Stornovat záznam je možné, pouze pokud je ve stavu Potvrzeno a pouze v případě, že při vyplňování údajů do ohlašovacího listu došlo k chybě a následně byl tento záznam označen jako Potvrzený.
Při použití funkce storno s náhradou je nutné zachovat stejné účastníky přepravy! Pokud došlo k chybě v zadání účastníků přepravy je nutné OLPNO stornovat a poté založit nové s jinými účastníky a následně jej Příjemce ohlásí do systému SEPNO zpětně.
Prvním krokem ke správnému použití storna s náhradou v modulu OLPNO, je vytvoření kopie nahrazované přepravy. Nejprve se provede označení daného potvrzeného záznamu, který bude nahrazován a následně se z něj vytvoří kopie pomocí klávesy F2, nebo ikonou v nástrojové liště.
Po úpravě kopie lze přistoupit přímo ke stornování s náhradou.
V dalším okně je vhodné úvést důvod stornování přepravy a nejlépe i stručně okomentovat. Hlavní částí je však výběr náhrady přepravy (viz zvýrazněno níže).
Po stornování ohlašovacího listu se změní stav záznamu na „Stornováno“
Nyní jste úspěšně dokončili stornování s náhradou.
Storno
- f
Pro úspěšné stornování přepravy je nutné vyplnit důvod stornování přepravy.
V případě, že uživatel požaduje storno s náhradou, kdy je stornovaný ohlašovací list nahrazený novým, je nutné nejprve vytvořit kopii chybného OLPNO a u dané kopie opravit údaje na skutečné.
Při použití funkce "Storno s náhradou" se zobrazí okno, kde je možné určit důvod stornování a také možnost výběru náhradního OLPNO z evidence.