Nastavení lze otevřít pomocí příslušného tlačítka na horním panelu na záložce ENVITA. Umožňuje nastavit chování programu pro určité situace tak, aby to více vyhovovalo práci přihlášeného uživatele.
Umístění tlačítka na hlavním panelu
Oblasti programu jsou umístěny v levé části (stromová struktura), jednotlivé parametry pro dané oblasti pak na pravé straně. Po kliknutí pravým tlačítkem lze sbalit či rozbalit jen zvolenou nebo všechny oblasti. Veškeré změny, které provede, je potřeba uložit, aby došlo k jejich uchování. Pokud chcete ukončit nastavení bez uložení změn, pak použijte tlačítko Zavřít. Pokud by se změna parametru projevila až po restartu aplikace, program na tuto skutečnost upozorní a nabídne i možnost okamžitého restartu.
Parametry v programu
Tato část umožňuje nastavit obecné parametry.
Section |
---|
Column |
---|
| ObecnéVybraný skinUmožňuje změnit grafické rozhraní programu na jednu ze tří variant. Režim modality aplikaceUrčuje, podle jakého režimu se bude program chovat. Více o tomto parametru naleznete na stránce Modální a nemodální režim aplikace. Změna tohoto parametru se projeví až po restartu aplikace. Při otevření nové záložkyUmožňuje přizpůsobit chování kurzoru, který se může nastavit buďto na první záznam nebo do pole ve filtrovacím řádku. Obnovit zobrazení přehledů do výchozího nastaveníZruší nastavení zobrazení všech přehledů. Před ukončením aplikace zobrazit dotazPři ukončení programu zobrazí dotaz, zdali chcete program vypnout. Automatické načítání zobrazovaných datV této části si můžete nastavit, zda se budou opakovaně načítat data při přechodech mezi již otevřenými záložkami. Tuto volbu využijete v případě síťového provozu a chcete-li u sebe zajistit maximální možnou aktuálnost dat, která zadává kolega na jiném počítači. Nevýhodou je samozřejmě drobné zdržení při každém opakovaném načítání dat. V patě přehledů lze vidět, kdy naposledy došlo k automatickému obnovení. Po spuštěníTyto parametry určují, jak bude nastaven program po jeho zapnutí. Kontrola fontuKontrola, zda je v systému (OS Windows) obsažen správný typ fontu pro zobrazování textů v programu. Začínat na titulní stráncePři zaškrtnutí tohoto parametru bude program vždy nejprve zobrazovat titulní stránku, která obsahuje novinky od společnosti INISOFT s.r.o. a odkaz s vyhledáváním v Centru informací. V této části si můžete nastavit, které informace se budou zobrazovat ve spodní části přehledu. Tisk - Orientace tiskové sestavy obecného tisku zobrazených datUmožňuje nastavit orientaci tiskové sestavy při tisku zobrazených dat v přehledu. Možnosti orientace jsou: |
Column |
---|
|
Sekce Parametry |
|
Aktualizace
Tato část umožňuje nastavit pravidla integrované aktualizace.
Section |
---|
Column |
---|
| Aktualizace systémuIS EnvitaNastavení nabízení aktualizací programu. Lze nastavit jednu ze tří možnosti: - Nabízet automaticky při spuštění
- Nabízet pouze na vyžádání
- Nenabízet aktualizace (nedoporučujeme)
Databáze RESNastavení nabízení aktualizací databáze RES. Lze nastavit jednu ze tří možnosti: - Nabízet automaticky při spuštění
- Nabízet pouze na vyžádání
- Nenabízet aktualizace (nedoporučujeme)
Spuštění instalace umožnit pouze skupině AdminTímto parametrem lze určit, zdali budou aktualizace umožněné pouze uživatelům, kteří jsou přiřazeni do skupiny Admin, nebo všem uživatelům. |
Column |
---|
|
Sekce Aktualizace |
|
Zálohování databáze
Tato část umožňuje nastavení četnosti zálohování databáze. Vyberte si adresář (složku), kam budou ukládány záložní soubory. Doporučujeme provádět zálohování na jiný disk, než kde je uložena databáze (možnost zálohy na síťové a externí disky je až od MS SQL verze 2019). Do zálohování lze zařadit i databázi příloh.
Pokud máte databázi umístěnu na serveru, kde se o zálohování stará správce IT, pak můžete vybrat volbu Nezálohovat.
Nastavení zálohování databáze může provádět pouze uživatel s oprávněním Administrátor a je platné jednotně pro všechny uživatele.
Image Added
Sekce Zálohování databáze
Subjekty
Tato část umožňuje nastavit parametry pro agendu Subjekty.
Section |
---|
Column |
---|
| Typ nového subjektuUrčuje jaký typ bude přednastaven při zakládání nového subjektu. Na výběr jsou možnosti: - Subjekt s IČO (s výjimkou obcí)
- Občan
- Občané obce
- Obec
- Zahraniční subjekt
- Subjekt bez IČO
Pozice kurzoruUrčuje, na jakém poli se bude nacházet kurzor po otevření formuláře subjektu. Na výběr jsou možnosti: - Typ subjektu
- IČO
- Název firmy
|
Column |
---|
| Image RemovedImage Added Sekce Subjekty |
|
Evidenti
Tato část umožňuje nastavit parametry pro Evidenty.
Section |
---|
Column |
---|
| Automatický výběr evidentaPři zaškrtnutí tohoto parametru použije program posledního použitého evidenta při otevírání agend. |
Column |
---|
| Image RemovedImage Added
Sekce Evidenti |
|
Evidence odpadů
Tato část umožňuje nastavit parametry modulu Odpady.
Include Page |
---|
| Nastavení modulu Odpady |
---|
| Nastavení modulu Odpady |
---|
|
Autovraky
Tato část umožňuje nastavit parametry modulu Autovraky.
Include Page |
---|
| Nastavení modulu Autovraky |
---|
| Nastavení modulu Autovraky |
---|
|
OLPNO
Tato část umožňuje nastavit parametry modulu OLPNO.
Include Page |
---|
| Nastavení modulu OLPNO |
---|
| Nastavení modulu OLPNO |
---|
|
Základní popis odpadu
Tato část umožňuje nastavit parametry modulu ZPO / PIO.
Include Page |
---|
| Nastavení modulu ZPO/PIO |
---|
| Nastavení modulu ZPO/PIO |
---|
|
Ini_hidden_content |
---|
ShowOps | Zobrazit přihlášeným se zvýrazněním |
---|
Why | rozpracováno |
---|
|
Konfigurace iniAppTato část umožňuje nastavit parametry pro iniApp. Section |
---|
Column |
---|
| Aktivovat komunikaci s aplikací iniAppZpřístupnění serveru iniApp. Propojení s inAppSpráva zařízení propojených se serverem iniApp. AutovrakyUkládání kopie přiložených snímkůMožnost ukládání přiložených snímků do zvoleného lokálního adresáře. Připravovat složky pro každé PČPNastavení vytváření složek pro každé PČP. Výchozí postup pořizování fotografií1. snímekUrčení, který snímek bude pořizován jako první. 2. snímekUrčení, který snímek bude pořizován jako druhý. 3. snímekUrčení, který snímek bude pořizován jako třetí. Vyžadovat elektronické podpis odevzdávajícíhoV případě aktivace bude vyžadován elektronický podpis předávajícího. |
Column |
---|
| Image RemovedImage Added Sekce Konfigurace iniApp Image RemovedImage Added Sekce iniApp - Autovraky |
|
|
Zálohování databáze
Tato část umožňuje nastavení četnosti zálohování databáze. Vyberte si adresář (složku), kam budou ukládány záložní soubory. Doporučujeme provádět zálohování na jiný disk, než kde je uložena databáze (možnost zálohy na síťové a externí disky je až od MS SQL verze 2019). Do zálohování lze zařadit i databázi příloh.
Pokud máte databázi umístěnu na serveru, kde se o zálohování stará správce IT, pak můžete vybrat volbu Nezálohovat.
Nastavení zálohování databáze může provádět pouze uživatel s oprávněním Administrátor a je platné jednotně pro všechny uživatele.
Image Removed
Sekce Zálohování databáze