Pokud se po aktualizaci RES 8/2018 zobrazuje na úvodní obrazovce EVI "RES není dostupný" nebo "Cesta k RES není platná", pak není pravděpodobně správně provedena odpovídající aktualizace databáze RES Plus.
V případě, že jste již provedli převod Firebird na verzi 3, je třeba stáhnout aktualizaci RES pro Firebird verze 3.
Pokud již byla provedena aktualizace RES 8/2018 pro Firebird verze 2.5, ale máte nainstalován Firebird verze 3, objeví se chybové ohlášení na úvodní obrazovce programu - "RES není dostupný" nebo "Cesta k databázi RES není platná".
Pro nápravu postupujte dle návodu níže.
Z odkazu https://www.inisoft.cz/direct/programy/FBPřevodDB.exe si stáhněte převodník databází na verzi Firebird 3. Ukončete všechny spuštěné programy Inisoftu, pokud běží. Spusťte stažený soubor.
- Po spuštění klikněte na tl. "Instalovat".
Po rozbalení instalace se zobrazí následují okno:
Odškrtněte první volbu "Provést zálohu a obnovu databází" pro DBINI (tyto databáze jsou již převedené na verzi Firebird 3). Naopak ale ponechte zaškrtnutou volbu pro RES.
Pokud není cesta v poli "Cesta k databázím" platná, nastavte pomocí ikony otevřené obálky správnou cestu k databázi RES (soubor RES.idb). Výsledek bude tedy následující:
Poté klikněte na tlačítko "Spustit". Program provede převod databází. Ty co již budou verze Firebird 3 program přeskočí. Pozor převod trvá obvykle i několik minut (je to dáno velikostí databáze). Po dokončení bude přístupné tlačítko Konec. Stiskem tohoto tlačítka ukončíte převod a po spuštění SW by již měl být RES funkční.