Pokud Vám nejdou odesílat elektronické faktury pomocí Vašeho Google účtu, je to pravděpodobně tím, že došlo ke změně nastavení v přihlašování do účtu Google.

Kontrola nastavení účtu Google

Po přihlášení do Vašeho Gmailu otevřete Správu účtu Googlu přes ikonu uživatele v pravém horním rohu po přihlášení (například do Gmailu). V nastavení Zabezpečení zkontrolujte, jestli máte vypnuté či zapnuté Dvoufázové ověření. 

Dle Vašeho nastavené dále vyberte variantu nastavení. Doporučená je varianta se zapnutým dvoufázovým ověřením, vzhledem k vyšší úrovni zabezpečení účtu.

Vypnuté dvoufázové ověřování

U vypnutého dvoufázového ověřování je třeba v nastavení Zabezpečení povolit Přístup méně zabezpečených aplikací. Kliknutím na Zapnout přístup otevřete nastavení, kliknutím  na posuvník tuto funkci zapnete.

Tato varianta nastavení je jednodušší, ale není doporučovaná vzhledem k nižší bezpečnosti přihlašování.

Zapnuté dvoufázové ověřování

Pokud máte (nebo chcete mít) nastavené dvoufázové ověření při přihlašování na servery Google, je třeba upravit přihlašovací údaje v nastavení Zabezpečení pro konkrétní aplikaci, které se účtem Google přihlašuje. 

Otevřete nastavení Zabezpečení, vyhledejte položku Přihlášení do Googlu a zde klikněte na Hesla aplikací.

Po zadání Vašeho přihlašovacího hesla a potvrzení budete mít možnost nastavit heslo pro konkrétní aplikaci, které bude moci přistupovat k vašemu Google účtu.

Kliknutím do pole Vyberte aplikaci a dále výběrem Vlastní název můžeme Zadat název aplikace ( je to pouze informativní údaj). Po stisknutí tlačítka Vygenerovat dojde k vytvoření hesla, které je třeba zadat do Parametrů elektronické fakturace. 

V Možnostech programu Sklad Odpadů 8 v nastavení Vydané faktury / Elektronické fakturace / karta Globální otevřete Parametry elektronické fakturace. Upravte stávající heslo za Vámi vygenerované heslo od Google. Změna konfigurace proběhne po kliknutí na tlačítko Uložit.