva vypočítána jako za ostatní OTZ (odpad ukládaný jako technologický materiál na zajištění skládky).

Upozornění: Vzhledem k nejednoznačnému výkladu zákona dbejte zvýšené opatrnosti při volbě tohoto parametru, případně toto konzultujte s krajským úřadem, který vydal povolení k provozování skládky.

U nebezpečného OTZ nevybírat rizikovou složku poplatku (Skladové místo - Typ skládka)

Pro nebezpečné odpady, definované v číselníku jako Technologický materiál k zabezpečení skládky (OTZ), nebude k výsledné ceně za příjem na skládku připočtena riziková složka poplatku.

Upozornění: Zákon tuto možnost nepřipouští, proto tento parametr aktivujte pouze v případě, že jste si zcela jisti právní platností a správností udělené výjimky!

Následující parametry se vztahují vždy ke skladovému místu, vybranému v záhlaví sekce:
Na jednopol. příjemkách přidávat služby ze smluv (Skladové místo)

Při pořízení příjemky přes jednopoložkový formulář jsou po uložení na tuto příjemku přidány služby, které má daný subjekt nadefinovány ve smlouvě se skladovým místem.

Na vícepol. příjemkách a prodejkách přidávat automatické služby (Skladové místo)

Máte možnost přes tlačítko Přidat automatické služby nadefinovat služby, které se budou automaticky přidávat na příjemky a prodejky, pořizované přes vícepoložkový formulář.

Tento parametr je opět společný pro všechna skladová místa:
Na záznamech služeb uvádět datum bez času (Skladové místo)

Pokud je parametr aktivní, bude na formuláři pro pořízení záznamu o provedené službě pouze datum, s možností tlačítkem zobrazit a následně uložit též čas.

Zakázky

V této sekci jsou parametry, ovlivňující vyplňování zakázek subjektů.
Seznam zakázek řadit podle (Globální)

Tento parametr určí, zda budou zakázky k jednotlivým subjektům řazeny podle kódu nebo popisu, a také jaká hodnota se po výběru subjektu automaticky doplní do pole Zakázka.

Zakázka (Skladové místo)

Tento parametr určí, jakou výchozí hodnotou, se bude předvyplňovat pole Zakázka na skl. pohybech.

Smlouvy

V této sekci můžete pro každé skladové místo zvlášť (výběr skladového místa se provádí v záhlaví sekce) nastavit parametry:

Přípustné způsoby úhrady u plátců bez smlouvy

V tomto parametru je možné povolit přípustné způsoby úhrady pro subjekty bez smlouvy

Výchozí četnost fakturace

Parametr nastavuje výchozí hodnotu četnosti fakturace na smlouvách

Pokladna

V této sekci můžete nastavit parametry Pokladny

Datum vystavení dokladu v Pokladně

Tento parametr určuje, z jakého údaje bude odvozeno datum vystavení pokladního dokladu. Možnosti jsou:

Datum podkladu – datum vystavení se shoduje s datem zdanitelného plnění.

Datum vygenerování záznamu – datum vystavení je shodný s datem, kdy byl vygenerován záznam o skladovém pohybu.

Poznámka: Datum plnění vždy odpovídá podkladu.

EET

Kompletní popis a funkcí a nastavení najdete na samostatné stránce Nastavení pokladny EET.

Vozy

V této části se pro každé skladové místo definují parametry označení a vážení vozů. Výběr skladového místa se provádí v záhlaví sekce.

Vážit vozy (zadávat váhu vozu na příjezdu a na odjezdu) (Skladové místo)

Parametr umožní zadávat hmotnost na příjezdu a na odjezdu. Celková hmotnost bude dopočítána rozdílem. Tento parametr má následující možnosti:

U vozů s tárou předvyplnit táru do vážení

Tento parametr umožní automatické vyplnění táry (tj. hmotnosti prázdného automobilu, jak je nedefinována v číselníku vozů) ve formulářích příjemek a výkupek na odjezdu a ve formulářích výdejek a prodejek na příjezdu.

Táru vozu aktualizovat posledním vážením

Pokud je ukládán záznam o skladovém pohybu, na němž je váha prázdného vozidla odlišná od táry, jak je u daného vozidla nadefinována v číselníku vozů, dojde k nahrazení táry tohoto vozidla novou hodnotou. K tomuto parametru se vztahuje další parametr:

Potvrzovat tuto aktualizaci

Program se před aktualizací táry dotáže uživatele, zda má dojít k její změně a vypíše hodnoty původní a nové táry.

Nevážit vozy (zadávat přímo hmotnost odpadu) (Skladové místo) 

Parametr umožní zadávat celkovou hmotnost odpadu.

Po zadání RZ při pořizování nového záznamu dosadit (Skladové místo)

Parametr umožní nastavit rozsah automaticky doplněných údajů po zadání RZ na formuláři skladového pohybu. Dosazené údaje budou zvoleny podle posledního použití, či podle největší četnosti.

Znak rozšiřující kód RZ např. pro označení kontejneru (Globální)

Tento parametr slouží k možnosti doplnit za RZ po zadání speciálního znaku rozlišovací kód. To může sloužit například k tomu účelu, že je třeba evidovat a specifikovat táru jednoho vozu pro různé konfigurace (např. s různými kontejnery).

Při dosazování subjektů a odpadu podle RZ nerozlišovat skladová místa (Globální)

Parametr zruší upřednostnění dosazení údajů podle skladového místa.

Vyhledávat vozy nezvážené na odjezdu (Globální)

Podle nastavení vám parametr zobrazí nedovážené vozy

Skladové pohyby

V této sekci se nastavují univerzální parametry programu SKLAD, které mají vazbu na skladové pohyby.
Plátci/neplátci DPH na výkupkách a výdejkách (Skladové místo)

Pomocí tohoto parametru lze nastavit, jaké partnerské subjekty budou u skladových pohybů, kdy je plátcem skladové místo, považovány za plátce DPH a jaké za neplátce DPH. Na výběr jsou možnosti:

Všichni jsou neplátci DPH

Občané a firmy bez DIČ jsou neplátci, ostatní plátci DPH

Všichni jsou plátci DPH

Uvádět na podkladech k fakturaci splatnost … dní (Skladové místo)

Umožňuje nastavit splatnost na podkladech k fakturaci.

Na skladových pohybech uvádět datum bez času (Skladové místo)

Pokud je parametr aktivní, bude na formulářích skladových pohybů pouze datum, s možností tlačítkem zobrazit a následně uložit též čas.

U vybraných odpadů (§8 vyhl. 383/2001 Sb.)neumožnit výkup/příjem od občana bez čísla průkazu (Skladové místo)

Tento parametr slouží k tomu, aby program při příjmu/výkupu odpadů, uvedených v §8 vyhlášky 383/2001 Sb. (od fyzických osob) neumožňoval uložit záznam, pokud tato osoba nemá v číselníku subjektů evidováno číslo průkazu totožnosti (tj. občanský průkaz nebo jiný průkaz totožnosti). Tím je ošetřena zákonná povinnost, v souladu s §18 odst. 3 zákona 185/2001 Sb. o odpadech, vést evidenci osob při výkupu (příjmu) odpadů, uvedených v §8 vyhlášky 383/2001 Sb.

Zobrazovat formulář „Vrátit" u hotovostních plateb (Skladové místo)

Pokud je parametr aktivní, je při uložení záznamu, který má Způsob úhrady nastaven na „Hotově" zobrazeno okno, které umožní obsluze programu zadat přijatou částku a program dopočítá a zobrazí částku, kterou je potřeba vrátit.

Na formulářích editovat ceny (Skladové místo)

V případě, že je tento parametr aktivní, je obsluze programu umožněno na formulářích skladových pohybů upravovat ceníkovou (jednotkovou) i celkovou cenu.

Na formulářích se změnou původce změnit i plátce (Skladové místo)

Tento parametr způsobí, že na formulářích, kde je zvlášť uveden původce a zvlášť plátce (jsou to prodejky a některé druhy příjemek) se změna původce projeví i změnou plátce na tutéž hodnotu.

Na vícepoložkových formulářích automaticky otevírat číselníky odpadů a služeb (Skladové místo)

Tento parametr na vícepoložkových formulářích způsobí, že po kliknutí na tlačítko Přidat odpad/službu (popř. stisku ekvivalentní „horké klávesy") je ihned otevřen číselník povolených odpadů/služeb skladového místa, a až po výběru položky je zobrazen standardní formulář pro přidání odpadu/služby na vícepoložkový doklad.

Zobrazovat v číselníkách zůstatek na skladu (Skladové místo)

Tento parametr zobrazí zůstatek při volbě odpadu na skladovém pohybu. Aktivace parametru může mít vliv na rychlost programu.

Dosazení poznámek (Skladové místo)

Parametr určí, zda se poznámku

Zakázat editaci/mazání importovaných skladových pohybů (Globální)

Tento parametr znemožní následnou editaci nebo smazání záznamů o skladových pohybech, které byly do programu přeneseny funkcí Import dat.

Zakázat editaci/mazání exportovaných skladových pohybů (Globální)

Tento parametr znemožní následnou editaci nebo smazání záznamů o skladových pohybech, které byly z programu exportovány funkcí Export dat.

Povolit na položkách skladových pohybů záporné množství (Globální)

Tento parametr umožní zadávat záporné hodnoty do množství na skladových pohybech.

!! Tento parametr aktivujte jen tehdy, pokud si jste vědomi jeho celkového dopadu na Vaši skladovou evidenci !!

Příjemky

V této sekci se pro každé skladové místo zvlášť nastaví, který typ formuláře a způsob platby bude nastaven jako výchozí. Výběr skladového místa se provádí v záhlaví sekce.

Výchozí typ formuláře

Parametr nastaví výchozí typ formuláře při zadávání příjemky.

Na dokladech uvádět fin. rezervu jako součást základní ceny (pouze u skladového místa typu Skládka)

Při aktivním parametru se na dokladech bude sčítat finanční rezerva se základní cenou do jedné hodnoty.

Rozšířit občanskou příjemku o prohlášení ( příloha 8 vyhlášky 294/2005 sb. , pouze u hotově hrazených příjemek ) (pouze u skladového místa typu Skládka)

Parametr zobrazí prohlášení na dokladu.

Vlastní text na příjemce

Umožňuje nadefinovat ke každému skladovému místu vlastní text, který bude zobrazován na dokladech k příjemkám.

Zobrazovat pole Předávající osoba

Parametr zpřístupní pole Předávající osoba na formuláři příjemky.

Zobrazovat pole Identifikační popis

Parametr zpřístupní pole Identifikační popis na formuláři příjemky.

Výdejky

V této části se pro každé skladové místo určuje výchozí typ formuláře pro výdejky. Výběr skladového místa se provádí v záhlaví sekce. 

Výchozí typ formuláře

Parametr nastaví výchozí typ formuláře při zadávání výdejky.

Výkupky

V této části se pro každé skladové místo nastaví, který typ formuláře bude nastaven jako výchozí a také je možné nastavit některé doplňující parametry. Výběr skladového místa se provádí v záhlaví sekce. 

Výchozí typ formuláře

Parametr nastaví výchozí typ formuláře při zadávání výkupky.

Vlastní text na výkupce

Umožňuje nadefinovat ke každému skladovému místu vlastní text, který bude zobrazován na dokladech k výkupkám.

Zobrazovat pole Předávající osoba

Parametr zpřístupní pole Předávající osoba na formuláři výkupky.

Zobrazovat pole Identifikační popis

Parametr zpřístupní pole Identifikační popis na formuláři výkupky.

Zobrazovat pole Dopravce

Parametr zpřístupní pole Dopravce na formuláři výkupky.

Prodejky

V této části se pro každé skladové místo nastaví, který typ formuláře bude nastaven jako výchozí a také je možné nastavit některé doplňující parametry. Výběr skladového místa se provádí v záhlaví sekce. 

Výchozí typ formuláře

Parametr nastaví výchozí typ formuláře při zadávání prodejky.

Vlastní text na výkupce

Umožňuje nadefinovat ke každému skladovému místu vlastní text, který bude zobrazován na dokladech k prodejkám.

Využití/Odstranění

Pro každé skladové místo lze v této části nastavit výchozí typ formuláře, zda se má převádět do EVI předruhování odpadů v rámci jednoho kódu odpadu z Katalogu odpadů nebo povolení pouze jedné položky na straně zániku.

Předvyplňování údajů

Pro každé skladové místo je možné nastavit předvyplňování některých údajů pro vytvářené skladové pohyby. Konkrétně se jedná o datum a čas, kdy byl skladový pohyb vytvořen, je zde zohledněna i možnost kopie skladového pohybu. Dále lze předvyplnit vrstvu/sektor (Modul Skládka), výchozí typ platby u příjemek, výkupek, prodejek a u samostatných služeb a také výchozí kódy pro nakládání s odpady či možnost povolení jejich změny na výdejkách / prodejkách. 

Vydané faktury

V této části nastavení se najdete možnost zapnutí varování uživatele při pokusu o úpravu či smazání vyexportované faktury. Lze nastavit i tak, aby možnost editace či smazání byla úplně zakázaná.

Elektronická fakturace

Kompletní popis a funkcí a nastavení najdete na samostatné stránce Parametry elektronické fakturace.

Vážní systém

Program umožňuje v případě, že je PC propojeno s vyhodnocovací jednotkou váhy, automaticky snímat do formulářů skladových pohybů informace o hmotnosti vozidel. Toto propojení je realizováno v rámci modulu VÁŽNÍ SYSTÉM jako zakázková úprava.

V této sekci se nastavují parametry, vztahující se k vážnímu zařízení a k vážení.

Vážní jednotka (Globální)

Tento parametr určuje, v jakých jednotkách se bude vážit. Na výběr jsou tyto jednotky:

tuna

kilogram

 Poznámka: Tento parametr určuje jednotky hmotnosti zadávaných odpadů i v případě, že není používáno propojení s vážním systémem a hmotnost odpadu se na formulářích SKLADu vyplňuje ručně. 

Připojení k vážnímu serveru VazSysSrv (Globální)

Parametr, který aktivuje, nebo deaktivuje připojení vážní jednotky s programem Sklad odpadů

Upozornění: Všechny ostatní parametry v této části se vztahují k propojení SKLADu s vážním systémem a jsou tudíž k dispozici pouze tehdy, je-li zaregistrován modul VÁŽNÍ SYSTÉM.

Nastavení parametrů (Globální)

Toto tlačítko umožní nastavení parametrů připojení vážní jednotky

Odeslání konf. souboru (Globální)

Toto tlačítko umožní odeslat konfigurační soubor vážního systému firmě INISOFT s.r.o. pro případnou analýzu

Prodleva mezi dvěma váženími (Globální)

Parametr nastaví prodlevu mezi jednotlivými váženími.

Vzdálený počítač vážního serveru (Globální)

Tímto parametrem lze nastavit vzdálený počítač pro komunikaci s vážním serverem. (Je doporučeno nastavení tohoto parametru nejprve konzultovat s technickou podporou firmy INISOFT s.r.o.)

Při aktivním připojení k váze zakázat ruční zadávání hmotnosti (Uživatel)

Tímto parametrem lze pro určeného uživatele zakázat ruční editaci hmotností na určitých formulářích.

Služební vážení

V této sekci je možné některému skladovému místu přiřadit službu, která se vygeneruje současně s provedením tzv. služebního vážení (samostatné zvážení odpadu nebo materiálu bez vazby na skladové pohyby).

Při ukončení vážení vygenerovat službu

Pokud vyberete tento parametr, můžete zvolit skladové místo, poté vybrat službu z číselníku povolených služeb tohoto skladového místa a určit výchozí způsob platby.

Po vygenerování služby vytisknout doklad

Tento parametr zajistí, že po ukončení služebního vážení je automaticky vytisknut také doklad pro danou službu.

Po vygenerování služby uložit doklad v PDF

Tento parametr zajistí uložení dokladu k dané vygenerované službě ve formátu PDF.

Modul OLPNO

Modul OLPNO umožňuje vést evidenci přepravy včetně ohlašování záznamů do systému SEPNO a generování evidence odpadů. Popis funkcí, stejně jako podrobné nastavení parametrů tohoto modulu najdete na samostatné stránce Modul OLPNO - Přeprava NO.

Identifikační listy NO

Pro vybraného uživatele v horní části lze nastavit chování programu při vytváření identifikačního listu nebezpečného odpadu.

Při tisku nezobrazovat náhled identifikačního listu před tiskem

Nezobrazení náhledu pro zrychlení tisku.

Zadávat nový identifikační list přes kód odpadu a šablonu

Výběr pomocí kódu odpadu a nebo předpřipravené šablony po zadání daného kódu odpadu.

Zobrazit detail ILNO pod tabulkou

Tento parametr ovlivňuje zobrazení informací o vybraném uloženém identifikačním listu.

Aktivovat možnost přidělení subjektu z číselníku k ILNO

Možnost přidělení vybraného subjektu k identifikačnímu listu pro možnost následného použití filtru v seznamu identifikačních listů.

Více informací naleznete na samostatné stránce: Modul ILNO - Identifikační listy nebezpečných odpadů.

  • Žádné štítky