Historie stránky
Co je potřeba pro připojení k online semináři?
Zajištění tiché místnosti a připojení na internet
Abyste online kurz dobře vnímali a nebyli rušeni, doporučujeme si najít tiché místo, kde se můžete v klidu posadit a vnímat celé školení lektora, se kterým navíc můžete během školení komunikovat pomocí chatu, nebo přes kameru a mikrofon. Samozřejmostí je proto stabilní připojení k internetu.
Technika sluchátka s mikrofonem, případně kamera
Doporučujeme si s předstihem zkontrolovat funkčnost sluchátek s mikrofonem, pokud máte možnost určitě je dobré mít připojenou i webkameru. Tímto způsobem se vám bude lépe komunikovat s lektorem během semináře.
Zaslané podklady
Určitě je dobré si připravit námi předem zaslané podklady, které jsou dodány v potvrzovacím emailu.
Jak se připojit k semináři
Nemám nainstalovaný Microsoft TEAMS, nebo si tím nejsem jistý
V tomto případě máte dvě možnosti:
- Školení si pustíte přes webový prohlížeč. Výhodou je, že nemusíte nic instalovat, nicméně některé funkce mohou být touto cestou značně omezené a některé prohlížeče dokonce nemusí TEAMS podporovat. Pokud tedy půjdete cestou webového prohlížeče, doporučujeme používat Microsoft EDGE.
- Klikněte na pokračovat v tomto prohlížeči
- Prohlížeč po Vás může (ale také nemusí) chtít povolit mikrofon a kameru. Pokud se to stane, tak klikněte na tlačítko Povolit.
- Dostanete do "předsálí", kde přednastavíte svůj profil (nejdůležitější je napsat své celé jméno pro snazší identifikaci do prostoru pro napsání Vašeho jména).
- Po nastavení Vašeho profilu klikněte na Připojit se a dostanete do schůzky.
- Nyní se Vám mohou objevit dvě hlášky: Až schůzka začne, dáme ostatním vědět, že čekáte (tato hláška říká, že organizátor školení ještě nezačal vysílat), nebo se Vám objeví: Účastníkům schůzky jsme dali vědět, že čekáte (tato hláška říká, že organizátor školení již vysílá a brzy Vás do vysílání přijme).
- Aplikaci MS TEAMS si stáhnete po kliknutí na odkaz: Stáhnout hned, který se Vám objeví v dolní části obrazovky.
Mám nainstalovaný TeamViewer nebo TeamViewer Meeting
- V dolní liště by se měl zobrazit stahovaný soubor MS TEAMS, na který kliknete.
- Nyní se Vás program zeptá, jestli chcete aplikaci spustit. Vy kliknete na Spustit a za pár vteřin se Vám zobrazí předsálí před vstupem do schůzky (viz část Mám nainstalovanou aplikaci TEAMS).
- V dolní liště by se měl zobrazit stahovaný soubor MS TEAMS, na který kliknete.
Mám nainstalovanou aplikaci TEAMS
V potvrzovacím emailu najdete odkaz na školení, který otevřete v libovolném internetovém prohlížeči. Máte-li nainstalovaný a spuštěný (třeba na pozadí) TeamViewer nebo TeamViewer MeetingTeams, otevře se Vám následující hláška a stačí pouze potvrdit tlačítkem Otevřít.
Pokud máte nainstalovaný nejnovější program TeamViewer stačí si jej otevřít například z nabídky Start. V TeamVieweru klepněte v bočním menu na Schůzka (zvýrazněno). Potom stačí již vyplnit ID, které vám bylo zasláno a klepnout na tlačítko Připojit.
Minimální podporovaná verze TeamVieweru pro funkčnost nových schůzek je 15.13.6. Pokud máte starší verzi je nutné jí aktualizovat např. pomocí roletkového menu Nápověda → Zkontrolovat aktualizace.
Používám macOS
V případě, že používáte produkty od firmy Apple, stáhněte si z webu TeamViewer a nainstalujte.
Jak vypadá rozhraní schůzky?
Nyní vidíte promítanou schůzku od lektora. Můžete si zapnout mikrofon, kameru, případně napsat do chatu. Vše je popsáno na obrázku níže.
Mám potíže s připojením
V případě potíží s připojením kontaktujte organizátora školení. Pokud se nelze připojit ke školení, bude dost pravděpodobně problém v interních IT restrikcích, bude tedy nutné kontaktovat i vašeho IT technika. V některých firmách je totiž připojování TeamViewerem přes aplikaci TEAMS zakázáno a musí být IT techniky povolováno.