Popis funkce fakturace v modulu Sklad a Obchod
Ze skladových pohybů typu příjemka a prodejka je možné v programu IS ENVITA vytvářet faktury.
Fakturaci je možné provádět:
Vytvoření faktury z uloženého skladového pohybu je možné provést z agendy Výkup a příjem, Prodej a výdej a také z agendy Vydané faktury.
V případě fakturace konkrétního skladového pohybu samostatně uživatel nejprve vybere pohyb, který má být podkladem pro nově generovanou fakturu. Následně v horní nabídce vybere možnost Vytvořit fakturu a poté v rozbalovací nabídce volbu Za vybraný doklad. Po zvolení této volby se zobrazí okno s informacemi, které se doplní na fakturu.
Pole na tomto formuláři označené barevně jsou povinná pole a bez jejich vyplnění není možné pokračovat v tvorbě faktury.
Na levé straně okna se zobrazují informace o fakturovaném subjektu, který se doplní automaticky dle vybraného skladového pohybu, číslo účtu ve formátu IBAN pro správné doručení platby evidujícímu subjektu, datumy na fakturu (plnění, vystavení, splatnosti), počet dní splatnosti a případně také uživatelský text.
Na pravé straně jsou uvedené informace o fakturačním období a pohybech vybraného partnera, kterou jsou součástí fakturace.
Po potvrzení formuláře se do agendy Vydané faktury vytvoří záznam s fakturou.
Tisk faktury je uživateli umožněn z agendy Vydané faktury. Po výběru konkrétního záznamu uživatel vybere v horní nabídce možnost Tisk a následně požadovanou variantu tisku.
Na výběr je z možností:
Po výběru požadované tiskové sestavy se uživateli zobrazí náhled před tiskem, který lze odeslat na tiskárnu, nebo jej uložit do souboru.
Jako příloha k vygenerované faktuře se tiskne podrobný rozpis - seznam pohybů, které jsou na faktuře uvedeny.
Pod možností Tisk v agendě Vydané faktury se nachází volba Nastavení tisku, která otevře okno s možnostmi nastavení tisku faktur.
Uživatel si zde může nahrát vlastní logo, které se následně bude tisknout na vystavené faktury, nastavit výchozí jazykovou mutaci včetně umožnění změny jazyka faktury před samotným tiskem a také volby členění položek podle skladu.
Kromě výše uvedeného je možné zde aktivovat Tisk RZ na podrobném rozpisu k vydaným fakturám a také Tisk platebního QR kódu na faktury. Tento vygenerovaný QR kód mohou příjemci faktur použít pro načtení do mobilního bankovnictví a usnadnit si tak zadávání plateb faktur.
Fakturace z více skladů
V současné verzi pouze pro SK
Na skladovém dokladu se nachází zatrhávací pole Fakturovat na jiném středisku, které aktivuje možnost výběru fakturačně nadřazeného střediska, na kterém bude faktura vygenerována. Po rozkliknutí ikony [] se uživateli zobrazí seznam středisek, ze kterých je možné vybírat a po výběru a potvrzení vybraného střediska se doplní na skladový pohyb. Samotná fakturace poté probíhá dle běžného postupu.
Pro fakturaci zahraničním subjektům platí stejná pravidla jako u fakturace tuzemským partnerům.
Pro osvobození dle §64 a §66 zákona je nutné zatrhnout parametr ve spodní části okna
Parametr pro §64 a §66 se mění v závislosti na zahraničním partnerovi kterému uživatel vystavuje fakturu (v rámci, nebo mimo EU).