Horní nabídková lišta obsahuje hlavní nabídku ENVITA a zaregistrované moduly (agendy). V hlavní nabídce se nachází nastavení programu, sekce podpory, správa uživatelů a oprávnění, nastavení databáze a správa štítků. V jednotlivých modulech se pak nachází nejen obecné přehledy (např. přehled subjektů nebo evidentů), ale i přehledy specifické pro danou agendu (např. přehled odpadů, OLPNO nebo autovraků) nebo doplňující číselníky.
Ve všech agendách se nachází základní tlačítka pro práci s přehledy (Nový, Upravit, Kopie, Smazat, Tisk) a k nim přiřazené klávesové zkratky:
Přehled všech klávesových zkratek naleznete na stránce Klávesové zkratky.
Pro rychlejší tvorbu záznamů vám ve vybraných případech program nabídne možnosti doplnění položky ještě dříve, než ji dopíšete. Příkladem jsou katalogová čísla, kódy nakládání či partner v evidenci odpadů. Pokud máte zakoupený modul RES Plus, tak program našeptává i subjekty při jejich zakládání. Více o našeptávači naleznete na stránce Našeptávač.
Pro lepší orientaci v přehledech lze k záznamům přiřazovat štítky, které obsahují Vámi zvolený text a případně i barvu. Praktického využití štítků je nepřeberné množství a záleží jenom na uživateli, k čemu je použije. Vytváření či přiřazování štítků naleznete na stránce Štítky.
Ve všech přehledech je možné určit řazení jednotlivých záznamů podle zvoleného sloupce / sloupců. Stačí kliknout na jeho hlavičku. Sloupec se zbarví a zobrazí se vedle jeho názvu i malá šipka indikující vzestupné nebo sestupné řazení. Dalším kliknutím je možné toto řazení obrátit. Možnost řazení podle více sloupců a další informace naleznete na stránce Práce s přehledy.
Pro každý přehled lze nastavit, jaké sloupce chcete zobrazit. Pomocí možnosti Výběr sloupců a jednoduchého tahu myši se stisknutým levým tlačítkem můžete ubírat nebo přidávat sloupce. Zároveň je na vás, do jaké pozice si sloupec vložíte. Pořadí již vložených sloupců můžete změnit kdykoli stejnými pohyby. Více informací naleznete na stránce Práce s přehledy.
Ve všech přehledech je také možné vyhledávat podle textového řetězce. Pomocí klávesové zkratky F3 / CTRL + F se zobrazí vyhledávací pole, kam můžete napsat text, který chcete vyhledat. Již při psaní bude program vyhledávat záznamy, které hledaný výraz obsahují. Křížek uvnitř pole vymaže výraz hledání a může se vyhledávat znovu, velký kříž vlevo zavřete celé vyhledávání.
Chcete-li filtrovat záznamy pomocí jednoho nebo více sloupců, můžete si vybrat ze dvou možností, podle hodnot / podle textu. Program si definice filtrů pamatuje i po ukončení programu. Způsob a možnosti filtrování naleznete na stránce Filtrování zobrazených dat v přehledech.
Zobrazená data je možné exportovat do excelovského souboru (.xlsx). Stačí pouze kliknout pravým tlačítkem do přehledu a zvolit možnost Export dat - Excel.
Program umí zkopírovat do schránky jednu buňku a nebo celý řádek. Buňka se zkopíruje jako prostý text, řádek jako tabulka.
Vedete-li evidenci více provozovnám, můžete si otevřít více přehledů dané agendy, například Odpadů, pojmenovat záložky, nastavit jejich barvu a přepínat mezi nimi.
Pokud potřebujete zobrazit více přehledů na jednom či více monitorech, můžete si přehledy zařadit vedle sebe, pod sebou nebo přehled vyjmout a přesunout na druhou obrazovku (vyjmutí je možné pouze pro nemodální režim).
Každá tisková sestava se dá vyexportovat do souboru. Na výběr máte formáty pdf, rtf, docx, txt a další. Stačí při zobrazení tiskové sestavy na obrazovce v horní části kliknout na volbu Export, vybrat požadovaný formát, cílovou složku pro uložení a název souboru.