Popis jednotlivých kroků potřebných k bezproblémovému zvládnutí rozdělení autovrakovišť a zařízení pro zpracování elektroodpadu v programech EVI 8 a SKLAD Odpadů 8.
Na základě rozhodnutí MŽP a výkladu zákona o odpadech došlo u provozovatelů zařízení ke zpracování autovraků a zařízení ke zpracování elektroodpadů v kombinaci se zařízením pro příjem a zpracování odpadů od 1.1.2020 k rozdělení těchto zařízení na samostatná IČZ. Zpravidla se jedná o odloučení zařízení pro příjem a zpracování odpadu do samostatného zařízení s novým IČZ.
V praxi to znamená, že např. provozovateli autovrakoviště je od 1. 1. 2020 přiděleno nové IČZ pro sběrnu kovů a dalších odpadů, které nemusí přímo s tímto typem zařízení souviset. Původní IČZ by autovrakovištím mělo zůstat. Přijde však pravděpodobně o určité povolené odpady, které budou naopak povoleny na novém zařízení s novým IČZ.
Takovéto odpady bude nutné převést na nové evidenční (skladové) místo, dle vlastní dohody a konzultace se zaměstnancem zodpovědným za obor životního prostředí na příslušném ORP, se může převod provést na starém evidenčním místě xN5 na konci roku a dávkou C00 přijmout na začátku roku na novém evidenčním (skladovém) místě.
Uživatelé programů SKLAD Odpadů 8 a EVI 8 v tomto případě potřebují adekvátní počet evidencí. Pro kontrolu licencí a evidencí se mohou zákazníci obrátit na naše obchodní oddělení.
Jak na to v programu EVI 8
V novém roce je třeba pouze vytvořit nový subjekt v evidenci s přiděleným IČZ. Zakládání nových subjektů je popsáno v uživatelské dokumentaci o subjektech.
Dvojklikem se lze při dostatečném počtu zakoupených evidencí dostat do odpadů, kde lze s novým subjektem pracovat a vytvářet dávky odpadu.
Jak na to v programu SKLAD Odpadů 8
V první řadě je vhodné databázi zazálohovat. Program -> Databáze -> Zálohovat databázi. Pokud by se na něco zapomnělo, vždy je cesty zpět a nedojde ke ztrátě dat.
Stávající zařízení budu používat jen v EVI, nově vzniklé ve SKLADu
Pokud bude stávající zařízení od roku 2020 používáno jen v EVI, bude třeba dvou evidencí v programu EVI (pro stávající IČZ a jedno nové) a ve SKLADu stačí stávající jedno skladové místo, protože to stávající nahradí to s novým IČZ.
Není-li třeba převádět svozové trasy a smlouvy, je nejjednodušší provést archivaci roku 2019, čímž se zachová původní skladové místo, v aktuálním roce smazat skladové místo (z archivu se nesmaže) a vytvořit nové dle postupu: Založení a správa skladových míst
V případě, že je třeba zachovat pro nové skl. místo smlouvy a svozové trasy, je třeba objednat odborný zásah do databáze technikem, který zachová pro nové skl. místo zmíněné agendy. Stačí kontaktovat obchodní oddělení.
Ve SKLADu budu vést včetně stávajícího IČZ i nové
V EVI bude licenčně třeba dvou evidencí a ve SKLADu též dvou evidencí.
V takovémto případě se může založit nové skladové místo dle obvyklého postupu.
Jenže na novém IČZ potřebuji zachovat smlouvy nebo také svozové trasy
Zkopírování svozových tras provedete takto:
Skladové místo -> Svoz -> Vzory svozových tras -> Kopie svozové trasy
Následně je třeba vybrat jiné skladové místo, kam se kopie svozové trasy vytvoří, a potvrdit.
Pokud je také třeba ponechat smlouvy pro nové skl. místo, je možné to provést:
Skladové místo -> Přehled smluv -> Kopírování smluv / smlouvy
Zkopírovat lze jednu smlouvu nebo všechny zobrazené, následně se zvolí skladové místo. Pokud si na nově vytvořeném skladovém místě upravíte povolené odpady a služby pouze na povolená katalogové čísla, tak je možné zaškrtnout "Po dokončení odstranit z cílových skladových míst nepovolené položky" a případně smazat smlouvy, které zůstanou bez položek.
Mám založené skladové místo a případně zkopírovány smlouvy či svozové trasy. Co dál?
Potom je možné provést archivaci a případně je možné v archivu 2019 smazat skladové místo s novým IČZ, protože jsou již překopírovány smlouvy a svozové trasy. Nové IČZ je navíc v roce 2019 jinak nepoužité.
Závěr
Pokud jste postupovali dle výše uvedených návodů a zároveň jste před zahájením úkonů provedli zálohu databáze, neměl by nastat problém. Pokud však chcete nějaký krok zkonzultovat, neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím helpdesku přímo z programu nebo na telefonické lince. S převodem jsme též schopni pomoct pomocí placeného online připojení, kdy provedeme všechny potřebné úkony za vás.